• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی؛

اخلاص، ایمان و عمل به هنگام، سیره و سلوک قم انقلابی است

  • کد خبر : 35183
  • 16 دی 1400 - 12:17
اخلاص، ایمان و عمل به هنگام، سیره و سلوک قم انقلابی است
یوم‌الله ۱۹ دی در فصل افتخارات مرجعیت، روحانیت و مردم قم حماسه‌ای ماندگار است و باید با تأمل و تفکر، از این حادثه تأثیرگذار و موج‌آفرین درس گرفت.

به گزارش صدای حوزه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی، بیانیه ای منتشر کرده است که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه ۱۹ دی یک خاطره زنده و هویت‌بخش در قاموس سیاسی ایران است که غیرت ایمانی و دینی مردم شریف قم را در حمایت از رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره) نشان داد. یوم‌الله ۱۹ دی در فصل افتخارات مرجعیت، روحانیت و مردم قم حماسه‌ای ماندگار است و باید با تأمل و تفکر، از این حادثه تأثیرگذار و موج‌آفرین درس گرفت.

اخلاص، ایمان و عمل به هنگام سیره قم انقلابی

خروش مؤمنانه روحانیت و مردم قم با توکل بر خدای متعال و در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) تحول عظیمی در نهضت مردم ایران به وجود آورد و اربعین‌های پشت سرهم و تکثیر امواج آن، بهمن ۵۷ را به دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی تبدیل کرد. «اخلاص، ایمان و عمل به هنگام» سیره و سلوک قم انقلابی است و علیرغم تمام توطئه‌ها و ترفندها، قم مهد انقلاب و پایگاه بصیرت باقی خواهد ماند. این حرکت خدامحور، قدرتی معنوی و تحولی عظیم به ارمغان آورد؛ که امروز انقلاب اسلامی با صبر و استقامت در مسیر آن حماسه، به عزت و اقتدار رسیده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت ایام شهادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و اعلام پایبندی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تکریم و تجلیل از امام خمینی آن رهبر حماسه‌ساز، با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) تجدید بیعت کرده و اعلام می‌دارد:

ملت مؤمن ایران، در مسیر پر سعادت انقلاب اسلامی بدون هیچ سستی و تزلزلی پیش می‌روند و به «‌وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ» ایمان دارند. آینده روشن ملت ایران با کار هوشمندانه و مؤمنانه ساخته خواهد شد و عمل به هنگام با پشتوانه‌ی ایمان و پیروی از خطّ ولایت فقیه تنها راه رسیدن به قله‌هاست. جبهه استکبار و ظلم، در اوج ذلت و درماندگی است و این حقیقت بر کسی پوشیده نیست و رویش شهید سلیمانی‌ها بهترین گواه بر این مدعاست.

میدان‌های نبرد در غزه، لبنان، یمن، سوریه و عراق باتلاقی عمیق پیش روی استکبار گسترده که به‌زودی آن فاسدان را در خود فرو خواهد برد. جهاد و استقامت ملت شریف ایران، خستگى راه را از چهره مجاهدان زدوده و تردیدها و تزلزل‌ها را از بین برده است.

و بالاخره، آینده از آن اهلِ ایمان است و روزهای عزت و شوکت حقیقی ملت‌ها از افق ایران اسلامی آشکار خواهد شد. ان‌شاءالله

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35183
  • منبع : روابط عمومی جامعه مدرسین

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.