• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
آیت الله سبحانی در ارتباط تصویری با دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

معنا ندارد که طلاب مادم العمر مشغول تحصیل باشند/مسئولان باید فاصله خود را با مردم کمتر کنند

  • کد خبر : 35786
  • 23 دی 1400 - 13:53
معنا ندارد که طلاب مادم العمر مشغول تحصیل باشند/مسئولان باید فاصله خود را با مردم کمتر کنند
باید به محتوای آیه شریفه نفر عمل کنیم، معنا ندارد که مادم العمر افرادی مشغول تحصیل باشند، باید افرادی که شایستگی دارند مقدمات هجرت‌شان فراهم شود این مسئله به تقویت پایه‌های ایمانی جامعه و انقلاب کمک می‌کند.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله سبحانی، امروز در ارتباط تصویری با دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، گفتند: بنی‌اسرائیل به موسی عرض کردند که ما به خاطر تو اذیت شده‌ایم و بعد از آمدن تو هم تحت فشار بوده‌ایم؛ جناب موسی مأمور شد که این‌طور بگوید: فرعون را نابود می‌کنم، شما جانشین او می‌شوید؛ اما باید دید چگونه با این نعمت الهی برخورد می‌کنید.

این مرجع تقلید در ادامه پاسداشت ارزش‌های اسلامی و خدمت به مردم را دو وظیفه مهم روحانیت ذکر و تصریح کردند: در سال ۵۷ خدای متعال منت نهاد و آرزوی مؤمنین در ۲۲ بهمن محقق شد و اکنون بیش از چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد باید نگاه کنیم ببینیم خدمت ما به ارزش‌های اسلامی و مردم چگونه بوده است.

ایشان با تاکید بر اینکه هر پدیده‌ای علت محدثه و مبقیه می‌خواهد، از روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان علت محدثه و مبقیه انقلاب یاد کرده و افزودند: در درجه اول برای تداوم مسیر انقلاب باید در فکر ایمان و اخلاق جامعه باشیم.

معظم‌له تصریح کردند: گاهی اوقات افکار الحادی تولید و از طرق مختلف در اختیار جامعه ما قرار می‌گیرد، اگر در فکر رفع و تحلیل اینها نباشیم ایمان و عقیده جامعه و مردم صدمه می‌بیند، لذا حوزه‌های علمیه و علمای اعلام باید اتاق فکرهای خاصی در این زمینه داشته باشند و بدانند گاهی اوقات این افکار الحادی در قالب تفسیر قرآن وارد می‌شود.

ایشان رضایت‌مندی مردم را وظیفه دیگر علما و حوزه‌های علمیه دانسته و تاکید کردند: مسئولان باید فاصله خود را با مردم کمتر کنند، در دسترس باشند، تلاش کنند تا رضایت آنها را کسب کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما فقه اسلام داریم نه معاصر، اظهار داشتند: باید تعبیر دقیق به کار ببریم و بگویم فقه مسائل معاصر، یک سلسله مسائل نو ایجاد می‌شود که به صورت فردی از سوی بزرگان پاسخ داده می‌شود که البته در جای خود قابل تقدیر است، باید اینها جمع شود و به صورت فکر جمعی پاسخ داده شود، حوزه علمیه باید برای مسائل نوپدید و نوظهور گروهی را تشکیل دهد. البته از خارج نیز چشم امید و نیاز به سمت ماست و باید برای رفع نیازهای آنها نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

طلاب به محتوای آیه نفر عمل کنند

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ما نباید محصل مادام‌العمر در حوزه داشته باشیم، به آیه شریفه نفر اشاره کرده و گفتند: باید به محتوای آیه شریفه نفر عمل کنیم، معنا ندارد که مادم العمر افرادی مشغول تحصیل باشند، باید افرادی که شایستگی دارند مقدمات هجرت‌شان فراهم شود این مسئله به تقویت پایه‌های ایمانی جامعه و انقلاب کمک می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ما به لحاظ خطبا در فقر به سر می‌بریم، اظهار داشتند: باید حوزه علمیه این مساله را جدی بگیرد، فقه اسلامی کمال ماست، اما در کنار فقه، تبلیغ هم لازم است، باید نسبت به خطابه و منبر رشته خاصی تأسیس شود.

معظم‌له در بخش پایانی سخنان خود به مضیقه مالی و معیشتی طلاب و روحانیون اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید برای بهبود معیشت عزیزان فکری بشود، خاطرنشان کردند: البته این مساله باید با رعایت حفظ استقلال حوزه‌های علمیه ما باشد.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35786
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.