• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد:

روحانیت نباید منفعلانه عمل کند

  • کد خبر : 35824
  • 23 دی 1400 - 17:33
روحانیت نباید منفعلانه عمل کند
رئیس دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: اولین توصیه این اجلاسیه این است که روحانیتی که با همه سختی‌ها، زندان‌ها و تبعیدها در صحنه بوده، همچنان در صحنه است؛ ما به این باور رسیده ایم که دین از سیاست جدا نیست، سیاست در متن دین ماست، دین با سیاست همراه است، نمی‌شود تنها در امور فردی برای احیای ارزش‌ها تلاش کنیم.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، به تشریح اهداف و پیام‌های برگزاری دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین پرداخت.

وی با اشاره به نشأت گرفتن انقلاب اسلامی از دل حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: حوزه کاری کرده کارستان، حوزه‌های علمیه، مراجع و علما و در رأس آن حضرت امام قدم در وادی گذاشتند که به خوبی از عهده آن برآمدند.

شکل گیری حکومت اسلامی در سایه سار نهضتی مردمی

وی یادآورشد: اهداف ما گرایش به معنویت بود، ما احساس می‌کردیم اگر مساله به همین صورت پیش رود چیزی باقی نخواهد ماند، امام فریاد برآوردند، نهضت را مردمی اعلام کردند؛ وعده عدالت اجتماعی و ارزش‌های دینی به مردم دادند، روحانیتی که این فاکتورها مدنظرش بود احساس کرد در سایه تشکیل حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی قابل تحقق است.

دین از سیاست جدا نیست

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اولین توصیه این اجلاسیه این است که روحانیتی که با همه سختی‌ها، زندان‌ها و تبعیدها در صحنه بوده، همچنان در صحنه است؛ ما به این باور رسیده‌ایم که دین از سیاست جدا نیست، سیاست در متن دین ماست، دین با سیاست همراه است، نمی‌شود تنها در امور فردی برای احیای ارزش‌ها تلاش کنیم.

روحانیون منفعلانه برخورد نکنند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: پیام اجلاسیه این است نکند برخی از روحانیون با عده‌ای همنوایی کنند یا به خاطر فشارهایی که دیده می‌شود منفعلانه برخورد کنند و ریشه را بزنند و بگویند دین از سیاست جداست، این که عده‌ای که خودشان در ایامی در مصدر امور بودند، اگر بخواهند نغمه‌هایی سر دهند این درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: این که عده‌ای شعار مسجد و محراب برای حوزه و روحانیت سر دهند، با فلسفه حوزه‌های علمیه و رسالت علما که دنباله‌روی انبیا و اولیای الهی هستند، سازگار نیست، اگر این گونه بود که این همه جنگ‌ها بر مولا علی (ع) تحمیل نمی‌شد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: پیام اجلاسیه این است که روحانیت بر سر عهد و پیمان خود بماند تا بتوانیم به مسیر ادامه دهیم، رسیدن به عدالت اجتماعی و رضایت مندی مردم کار ساده ای نیست، اما روحانیت با همان استواری در صحنه می‌ماند تا رسیدن به مرز نهایی که تمدن اسلامی است.

روحانیت در کنار مردم با هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تا رسیدن به افق‌ها این مسیر را ادامه خواهد داد و این پرچم را به دست حضرت ولیعصر (عج) خواهد سپرد.

بیشتر بخوانید:

دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در قم آغاز شد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35824
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.