• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

11
در گفت‌وگوی اختصاصی صدای حوزه با طلبه فعال رسانه‌ای مطرح شد؛

از اعزام به امارات برای فعالیت های تبلیغی تا کار فرهنگی کنار ساحل

  • کد خبر : 35868
  • 25 دی 1400 - 17:05
از اعزام به امارات برای فعالیت های تبلیغی تا کار فرهنگی کنار ساحل
بنده و دوستانم بارها از تریبون­ های مختلف در رابطه با مشکلات ساحل از مسئولین شهری جملاتی می­شنیدیم مبنی بر اینکه اگر افرادی که در کنار ساحل هستند از این وضعیت خارج نشوند ما کفن می­پوشیم و ...

به گزارش پایگاه خبری صدای حوزه، این روزها با پررنگ شدن نقش فضای مجازی و فعالیت­های رسانه ­ای و تبلیغی در زندگی روزمره مردم، دغدغه­ ی حضور طلاب و تاثیرگذاری آن­ها در این میان نیز بیش از گذشته به چشم می­آید؛ از این رو برخی از طلاب و روحانیون با ایده ­های خودجوش و به صورت مستقل فعالیت­های تبلیغی خود را با استفاده از ابزار رسانه در پی گرفته ­اند.

حجت­الاسلام حامد امامی­ نژاد یکی از این روحانیونی است که ایده­ های تبلیغی­ اش موجب جذب مخاطبان چندهزار نفری در فضای مجازی شد. به همین خاطر از ایشان دعوت کردیم تا پای گفت ­وگویی دوستانه و بدون تعارف بنشینیم.

 

صدای حوزه با سلام و عرض خیر مقدم و تشکر بابت قبول این دعوت، لطفا معرفی کوتاهی از خودتان داشته باشید و توضیحی پیرامون فعالیت ­هایتان ارائه بفرمایید.

عرض سلام و احترام و خداقوت، حامد امامی ­نژاد هستم، متولد شهرستان بابلسر در استان مازندران؛ تحصیلات کلاسیک مدرسه را تا مقطع دیپلم در این منطقه به پایان رساندم و پس از آن به رغم قبولی در رشته مدیریت بانکی، به دلیل علاقه ­ای که به فضای حوزه علمیه و طلبگی داشتم، تحصیلات حوزوی­ ام را همان سال آغاز کردم و دروس مقدمات را در حوزه علمیه شهرستان بابل سپری کردم.

پس از آن با ورود به حوزه علمیه قم، به تحصیل دروس سطوح عالی در مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر پرداختم و هم ­اکنون نیز طلبه­ ی درس خارج حوزه علمیه قم هستم.

صدای حوزه دوره ­های علمی یا تحصیلات تخصصی غیرحوزوی هم داشته ­اید؟

بله، در کنار برنامه ­های تحصیلی حوزوی، به تحصیل در مقطع کارشناسی ­ارشد رشته مدیریت رسانه پرداختم و در این فضای علمی نیز مشغول تحصیل و پژوهش هستم.

علاوه بر دروس رسمی حوزوی و دانشگاهی، دوره ­های روانشناسی و مشاوره که با حمایت دانشگاه تهران برگزار می­شد را گذراندم و به صورت تخصصی به مباحث فن­ خطابه نیز ورود کردم و هم­ اکنون به لطف خدا به تدریس این مباحث نیز می­پردازم.

نگرش نسبت به فعالیت های تبلیغی

صدای حوزه نسبت به فعالیت­های تبلیغی چه نگرشی داشته­اید و برای ورود به این حوزه چه اقداماتی انجام داده ­اید؟

ببینید دیدگاه بنده بر خلاف بسیاری از طلبه‌هایی است که سوالشان این است، چرا حوزه علمیه به داد طلبه­ ها نمی­رسد؟ بنده عرض می­کنم که طلبه باید دست حوزه علمیه را بگیرد و به خلاقیت و ایده­ پردازی در امور تبلیغی روی بیاورد.

بنابراین دو سال پس از وارد شدن به حوزه علمیه وارد فضای تبلیغی شدم و مدارس را به عنوان اولین تجربه­ ی تبلیغی خودم انتخاب کردم و علت این انتخاب هم این بود که مخاطبان ۱۰ سال آینده خود را بشناسم و با ذائقه ­ی نسل جدید آشنا شوم.

صدای حوزه اگر ممکن است کمی بیشتر در ارتباط با برنامه­ های تبلیغی­تان صحبت کنیم.

بله، قبل از شیوع کرونا از سوی امور بین­ الملل دفتر مقام معظم رهبری برای انجام فعالیت­ های تبلیغی به کشور امارات رفتم و مدتی در مسجد امام حسین(ع) دبی، برای فارسی زبان­های این شهر برنامه­ های فرهنگی و تبلیغی داشتم.

در حال حاضر نیز مسئولیت مجموعه رسانه­ ای مجتمع عالی امیرالمومنین(ع) که ویژه طلاب‌ منطقه­ ی اروپا و آمریکا است را به عهده دارم و در خدمت سربازان امام عصر(عج) هستم.

صدای حوزه نسبت به مهارت­ آموزی طلاب چه نظری دارید و در این رابطه ایده و راهکاری تاکنون از جانب شما ارائه شده است؟

بنده به عنوان‌ یک طلبه صراحتا اعلام می‌کنم که هر طلبه می‌تواند یک مدیر موفق باشد و معتقدم که این موضوع  را باید از دوران حجره نشینی یاد بگیرد.

الحمدلله الان حوزه در بحث مهارت آموزی ورود کرده و خیلی هم خوب است، به این خاطر که چه بسا طلبه­ ای نتواند از تحصیلات خود استفاده ­ی لازم را ببرد و بنابراین تمرکز بر مهارت­ آموزی می­ تواند یکی از عوامل مهم موفقیت دانش­ پژوهان حوزوی و دانشگاهی باشد.

درآمد تبلیغی

صدای حوزه شما به عنوان یک طلبه موفق در عرصه تبلیغ بفرمایید برای موفقیت در این عرصه از چه زمانی باید آغاز کرد؟

ببینید بنده از ۲۰ سالگی و از پایه دوم منبر رفتم و فعالیت­های تبلیغی داشتم؛ و معتقدم یکی از دلایل عدم موفقیت بسیاری از طلاب در این عرصه، نداشتن اعتماد به نفس است.

وقتی یک بررسی اجمالی از طلبه‌های اهل­ سنت به عمل می‌آید، مشاهده می‌کنیم که این طلبه‌ها پس از یکسال درس خواندن در حوزه به عنوان مبلغ مشغول به فعالیت می­شوند اما متاسفانه در حوزه علمیه شیعی این اتفاق نمی­افتد.

بنده توصیه نمی ­کنم که در همان سال­ های آغازین باید در مساجد بزرگ منبر رفت اما می­توان در مدارس حضور پیدا ‌کرد و پای صحبت‌های دانش‌آموزان نشست و به سوالات آنان پاسخ گفت؛ حتی یادم می ­آید گاهی قادر به پاسخگویی سوالاتی که دانش‌آموزان می‌پرسیدند نبودم اما اینگونه نبود که روحیه خود را دست داده و دیگر به مدارس نروم بلکه اتفاقا معتقدم سوالات دانش‌آموزان باعث شد که اکنون شناخت کافی از مخاطبانم داشته باشم.

صدای حوزه گویا شما و تعدادی از طلاب فعالیت خاص تبلیغی در سواحل هم داشتید، کمی در این رابطه برای مخاطبان بفرمایید.

بله، بنده و دوستانم بارها از تریبون­ های مختلف در رابطه با مشکلات ساحل از مسئولین شهری جملاتی می­شنیدیم مبنی بر اینکه اگر افرادی که در کنار ساحل هستند از این وضعیت خارج نشوند ما کفن می­پوشیم و …

اما نگاه ما نسبت به کار فرهنگی این نبود و همیشه تمایل داشتیم روزی برسد که بتوانیم به فرموده ­ی مقام معظم رهبری یک کار تمیز فرهنگی انجام دهیم و همین باعث شد برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ دل به دریا زدیم و کار ساحل را با تعدادی از دوستان خوبم که ایده­ های خوب فرهنگی داشتند آغاز کردیم؛ و به لطف خدا همان جمع تبدیل شد به گروهی تحت عنوان گروه فرهنگی تبلیغی بقیه­ الله (عج) که الان در حوزه تخصصی شادی و نشاط اجتماعی و در سطح ملی مشغول فعالیت است.

صدای حوزه تشکر از شما بابت قبول این دعوت و در پایان اگر نکته ­ای باقی­مانده بفرمایید.

من هم از شما و مجموعه خوب صدای حوزه بابت این دعوت و میزبانی تشکر و قدردانی می­کنم و آرزوی موفقیت برای شما و همکاران خوبتان دارم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35868

مطالب مرتبط

03بهمن
از تلاش برای کسب درآمد تا فراموشی رویای مادری
درباره فرزندآوری و موانع پیش رو؛

از تلاش برای کسب درآمد تا فراموشی رویای مادری

15دی
طلبه ای که در کنار تبلیغ و اشتغالزایی، باغبانی هم می کند
با حجت الاسلام فرشاد نیازی بیشتر آشنا شویم:

طلبه ای که در کنار تبلیغ و اشتغالزایی، باغبانی هم می کند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سلام و عرض ادب و احترام ایشان یعنی حاج آقای امامی نژاد از کودکی مدیر بودند و توانایی ایشان برای بنده اثبات شده بود امیدوارم همیشه در کارشان موفق باشند

  2. بنده جا داره تشکر کنم از صدای حوزه چون بنده بارها از استاد امامی نژاد مشاوره گرفتم و واقعا هر دقیقه اش درس بود و کلی در زندگی شخصی خودم از راهنمایی های ایشون اسفاده کردم خواهشا جوانان موفقی امثال استاد را به دیگران بشناسونید . امیدوارم همیشه موفق باشید

  3. توانمندی استاد همین بس که بارها منو از گناه نجات دادندو الان منو به شهیدی نزدیک کردند که تمام زندگیمه و یک روز بدون این شهید نمیتونم زندگی کنم و چقدر اثرات خوبی برای من داره

  4. سلام
    ببخشید ممکنه راه ارتباطی با استاد را بفرمایید ؟

    • سلام و ادب. این آیدی کانال ایشون هست که میتونید ارتباط بگیرید در ایتا. @hamedemaminejhad

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.