• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
در روز دوم از سفر هیات دولت به قم اتفاق افتاد؛

دیدار رئیس جمهور با علما و مراجع تقلید

  • کد خبر : 34670
  • 10 دی 1400 - 20:12
دیدار رئیس جمهور با علما و مراجع تقلید
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از سفر استانی خود به قم، با مراجع عظام تقلید و علمای قم دیدار کرد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از سفر استانی خود به قم، با مراجع عظام تقلید و علمای قم دیدار کرد.

 

آیت الله نوری رئیسی

مردم از نظر معیشت در تنگنا هستند و باید این مشکل حل شود

حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که در ادامه برنامه‌های روز دوم رئیس جمهور در قم برگزار شد، گفتند: نامه حضرت علی «علیه السلام» به مالک اشتر که به عنوان یک منشور حکومت داری است باید مورد توجه مسئولان باشد که حضرت در این نامه به مالک اشتر به عنوان یک زمامدار توصیه می‌کند قلب خود را سرشار از محبت مردم قرار بده و مشکلات مردم را حل کن و بدان و آگاه باش ستون دین و سپر مقابل با دشمن این مردم هستند و این مردم یا برادر دینی هستند و یا هم نوع تو می‌باشند پس در مقابل آن شما مسئول هستید.

این مرجع تقلید خدمت به این مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانسته و افزودند: مردم از نظر معیشت در تنگنا هستند و باید این مشکل حل شود و تنظیم و نظارت بر بازار مورد توجه قرار بگیرد.

معظم‌له در بحث توجه به ساختار اقتصادی و بحث بانک‌ها و حذف دیرکرد و ربا را تاکید کرده و فرمودند: ما مکرر نسبت به این موضوع در گذشته تذکر دادیم ولی عملی نشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با حمایت از سیاست خارجی و مذاکرات، گفتند: وضعیت افغانستان نگران کننده است و باید به این موضوع و وضع شیعیان خصوصاً توجه شود.

معظم‌له بهره‌مندی از نخبگان با سابقه را در مسئولیت بسیار مهم دانسته و افزودند: همانطور که وضعیت اقتصادی اهمیت دارد، موضوع فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش‌ها؛ همانند حجاب و مسائل دینی و مذهبی هم مهم است که دولت محترم باید به آن توجه کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان گفتند: من برای موفقیت شما و حل مشکلات مردم و حفظ این انقلاب و نظام و رهبری دعا می‌کنم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گزارشی از وضعیت داخلی کشور و مسائل خارجی بیان کرد.

 

متأسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی‌کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس جمهور، ایجاد امید در جامعه را مهم‌ترین مسأله در پیشرفت کشور دانسته و گفتند: مردم نسبت به شما امیدوار هستند.

معظم له بر ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور اشاره کرده و افزودند: بعضی از شرکت‌های دولتی خود باعث گرانی هستند، البته برخی از کاسبان نااهل نیز به گرانی دامن می‌زنند.
مسألۀ قاچاق و واردات بی رویه از دیگر مواردی بود که ایشان بر حل آنها تأکید کرده و افزودند: البته حل این مشکلات، زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آنها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به گلایۀ شدید مردم از نظام بانکی کشور اشاره کرده و بیان داشتند: متأسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی‌کنند که باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.

ایشان قم را متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع دانسته که به خاطر حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و حوزۀ علمیه، نیازمند به برنامه ریزی و توجه خاص دارد.

معظم له بر ضرورت اتمام طرح‌ها و پروژه‌های مهم در قم همانند فرودگاه و مترو اشاره کرده و گفتند: قم باید شهری آباد، منظم و آبرومند شود.

ایشان بر ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی جهت برخورد با برخی از مفاسد اخلاقی در قم و بر حل مشکلات کارگران برخی کارخانجات و شرکت‌ها تأکید فرمودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ابراز کردند: من برای موفقیت شما جهت حل مشکلات مردم و کشور دعا می‌کنم.
گفتنی است: در ابتدای این دیدار، رئیس جمهور گزارشی از مسائل کشور و شهر قم ارائه کردند.

مشکلات فرهنگی مورد توجه دولت باشد/ به مونوریل سامان دهید

 آیت الله سبحانی در این دیدار با تاکید بر رسیدگی دولت به مشکلات فرهنگی، گفت: باید به موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب روسای انقلابی و دلسوز اقدام شود. 

وی به مشکلاتی ازجمله ساخت مونور‌یل در قم اشاره کرد و از آیت الله رئیسی خواست نسبت به سروسامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند.

رئیس جمهور هم در این دیدار با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام شد و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدار‌ها تاکید شد.

با کسی قهر نیستیم/ همه کشورها باید ادب را در مقابل ما رعایت کنند

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراه در ادامه برنامه‌های خود در سفر استانی به شهر مقدس قم که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، در سخنانی بیان داشتند: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

ایشان ادامه دادند: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته‌اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر (ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می‌کند.

معظم‌له تاکید داشتند: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی‌گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف ابراز داشتند: ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می‌کنیم. آنها نیز باید مؤدب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

معظم‌له خاطرنشان کردند: توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آنها را هدایت و مراقبت کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گزارشی از اقدامات دولت به ویژه در بخش‌های اقتصادی و نیز اقدامات صورت گرفته در سفر استانی به شهر مقدس قم، محضر معظم‌له ارائه نمود.

کم توجهی به فرهنگ دینی در جامعه آثار نامطلوبی به جا گذاشته است

حضرت آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، اظهار داشتند: دیدارهای رو در رو و اطلاع از مشکلات مردم، عملی بسیار پسندیده و شایسته است.

معظم له با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام که فاصله بین حق و باطل را چهار انگشت دانستند، گفتند: آنچه که گوش می‌شنود احتمال خطا در آن زیاد است ولی آنچه که به چشم دیده می‌شود به حق نزدیک تر است، لذا حضور شما در میام مردم موجب می‌شود بهتر از مشکلات مردم اطلاع کسب کنید.

ایشان با تاکید بر وجود کمبودها در جامعه و توجه به آنها، بیان کردند: هر چقدر کمبودها جبران شود شایسته است. نباید طرح جدید عمرانی آغاز شود و در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت‌ها را مد نظر قرار دهید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: موضوع آب و مدیریت منابع آبی کشور، اهمیت فوق العاده ای دارد، لذا ما در برخی مناطق که مشکل کمبود آب هم ندارند، باز شاهد عدم مدیریت صحیح هستیم که لازم است حساسیت نشان دهید.

معظم له خاطر نشان کردند: موضوع دیگری که اهمیت زیادی در کشور دارد مسئله کشاورزی است. این قشر عزیز در مضیقه هستند و در کنار تأمین آب باید نسبت به رفع مشکلات کشاورزان و دامداران اهتمام جدی داشته باشید. باید از نظرات کارشناسان و جوانان نخبه هم بهره ببرید و با امید به آینده حرکت کنید.

ایشان در پایان به وضعیت نابسامان فرهنگی کشور اشاره نمودند و گفتند: کم توجهی به موضوع فرهنگ دینی در جامعه اثرات نامطلوبی در جامعه گذاشته است که باید با برنامه ریزی صحیح اقدام عاجل صورت گیرد.

 

دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ نماید/ لزوم رفع نگرانی های مردم در رابطه با معیشت و گرانی

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه های دومین روز سفر خود به قم شامگاه جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با این مرجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله صافی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور و خدمات دولت سیزدهم گفتند:امر ریاست جمهوری بسیار سنگین و مشکل است. امیدوارم بتوانید با فضل خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام، به بهترین وجه ممکن، کشور را مدیریت نمایید و بر مشکلات فائق آیید که در این صورت برای شما مایه افتخار و موجب نیل به ثواب بسیار است.

معظم له در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب مدیران شایسته برای مناصب مختلف افزودند: سعی کنید بنا به دستور آیه شریفه “اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم” مدیرانی صالح که حافظ منافع مردم و دانا و آگاه و دلسوز باشند انتخاب نمایید تا بتوانند به مردم شریف به نحو احسن خدمت نمایند.

توصیه بعدی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره ضرورت عقلانیت و تدبیر عالمانه در اداره کشور بود و گفتند: اگر کارها بر اساس عقلانیت و تدبیر انجام شود حتماً در امور پیشرفت خواهید کرد و زودتر به نتیجه خواهید رسید.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از توصیه های خود در رابطه با مساله ارتباط با جهان بیان داشتند: باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود و این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ نماید.

ایشان در ادامه سخنان خود، بر لزوم رفع نگرانی های مردم در رابطه با معیشت و تورم و گرانی تاکید کردند و افزودند: ان‌شاء الله با اقدامات سریع، دغدغه ها و نگرانی مردم را در رابطه با گرانی ها بر طرف نمایید و بحث معیشت مردم را در اولویت کارها قرار دهید.

 معظم له در ادامه، با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم به قم گفتند:قم همواره پایگاه علم و ادب و معارف و اخلاق بوده و باید این سوابق به بهترین وجه حفظ شود و برنامه هایی که برای قم در نظر گرفته می شود در شان و مقام قم باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار، با مسالت توفیق بیشتر برای رئیس جمهور و دولت سیزدهم بیان داشتند: امیدوارم تحت عنایات و توجهات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بتوانید در مسیر خدمت به دین و مردم عزیز کشورمان گام بردارید و رضایت خداوند متعال را کسب نمایید.

معظم له در پایان این دیدار، اشعار مهمّی درباره شیوه حکومت‌داری خواندند.

 

هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد

حضرت آیت الله شبیری زنجانی شامگاه جمعه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفر وی به استان قم در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات مردم گفتند: هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: ان شاءالله خداوند به شما کمک کند تا مشکلات حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار، ضمن بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم، به سفر استانی قم اشاره کرده و افزود: مبنای دولت این بوده که همراه با کار ستادی، سرکشی از استان ها هم در دستور کار قرار گیرد.

وی، با ارائه گزارشی از دیدارها و نشست های سفر دو روزه به این استان، اظهار داشت: تصمیمات کوتاه مدت و میان مدتی برای حل برخی مشکلات قم اتخاذ شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه وضعیت کالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: در ابتدای دولت کمبودهایی در زمینه تامین نیازهای اصلی سفره مردم داشتیم، اما با اقداماتی این مشکل حل شد.

رئیس جمهور با اشاره به وجود تورم در جامعه خاطر نشان کرد: نسبت به تورم که مردم هم به حق گلایه مند هستند یکسری اقدامات اشتباه گذشتگان را دیگر انجام ندادیم که منجر به سیر نزولی شاخص تورم در کشور شده است؛ از جمله استقراض از بانک مرکزی، که دولت برای پرداخت حقوق از این روش استفاده نکرد.

وی با اشاره به دو دستور کار دولت در خنثی سازی و رفع تحریم ها گفت: قرارگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای خنثی سازی تحریم ها در دولت ایجاد شده و برای رفع تحریم ها هم دستگاه دیپلماسی در حال تلاش است.

 

جامعه مدرسین آماده همکاری و همراهی برای بهبود سطح فرهنگ جامعه است

آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران که در ادامه برنامه های خود در دومین روز سفر به استان قم، در جلسه شورای این نهاد عالی حوزه شرکت کرده بود، گفت: تمامی دستگاه‌ها باید برای بهبود سطح فرهنگ جامعه همکاری کنند و جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز آماده هر گونه همکاری و همراهی در این زمینه است.

وی، در ادامه به مسئله جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت مسئله اساسی امروز جامعه ماست و اگر امروز برای حل و رفع آن فکر نکنیم، فردا دیگر کاری نمی‌توان کرد. در صورتی که در روند کنونی رشد جمعیت اصلاح نشود سال‌های آینده با جامعه پیری مواجه می‌شویم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین بر ریل‌گذاری سیاست‌های درست اقتصادی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر ریل‌گذاری‌ها به درستی در حوزه اقتصاد صورت گیرد تغییر دولت‌ها باعث آسیب به برنامه‌ها نمی‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری به برخی از کمبودها و مشکلات در جامعه پرداخت و گفت: دولت باید فکری برای معیشت، وضعیت اقتصادی و زندگی روزمره مردم انجام دهد.

وی، خاطرنشان کرد: کسب و کار مردم، تورم و ارزش پول ملی باید در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34670
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

17اردیبهشت
تلاش بی وقفه رئیس جمهور برای حل مشکلات کشور و یک پرسش
روایت وزیر فرهنگ از تعطیلات رئیس جمهور؛

تلاش بی وقفه رئیس جمهور برای حل مشکلات کشور و یک پرسش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.