• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
وقتی ضرورت جهاد تبیین بیش از پیش احساس می شود؛

برشی هدفدار از یک گفت‌وگوی قدیمی برای تخریب علامه مصباح یزدی

  • کد خبر : 34769
  • 11 دی 1400 - 13:46
برشی هدفدار از یک گفت‌وگوی قدیمی برای تخریب علامه مصباح یزدی
انتشار مطلبی مجعول آن هم در آستانه سالگرد آیت‌الله مصباح و با تیتر درشت شاگرد آیت‌الله مصباح، هدفی جز تخریب و تحریف شخصیت این عالم جلیل القدر ندارد.

به گزارش صدای حوزه، در میان تمامی چهره های شاخص انقلابی که نامشان به تمامی با هویت “انقلاب” و “نظام اسلامی” گره خورده است و معماری این بنای شکوهمند اسلامی، از آثار اندیشه و مجاهدت‌های سیاسی و معرفتی آنها به شمار می‌آید؛ آیت الله مصباح یزدی جایگاه متمایزی دارد.

شخصیتی که با روزی ۲ میلیون حمله مطبوعاتی ترور می شد!

ایشان از جمله شخصیت‌هایی بود که در سال‌های موسوم به دوران اصلاحات، حجم وسیعی از جوسازی‌ها برای تخریب شخصیت وی صورت گرفت تا او را از صحنه تاثیرگذاری فرهنگی کشور خارج سازد تا آنجا که به گفته حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی، از شاگردان و نزدیکان فکری علامه مصباح یزدی، “شخصیت ایشان با روزی ۲ میلیون حمله مطبوعاتی ترور می‌شد و همان‌طور که دشمنان اسلام و نظام اسلامی موفق شدند جسم شهید مطهری را ترور کنند، شخصیت علامه مصباح را هم ترور کردند”.

بازهم تقطیع و تحریف روایت ها

دامنه این حملات و اتهام پراکنی ها هم نه تنها با رحلت ایشان محدود نشد بلکه به یک معنا گسترش هم یافت و تبعات آن دامنگیر شاگردان و منسوبان فکری آن اندیشمند فقید نیز شد. چنانچه در همین روزهای اخیر شاهد بازنشر مکرر مطلبی به نقل از حجت الاسلام مهدی ابوطالبی در رسانه‌های داخلی و خارجی هستیم که با تیتر درشت شاگرد آیت الله مصباح دست به دست می‌شود و سخنی را به وی نسبت می‌دهد که نه تنها تقطیع و تحریف شده بلکه اساسا حرف جدیدی هم نیست؛ برشی هدفدار است از یک گفت‌وگوی قدیمی مربوط به  سال ۹۶٫

اصل ماجرا چیست؟

اما بهتر است نقل ماجرا را  از زبان خود ابوطالبی بشنویم که در کانال شخصی اش توضیحی روشنگر از اصل و حواشی آن ارائه کرده است.

ابوطالبی می نویسد:

“در مصاحبه‌ مفصلی که بنده سال ۹۶ با سایت مباحثات داشتم یکی از سؤالات در مورد تنزل جایگاه روحانیت بود و بنده در پاسخ تأکید کردم که در مواردی محبوبیت روحانیت کاهش یافته و در مواردی افزایش یافته است و گفتم قضاوت دقیق، نیازمند یک تحقیق دقیق اجتماعی است.

بنده تصریح کردم به دلیل منسوب شدن حکومت به روحانیت و حضور روحانیت در مناصبی مثل قضاوت و مناصب اجرایی طبیعی است که عده‌ای بدبین بشوند و حتی تأکید کردم امام هم به همین دلیل با حضور روحانیت در مناصب صرفاً اجرایی موافق نبودند ولی متأسفانه این نکته سوتیتر و مورد استناد قرار گرفته که محبوبیت روحانیت افزایش یافته است.

نکته دیگر بنده این بوده که حتی اگر قایل شویم به خاطر تشکیل حکومت دینی که اقتضایش در مواردی حضور روحانیت در حکومت است، به فرض عده‌ای نسبت به دین و روحانیت بدبین شده باشند، ولی وقتی از آثار این حکومت، شیعه شدن چندین برابر بیشتر از آن جمعیت قبلی باشد نمی‌توان گفت که تشکیل حکومت دینی اشتباه بوده است. بلکه فواید آن بیشتر از پیامدهای منفی آن است.

بازنشر و تحریف پس از چهار سال

نکته مهم دیگر این است که قطعا در این چهار سال به دلیل عملکرد بی‌سابقه ضعیف دولت دوازدهم و رییس جمهور روحانی آن، و مشکلات بی‌سابقه گرانی و معیشتی مردم، بدبینی مردم نسبت به روحانیت در مقایسه با سال ۹۶ یعنی زمان مصاحبه فوق، قطعا چندین برابر بیشتر شده است و البته این به اصل انقلاب و نظام برنمی‌گردد بلکه به عملکرد آن دولت برمی‌گردد.

اما انتشار این مطلب پس از چهار سال در ایام رحلت آیت‌الله مصباح (ره) و با عنوان شاگرد آیت‌الله مصباح (ره) هدفی جز تخریب و تحریف شخصیت این عالم جلیل‌القدر ندارد. اما نمی‌دانند که: یریدون لیطفئوا نورالله بأفواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون‌”.

نکته آخر

رهبر انقلاب می‌گوید “جهاد تبیین” و “جهاد روایت”. نه این‌بار، که همیشه گفته است. اما وقتی میدان تبیین و روایت، یا رونق و نشاطی ندارد و  یا در بعضی ساحت‌ها خالی و بی‌نیرو است، طبیعی است که رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده انقلاب و کشور، بیشتر و بیشتر پیش‌روی کنند و به بهانه کوبیدن یک”استاد مؤسسه امام خمینی(ره)”، مرام و مسلک علمی و اعتقادی آن علامه فقید و افشاگر دو خط باطل نفاق و التقاط را لکه‌دار کنند که البته ناکام خواهند ماند؛ بعون الله تعالی!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34769
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.