• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
معاون منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

طلاب متخصص در اولویت جذب دفتر تبلیغات/ شیوه های شناسایی و جذب طلاب

  • کد خبر : 31898
  • 02 آذر 1400 - 13:16
طلاب متخصص در اولویت جذب دفتر تبلیغات/ شیوه های شناسایی و جذب طلاب
ثنایی: اولویت ما در دفتر تبلیغات اسلامی این است که برای جذب افراد متخصص ابتدا به سراغ طلاب متخصص در زمینه های مورد نیاز برویم و از آن ها دعوت به همکاری نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای حوزه پیرامون بخشی از رسالت ها و فعالیت های این دفتر مطالبی را ذکر کرد. وی هم چنین به تشریح اقدامات معاونت متبوع خود پرداخت و از چگونگی جذب نیروی انسانی در دفتر تبلیغات گفت که در ادامه، مشروح این گفتگو تقدیم می گردد.

مهم ترین رسالت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام ثنایی در تشریح مهم ترین ماموریت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برنامه ریزی جهت تامین نیروهای فهیم، مومن و کارآمد در مجموعه هایی که درون حوزه علمیه شکل گرفته است، از اصلی ترین ماموریت های این معاونت است. خود دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز خدمات حوزه علمیه، جامعه المصطفی و… که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با حوزه در ارتباط هستند از جمله این مجموعه ها هستند. در واقع منابع انسانی به افرادی گفته می شود که در یک مجموعه برای تحقق و پیشبرد آن مجموعه فعالیت می کنند و معاونت منابع انسانی ناظر به فعالیت افراد درون سازمان است.

وی افزود در مرحله بعد اگر نهادهای مذکور بتوانند در مجموعه های خودشان افراد توانمندی را برای خارج از نهاد خود تربیت کنند، این ماموریت بعدی آن ها خواهد بود.

منابع انسانی؛ مهمترین سرمایه های سازمان های هستند

ثنایی خاطرنشان کرد پیش تر به منابع انسانی به چشم یکی از اقلام یا بخشی از یک سازمان نگاه می شد اما در چند دهه اخیر، به منابع انسانی به چشم سرمایه های انسانی یک مجموعه نگریسته می شود که مهمترین سرمایه آن سازمان نیز محسوب می شوند.

وی اضافه کرد دفتر تبلیغات اسلامی اولین نهاد حوزوی است که در اردیبهشت ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و پس از ایشان تا کنون زیر نظر مقام معظم رهبری و با انتساب رئیس این دفتر، اداره می شود و بخش مهمی از ساختار سازمانی آن معاونت منابع انسانی است.

معاون منابع انسانی دفتر تبلیغات بیان داشت دفتر تبلیغات اسلامی، در بیش از ۴ دهه فعالیت پس از انقلاب، به طور کلی سه دوره را گذرانده است؛ دوره اول، دوره اعزام طلاب به جبهه های دفاع مقدس بوده است. دوره دوم، دوره کارکردگرایی و تثبیت تشکیلاتی و ساختاری دفتر بوده که به عرصه فرهنگی پس از جنگ ورود کرد. در دوره سوم که در آن قرار داریم از کارکردگرایی به سمت مسئله محوری حرکت کرده است. از شاخصه های مهم این دوره های سه گانه در دفتر تبلیغات، حضور و وجود منابع انسانی کارآمد و هوشمند است.

شیوه های جذب نیروی انسانی در دفتر تبلیغات اسلامی

وی اظهار کرد معمولا شیوه های جذب در سازمان ها و نهادها به دو صورت است؛ یکی از طریق فراخوان جذب نیرو است و راه دوم، این است که با توجه به شناختی که از افراد دارند، اقدام به جذب آن ها می کنند.

ثنایی گفت ما در اداره جذب و گزینش دفتر تبلیغات یک بانک اطلاعاتی داریم که افراد می توانند با مراجعه به دفتر و ارائه رزومه، اطلاعات خود را در این بانک اطلاعاتی ثبت نمایند. ما روزانه مراجعینی داریم که مشخصات و توانمندی های خود را در این بانک ثبت می کنند.

وی اذعان کرد یک اشکال که در مراکز حوزوی و تشکیلاتی داشته ایم که امروزه به صورت جدی تر احساس می شود این است که با گذر زمان، ساختار ها به سمت تشکیلاتی تر شدن و رسمیت بیش تر می روند که این نیازمند استفاده از نیروهای متناسب با تخصص های مورد نیاز است، مانند تخصص های مربوط به مدیریت، مسائل راهبردی، آی تی و… ؛ اما متاسفانه ما در حوزه علمیه همزاد با ایجاد این ساختارهای تشکیلاتی، به سمت تربیت طلابی برای این تخصص ها حرکت نکرده ایم؛ لذا به ناچار از افراد خارج از حوزه استفاده می کنیم که انطباق این افراد با ادبیات و اقتضائات سازمانی حوزه زمان خاص خود را می برد.

چگونگی شناخت افراد متخصص و با استعداد جهت جذب

حجت الاسلام ثنایی تصریح کرد یکی از درگاه های استعدادیابی و شناخت افراد متخصص برای ما، مراکز متبوع خود دفتر تبلیغات اسلامی، مانند دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

وی در پایان گفت: یکی از کارکرد های معاونت منابع انسانی، آموزش نیروها است. نیرو های مستعد و متخصصی را که جذب می کنیم، در طی چند سال به توانمندی و تخصص های سازمانی می رسانیم. به عنوان مثال اگر ما یک متخصص آی تی یا حسابداری را هم جذب کنیم، بالاخره نیاز به آموزش های مرتبط با فضای تشکیلاتی و سازمانی دارد. اولویت ما این است که برای جذب افراد متخصص نیز ابتدا به سراغ طلاب متخصص در زمینه های مورد نیاز برویم و از آن ها دعوت به همکاری نماییم.

 

مطالب مرتبط:

فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی نقش و سهم مهمی در اجرای منویات مقام معظم رهبری دارد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31898
  • نویسنده : عمار جوکار

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

03تیر
درباره جذب و گزینش طلاب علوم دینی
معاون تهذیب حوزه های علمیه تبیین کرد؛

درباره جذب و گزینش طلاب علوم دینی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.