• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
در پی انتشار فیلم اهانت به روحانیت و عمامه روحانیت منتشر شد؛

آنفولانزای نیویورکی در کمین حوزه و روحانیت

  • کد خبر : 34438
  • 07 دی 1400 - 10:39
آنفولانزای نیویورکی در کمین حوزه و روحانیت
سال ۱۳۸۶ که دومین قطعنامه آمریکا در سازمان ملل تصویب شد، آنان به دنبال تحقق یک نوع آنفلوانزای نیویورکی در ایران بودند که نفرت از اسلام (شماتت اسلام)، نفرت از ایرانیت (شماتت ایرانیت)، نفرت از نظام جمهوری اسلامی (شماتت نظام)، نفرت از رهبران (شماتت رهبران) و نفرت از همدیگر (شماتت همدیگر) را دنبال می‌کردند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در پی داغ شدن سوژه های طلبه محور در شبکه های معاند ماهواره ای و برخی شبکه های اجتماعی که اخیرا هم با انتشار فیلمی از درگیری خانمی با یک روحانی مسن همراه بود و اهانت به عمامه روحانیت را به دنبال داشت، حجت الاسلام علیرضا محمدلو طی یادداشتی با عنوان آنفولانزای نیویورکی در کمین روحانیت، نسبت به این جریان واکنش نشان داد که در ادامه مطالعه می نمایید:

در حال بارگذاری پخش کننده...

پنج محور آنفولانزای نیویورکی

سال ۱۳۸۶ که دومین قطعنامه آمریکا در سازمان ملل تصویب شد، آنان به دنبال تحقق یک نوع آنفولانزای نیویورکی در ایران بودند که نفرت از اسلام (شماتت اسلام)، نفرت از ایرانیت (شماتت ایرانیت)، نفرت از نظام جمهوری اسلامی (شماتت نظام)، نفرت از رهبران (شماتت رهبران) و نفرت از همدیگر (شماتت همدیگر) را دنبال می‌کردند.

این استراتژی در موسسه آمریکن اینترپرایز (AmericanEnterprise Institute) توسط نو محافظه کاران در ایالات متحده طراحی و تدوین شده بود. آن ها بر این باورند که اگر این ویروس‌ِپنج لایه در میان ایرانیان ایجاد شود انسجام و درهم تنیدگی آنان از هم خواهد پاشید.

برای انجام و شروع این استراتژی آقای نیکلاس برنز درخواست بودجه ۱۲۵میلیون دلاری را از کمیسیون خزانه داری کنگره آمریکا درخواست کرده بود که با موافت نمایندگان در اختیار وی و مراجع ذیربط قرار گرفت.

حال و این روزها با رصد شبکه های ماهواره ای معاند و برخی کانال های داخلی شاهدیم که بخش زیادی از پست ها و اخبارشان را علیه روحانیت جهت داده و دستور روز قرار می‌دهند و با ایجاد خط خبری، پست های پرکامنت و فیدبک های داغ و پربحثی را مهندسی می کنند. از جهت دادن عنوان شکایت شخصیت های حقیقی از برخی سلبریتی ها به سمت روحانیت و ادبیات تند یک روحانی در اعتراض به ساز و رقص عده ای کنار خیابان تا خبر افزایش طلاق در میان طلاب و طعنه یکی از فرهنگیان به روحانیت و اعتراض به ورود طلاب به آموزش و پرورش و مورد اخیر هم درگیری یک خانم و بی احترامی اش به لباس و عمامه روحانیت، مصادیق پررنگ این خط خبری محسوب می‌شوند.

آنچه که رخ می‌دهد یک عملیات روانی و بازی رسانه ای می تواند تلقی شود و ضروری است که نسبت به مختصات این پروژه واقف باشیم و از کنشگری های احساسی که باعث عمق گرفتن ذهنیت‌های منفی نسبت به روحانیت می شود اجتناب کنیم.

تولید تنفر در این موقعیت یعنی اعتبارزدایی از نهاد روحانیت در اذهان عمومی و جهت دادن ناراحتی ها به سمت طلاب و برانگیختن احساسات منفی با تصویرسازی های منفی است.

یکبار روحانیت را مقابل سلبریتی‌ها نمایش می‌دهند و آنها نیز این تقابل را وایرال کرده و به سمت توده مردم سرازیر می‌نمایند. بار دیگر روحانیت را در مقابل معلمین و آموزش و پرورش قرار داده و حساسیت های قشر فرهنگی و دانش‌آموز را برانگیخته می‌کنند.

شکایت از بازیگران

اوضاع طلاق در روحانیت را برجسته کرده و چهره وخیم‌تری از ماجرا را به تصویر می‌کشند و در پازل فاجعه‌بار ماجرا، درگیری روحانیت با مردم را با تقطیع و برش از قبل و بعد ماجرا به نمایش می‌‌گذارند.

روحانیت

با این اوصاف هم روحانیت باید باهوش تر در سطح اجتماع حاضر شده تا در تله ی دوربین های مسموم قرار نگیرند و هم اهالی رسانه و مردم فرامتن ویدیوها را تحلیل کرده و فورواردهایشان را مراقبت کنند و هم مسئولین مربوطه اگر پشت صحنه ای در ماجراها وجود دارد، بررسی کرده و در صورت تحریف و تنش در افکار عمومی، سریعتر روایت کرده و شفاف سازی نمایند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34438
  • نویسنده : حجت الاسلام علیرضا محمدلو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.