• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
در نشست صمیمی امام جمعه پردیسان با تنی چند از فضلا و اصحاب رسانه در صدای حوزه مطرح شد؛

نماز جمعه پردیسان، یکی از سخت ترین نمازهای جمعه کشور! / مسئولین شهر قم به ندرت در نمازجمعه پردیسان حاضر می شوند

  • کد خبر : 33411
  • 24 آذر 1400 - 17:55
نماز جمعه پردیسان، یکی از سخت ترین نمازهای جمعه کشور! / مسئولین شهر قم به ندرت در نمازجمعه پردیسان حاضر می شوند
حجت الاسلام والمسلمین حامدی: نماز جمعه پردیسان بدلیل حضور حداکثری طلاب فاضل و پرسشگر، یکی از سخت ترین نمازهای جمعه کشور برای یک امام جمعه هست و امیدواریم بتوانیم وظایف خود را بدرستی در قبال این جایگاه مقدس انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه در پردیسان برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) بر استفاده هر چه بهتر از همه ظرفیت ها مانند دستگاه ها و ادارات دولتی برای انجام رسالت های محوله تأکید کرد و گفت: منطقه پردیسان به دلیل حضور ترکیب جمعیتی خاص از مناطق مهم به شمار می رود.
امام جمعه پردیسان با بیان اینکه رفع مشکلات پردیسان نیازمند توجه جدی ادارات و دستگاه ها، بکارگیری همه ظرفیت ها و در ادامه اطلاع رسانی درست، حقیقی و واقعی از مشکلات و وقایع منطقه پردیسان است، اضافه کرد: اطلاع رسانی درست، واقعی و به موقع مسئله مهمی در هر جامعه به شمار می رود و روی همین اصل باید نسبت به همه مسائل از جمله ظرفیت ها و مشکلات مردم، شناخت درست داشت تا بهتر بتوان پیام رسانی و اطلاع رسانی کرد.
وی بیان داشت: امروز بر این باوریم که دشمن و صهیونیزم جهانی به درستی از ابزار رسانه برای پیشبرد اهداف و منافع خود استفاده می کنند و این نشان نقش ممتاز رسانه است.

حجت الاسلام حامدی امام جمعه پردیسان
حجت الاسلام والمسلمین حامدی با تأکید براین که این باید از ابزار رسانه برای پیشبرد اهداف جبهه مقاومت و جامعه اسلامی بهره گرفت، گفت: خوشحال هستیم که «صدای حوزه » یکی از رسانه هایی است که در منطقه پردیسان فعال است و باید این رسانه به کمک مسئولین بیاید و اقدام به اطلاع رسانی کند.
امام جمعه پردیسان رفع مشکلات پردیسان را نیازمند فعال شدن رسانه و در ادامه جریان سازی مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: امروز یکی از مشکلات جدیدی که پردیسان گرفتار آن شده همین بحث اضافه شده ۵۶۰ هکتار زمین برای طرح ملی مسکن می باشد. شاید در وهله اول مردم از ساخت مسکن خوشحال شوند اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت های لازم، قطعا مشکلات گذشته در منطقه پردیسان دو چندان خواهد شد چرا که گویا این بار میزان تراکم جمعیت طرح مسکن ملی در پردیسان، بیشتر از مسکن های مهر هم خواهد بود!

وی با بیان این که مسئله آپارتمان نشینی خود آسیب بسیار جدی دیگری است و نباید با وجود این همه زمین خالی در منطقه اقدام به ساخت آپارتمان کنیم، اظهار داشت: الان این مشکل جدی است و این مسئله بارها و به شکل های مختلف عنوان شده ولی چون رسانه ای نیست که آن را در جامعه جریان سازی کند، لذا کسی به این مشکلات هم توجهی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با بیان این که بهتر است به جای اضافه کردن ۵۶۰ هکتار زمین، برای زمینهای خالی پردیسان که دارای بعضی از زیرساخت های ابتدایی مانند آب، برق و… هستند، فکری اساسی شود، افزود: این موارد و موارد دیگر مطالباتی است که باید مسئولین قم و کشور بدانند و مطلع شوند و این جا است که نقش رسانه بیش از گذشته خود را نشان خواهد داد.
امام جمعه پردیسان با اشاره به موضوع امامت و امارت که توسط آیت الله قوامی، امام جمعه سابق قم مطرح شده بود، گفت: این مسئله از نظر بنده نقاط قوت خوبی دارد اما باید از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.


وی افزود: محور بودن مسجد و امام جماعت و در ادامه ارتباط گیری با مجتمع از جمله مسائل بسیار مهمی است که در همین طرح وجود دارد و الان بعضی از این موارد مانند محوریت مسجد و امام جماعت فعال است و برکاتی خوبی هم برای منطقه و محله ها به همراه داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین حامدی با بیان این که نقش امام جمعه نقش هادی و مطالبه گر مشکلات مردم است، افزود: با تغییر دولت، اما هنوز بعضی رفتارهای دولت سابق در این دولت وجود دارد و انتظار این است آن رفتارهای گذشته برای رفع مشکلات مردم رفع شود که از جمله عدم حضور مسئولین در بین مردم است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار صدای حوزه مبنی بر اینکه آیا شما برای خطبه ها محدودیت ها و متون خاصی دارید که باید به آنها وفادار باشید، گفت، مطلقا چنین چیزی را قبول ندارم و در طی این ده سال سابقه امامت جمعه آزادانه محورهای صحبتم را انتخاب کرده ام.

وی در ادامه اذعان داشت، نماز جمعه پردیسان بدلیل حضور حداکثری طلاب فاضل و پرسشگر، یکی از سخت ترین نمازهای جمعه کشور برای یک امام جمعه هست و امیدواریم بتوانیم وظایف خود را بدرستی در قبال این جایگاه مقدس انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.