• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
بنابر گزارش‌های رسیده به صدای حوزه؛

سوال و گلایه طلاب دزفولی از «پروژه مسکن ممتازین» مرکز خدمات

  • کد خبر : 35462
  • 19 دی 1400 - 16:18
سوال و گلایه طلاب دزفولی از «پروژه مسکن ممتازین» مرکز خدمات
پروژه‌ای که بنا بود حداکثر تا سال 98 تحویل متقاضیان شود اما با تاخیر 2 ساله و صرف هزینه‌های مازاد، هنوز از تحویل واحدها خبری نیست.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، سال‌های نه چندان دور، مسکن‌سازی برای طلاب در صدر فعالیت‌های مرکز خدمات قرار داشت و با همه معایبی که شاید مسئولان وقت ناگزیر از آن بوده‌اند، کارنامه درخشانی به جای مانده که انتظار می‌رفت در طول سالیان بعد از آن همان رویه پیگیری می‌شد.

در روزهای گذشته برخی از متقاضیان پروژه مسکن مرکز خدمات در دزفول، با حضور در پایگاه خبری صدای حوزه، ضمن گلایه از خلف وعده دوساله از موعد تحویل واحدهای ثبت‌نامی، سوالات و ابهاماتی را مطرح کردند.  

«پروژه مسکن دزفول» بنا بود حداکثر تا سال ۹۸ تحویل متقاضیان شود اما با تاخیر ۲ ساله و صرف هزینه‌های مازاد بر قرار اولیه، هنوز از تحویل واحدها خبری نیست.

طلابی که در این پروژه ثبت‌نام کرده‌ و متضرر شده‌اند جز پیگیری از مسئولین مرکز خدمات و برخی مراکزی که امید یاری داشتند، این موضوع را در این سطح رسانه‌ای نکرده‌ و امیدوارند موضوع بدون حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد رفع گردد.

شروع ثبت نام پروژه از سال ۱۳۹۴

ثبت نام این پروژه اواخر سال ۹۴ با پرداخت ۱۰ الی ۱۵ میلیونی طلاب آغاز شد و بنا بود و در مجموع با آورده ۴۰ تا ۴۵ میلیونی متقاضیان، به همراه وام ۴۰ میلیونی مسکن و از قرار هر واحد به قیمت متری ۹۰۰ هزار تومان تحویل طلاب گردد. البته پروژه تا سال ۱۳۹۷ با سرعت قابل قبولی پیش رفت و با همان آورده طلاب، عمده مراحل ساخت حتی سفیدکاری اولیه واحدها نیز انجام شد.

اما مراحل بعدی پروژه از سال ۹۷ تا به امسال با کندی ادامه داشته و هنوز هم به صورت کامل به اتمام نرسیده است؛ این در حالی‌ست که پروژه‌های مشابه، که حتی بعد از پروژه ممتازین دزفول آغاز شده‌اند، تحویل متقاضیان شده اما این پروژه کماکان تحویل داده نشده است.

شنیده شده برخی از طلابی که در این پروژه ثبت نام کرده‌اند، با توجه به افزایش فزاینده قیمت واحدها از متری ۹۰۰ هزارتومان به متری به ۴ میلیون تومان و به تبع آن وام‌های مکرری که دریافت شده، رو به اشتغال در اموری از جمله اسنپ آورده‌اند تا بلکه از عهده اقساط این پروژه و در کنار آن اجاره‌بهایی که می‌پردازند برآیند.

سوالات طلاب و پاسخگویی مسئولین محترم

از آنجا که رساندن سوالات، ابهامات و گلایه طلاب به مسئولین محترم حوزوی جزو رسالت‌های اصلی صدای حوزه می‌باشد، برخی سوالات عمده طلاب در این پروژه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

  1. با توجه به اینکه موعد تحویل پروژه حداکثر تا سال ۹۸ بوده، علت تاخیر در تحویل خانه چه بوده و چه زمانی پروژه به اتمام خواهد رسید؟ آیا ضررهای مادی و معنوی این خلف وعده که متوجه طلاب بوده طبیعی‌ست و در قرارداد چیزی بابت آن پیش‌بینی شده است؟
  2.  چرا قیمت تمام شده واحدها از متری ۹۰۰ هزارتومان به ۴ میلیون تومان رسیده در حالی که مصالح و عمده بخش‌های ساختمان با همان آورده اول طلاب تا سال ۹۷ تکمیل شده بود؟
  3. با توجه به ابهامات پروژه، آیا مسأله شفافیت در برخی مراحل پروژه از جمله معلوم بودن پیمانکار و شفاف بودن هزینه‌کردها، تعداد افرادی که در پروژه حضور دارند و … در دستور کار مرکز قرار دارد؟ در حالی که از آخرین اطلاع رسانی در سایت مرکز از روند پیشرفت پروژه برای شهریور سال گذشته می‌باشد.

امیدواریم با توجه به دأب پاسخگویی موجود در مدیران محترم حوزوی خصوصا مسئولین مرکز خدمات حوزه، این سوالات به همراه دیگر سوالات در مورد پروژه‌های مسکن مرکز خدمات، یکبار برای همیشه با شفافیت کامل پاسخ داده شود و بساط حاشیه سازی و کش و قوص های دامنه دار برچیده شده و هرآنچه می گذرد نیز به نفع بدنه طلاب حوزه های علمیه تمام شود. با نظر به اینکه، کنفرانس خبری معاون محترم مرکز در روزهای آینده برگزار می‌شود امید است که این مساله نیز مطمح نظر ایشان جهت شفاف سازی قرار گیرد و ان شاالله این صراحت و مطالبه شفافیت از جانب یک رسانه حوزوی، حمل بر حاشیه سازی نشود که هدفی جز انتقال دغدغه های طلاب به سمت مسئولین وجود ندارد.

گفتنی‌ست صدای حوزه آمادگی کامل خود را برای میزبانی از معاون محترم مسکن مرکز خدمات و دیگر مسئولین برای شفاف‌سازی در خصوص مسائلی که مورد سوال طلاب است، اعلام داشته و خود را موظف به نقش‌آفرینی در تقویم رابطه طلاب با مسئولین می‌داند. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35462

مطالب مرتبط

13شهریور
انجمن ورزشی طلاب ظرفیت های بسیاری برای کاهش معضل کم تحرکی در جامعه دارد
اولین نشست دوره ای مسئولان کمیته های استانی انجمن ورزشی طلاب برگزار شد؛

انجمن ورزشی طلاب ظرفیت های بسیاری برای کاهش معضل کم تحرکی در جامعه دارد

27فروردین
برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!
نگرانی طلاب و ضرورت توجه مسئولین حوزه علمیه؛

برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!

03دی
۴۰ هزار طلبه بدون مسکن میتوانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند
رئیس مرکز خدمات با حضور در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطرح کرد:

۴۰ هزار طلبه بدون مسکن میتوانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. تشکر از اینکه صدای ما طلاب مظلوم دزفولی را منتشر کردید.
    واقعا ما را بدجور گرفتار کردن و مسئولین عین خیالشون نیست
    ظالم به تمام معنی مسئولین مرکز خدماتن

  2. هیچکس به فکر کارمندان بیچاره حوزه که در پروژه حضور دارند نیست.
    اوایل شروع کار به دلیل اینکه متقاضیان به حد نصاب نرسیده بودند به ما اجازه دادند در پروژه ثبت نام کنیم.
    اما حالا مسئولین محترم کلا ما را فراموش کرده اند و همین وام و تسهیلاتی که طلاب برایش مجبور به مسافرکشی و فلافل فروشی شده اند را هم به ما اختصاص نمی دهند.
    واقعا چرا؟

  3. الان که به پایان سال ۱۴۰۰ رسیدیم هنوز هم از تحویل واحدها خبری نیست!
    مسئولین محترم مرکز خدمات!
    واقعا اگر این خانه ها متعلق به خودتان بود باز هم شاهد این اندازه تاخیر در تحویل واحدها بودیم؟

  4. پروژه روخوردن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.