• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
امام جمعه اهواز در نشستی بصیرتی مطرح کرد؛

معضل مدرک گرایی در حوزه‌های علمیه باید آسیب شناسی شود/روحانیت نباید سوار بر ماشین‌های کذایی در میان مردم ظاهر شود

  • کد خبر : 35648
  • 21 دی 1400 - 16:33
معضل مدرک گرایی در حوزه‌های علمیه باید آسیب شناسی شود/روحانیت نباید سوار بر ماشین‌های کذایی در میان مردم ظاهر شود
مردم به عمل ما نگاه می‌کنند و حرف زدن ما هرگز به اندازه عمل ما اثر ندارد؛ اخلاق و زی طلبگی بهترین پیشنهاد من برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر روحانیون در مناطق مختلف است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، امروز در نشست بصیرتی تبیینی که به همت مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی قم و با موضوع «نقش فعالیت‌های اجتماعی روحانیت در احیای دین در جامعه» برگزار شد گفت: معضل مدرک گرایی در حوزه‌های علمیه باید مورد توجه و آسیب شناسی قرار گیرد؛ نباید این موضوع مدرک و مدرک گرایی در حوزه‌های علمیه رخنه کند.

وی افزود: مردم به عمل ما نگاه می‌کنند و حرف زدن ما هرگز به اندازه عمل ما اثر ندارد؛ اخلاق و زی طلبگی بهترین پیشنهاد من برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر روحانیون در مناطق مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خاطرنشان کرد: عمده استفاده علما از زمان در نیمه شب‌ها و عبادت‌هایی همچون نماز شب بوده است.

وی همراهی با مردم و انجام فعالیت‌های اجتماعی را اثربخش ترین فعالیت روحانیون دانست و گفت: کنار مردم و همراه نیازهای مردم بودن بیشتر از هر کار دیگری می‌تواند برای ترویج معارف دین اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید مهارت‌های مختلف را بیاموزند و از آن در جهت خدمت به مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به تأثیر رفتار استاد در شیوه زندگی طلبه افزود: رفتار و منش استاد تأثیر مستقیم روی طلبه داشته و تحصیل علم نباید منحصر در آموزش مجازی باشد.

امام جمعه اهواز بیان داشت: زی طلبگی به معنای رفتار و سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است؛ این اخلاق‌ها و رفتارها در هر عصری که به کار گرفته شوند جامعه جاهلی آن عصر دگرگون می‌گردد.

وی گفت: از در میان مردم بودن لذت می برم؛ در آخرین سفرم به قم با قطار آمده و به تمام کوپه‌ها سرکشی نمودم تا اگر مردم سوال، پیشنهاد یا انتقادی از من دارند با گوش جان بشنوم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار کرد: روحانیت نباید سوار بر ماشین‌های کذایی در میان مردم ظاهر شود؛ این زیبنده روحانیت نیست.

وی با تأکید بر اینکه مظاهر دنیا مانند آتش زیر خاکستر هستند عنوان داشت: اگر نفس دنیاطلبی را در دوران تحصیل در حوزه از بین نبریم بعداً با ورود به اجتماعات این خصیصه بروز پیدا کرده و مایه پسرفت‌های جدی در مسیر رشد و تعالی ما طلبه‌ها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: نباید هدف طلبه از ورود به حوزه رسیدن به پست و مقام باشد؛ طلبه باید با اخلاص و فقط در راه خدا به تحصیل علوم و معنویات بپردازد؛ خداوند اگر کسی را لایق کاری ببیند او را به آن وظیفه می‌گمارد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مشکینی از پذیرفتن خودروی سازمانی امتناع داشت و کلید خودرویی را که به ایشان داده شده بود به حضرت امام پس داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، همراهی همسران و فرزندان روحانیون در رعایت ساده زیستی را از عوامل مهم توفیق طلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه توفیق داشته اند و خانواده ایشان هم مانند خودشان نسبت به تجمل گرایی حساس می‌باشند.

وی گفت: ما در حال حاضر در مرکز استان خوزستان با تشکیل میزخدمت بعد از برگزاری مراسم نماز جمعه هر هفته با حضور مسئولین ۲۵ نهاد مختلف به پاسخگویی به مشکلات و سوالات مردم می‌پردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان داشت: ما مسئولین استان را با مردم روبرو می‌کنیم تا همراهی مسئولین با مردم را به طور عملی اجرا کنیم؛ من تقریباً هر شب به مساجد مختلف اهواز می‌روم و با مردم دیدار دارم.

وی ضمن بیان بخشی از برنامه‌های جاری خود در سطح استان افزود: در استان خوزستان با وجود مشکلات عدیده ای که وجود دارد، متأسفانه هنوز مدیران تعدادی از ادارات هنوز همان مسئولین قبلی هستند و یا با همان نگاه‌های قبل به مدیریت بخش‌های مختلف می‌پردازند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: در دفتر ما تقریباً ۴۰ کارگروه تخصصی تشکیل شده است که به شناسایی اولویت‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی جهت اصلاح امور مختلف استان خوزستان می‌پردازند.

وی با اشاره به ضعف در ساختار واحدهای نظارتی دولت گفت: متأسفانه در ادارات و نهادهای مختلف مسئولین حراست‌ها را مدیران و رؤسای آنان تعیین می‌کنند و این یک ضعف ساختاری در زمینه نظارت است؛ باید این رویه و ساختار اصلاح شود و واحدهای نظارتی به طور مستقل فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی فرد مدرک گرایی در حوزه

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35648
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

19خرداد
مجمع خیرین کشاورزی باید راه اندازی شود
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح کرد؛

مجمع خیرین کشاورزی باید راه اندازی شود

10بهمن
آنچه با عنوان «ریزش‌های پنهان» بیان کرده بودم ناظر به نگرش بود نه ناظر به میدان/ به روتوش کردن دانش موجود اکتفا نکنیم و در حرکت‌های اضطراری غرق نشویم
27دی
ضعف بزرگی به نام استبداد علمی در حوزه علوم انسانی
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

ضعف بزرگی به نام استبداد علمی در حوزه علوم انسانی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.