• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
در دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله دستغیب مطرح شد؛

زمان بندی حمایت تحصیلی از طلاب و مدلسازی حمایت های تبلیغی و پژوهشی

  • کد خبر : 34572
  • 08 دی 1400 - 19:04
زمان بندی حمایت تحصیلی از طلاب و مدلسازی حمایت های تبلیغی و پژوهشی
در طرح هدفمندی، میان طلبه‌ای که کار تبلیغی و پژوهشی انجام می‌دهد و در یک استان محروم است با طلبه‌ای که در قم و مشهد است، تفاوت قائل شدیم و طلبه‌ای که در قم و مشهد ساکن بوده امتیازش کمتر است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات با حضور در شیراز با آیت الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله دستغیب در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان فارس، به تبیین فعالیت مراجع عظام تقلید در تکفل معیشت طلاب در طول تاریخ تشیع پرداخت و گفت: تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سی سال قبل یک نقطه عطفی در تاریخ حوزه‌های علمیه است که مدیون همت بزرگ ولایت می‌باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: موضوع ولایت فقط مربوط به امور کشورداری نیست بلکه گستردگی آثار این نعمت در همه ابعاد به حدی است که قابل احصاء نیست.

تولیت مدرسه علمیه رضویه شیراز، مسئله هدفمندی ارائه خدمات را یکی از مهم‌ترین اقدامات مرکز برشمرد و این امر را مورد اتفاق نظر همه علما عنوان کرد.

وی در ادامه از تلاش‌های مدیر و کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تقدیر کرد و گفت: این مرکز از زمان تأسیس تاکنون توفیقات خوبی را در خدمت رسانی به طلاب داشته است.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین میرمحمدی به تشریح رویکرد مرکز خدمات در حمایت از طلاب از جمله طرح هدفمندی خدمات پرداخت و گفت: بر اساس این طرح طلابی که به یکی از شئون حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تحقیق و تدریس می‌پردازند مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند، به این معنی که از طلاب تا زمان مشخصی که در حال تحصیل هستند حمایت تحصیلی صورت می‌گیرد و پس از آن حمایت تحصیلی قطع شده و حمایت تبلیغی و پژوهشی آغاز می‌شود.

وی گفت: در این طرح تلاش شده است ارائه خدمات متناسب با میزان نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون و در مسیر تحقق رسالت‌های حوزوی و نیاز ایشان باشد و مرکز خدمات این طرح را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در طرح هدفمندی، میان طلبه‌ای که کار تبلیغی و پژوهشی انجام می‌دهد و در یک استان محروم است با طلبه‌ای که در قم و مشهد است، تفاوت قائل شدیم و طلبه‌ای که در قم و مشهد ساکن بوده امتیازش کمتر است.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه موازی کاری‌ها در نهادهای حوزوی موجب کند شدن روند خدمت رسانی می‌شود، گفت: در جلساتی که با مراکز حوزوی در قم و مشهد و علمای بلاد داریم به دنبال این هستیم که این موازی کاری کم شود و هر نهاد به مأموریت اصلی خود برسد و موجب ارتقای علمی، پژوهشی و تهذیبی حوزه شود و مرکز خدمات هم تسهیلگر کار حوزه باشد.

وی در پایان از حمایت‌های همه‌جانبه و بی‌دریغ آیت الله دستغیب تشکر کرد و این حمایت‌ها را موجب دلگرمی و تلاش کارکنان مرکز خدمات در خدمت‌رسانی به طلاب دانست.

گفتنی است، در این دیدار حجج اسلام رفیعی معاون مسکن مرکز خدمات و عباسپور مدیرکل مرکز خدمات استان فارس و آقای فراهانی مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34572
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

27فروردین
اگر امکان احراز سکونت ۵ ساله نباشد، نیازی به بارگزاری مدرک نیست!
پاسخ معاونت مسکن مرکز خدمات به خبرنگار صدای حوزه؛

اگر امکان احراز سکونت ۵ ساله نباشد، نیازی به بارگزاری مدرک نیست!

22فروردین
آیت الله فیضی سرابی دار فانی را وداع گفت
انا لله و انا الیه راجعون:

آیت الله فیضی سرابی دار فانی را وداع گفت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.