• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

طلبه متاهل که دارای فرزند است، ماهی ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارد

  • کد خبر : 28932
  • 30 مهر 1400 - 16:51
طلبه متاهل که دارای فرزند است، ماهی ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارد
شاید برخی مردم باور نکنند که یک طلبه متاهل که دارای فرزند است، ماهی ۸۰۰ تومان دریافتی داشته باشد، البته این مطالب از ترس آنکه به عزت طلاب آسیب بخورد کمتر گفته شده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در مراسم بزرگداشت و تقدیر از فعالان و خیرین حوزه علمیه استان، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با برخورد مردم با همنوعان خود، اظهار داشت: زمانی که جمعی از اصحاب، از توجه بازاریان نسبت به نماز و روزه سخن می‌گفتند، امام صادق(ع) در رابطه با میزان توجه آنها به حال یکدیگر پرس و جو کردند، که جواب آنها منفی بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در این خصوص فرمودند “چگونه این افراد می توانند ادعا داشته باشند که شیعه هستند”.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شیطان از انسان کافر بخشنده، بیشتر از مومن بخیل واهمه دارد، مطرح کرد: مومن بخیل مریضی دارد که باعث می‌شود تا به جهنم برود و به همین دلیل است که شیطان نسبت به آنها نگرانی ندارد.

وضعیت فعلی مدارس علمیه استان در شأن همدان نیست

وی با بیان اینکه در استان همدان برخی ساختمان‌های مدارس حوزه علمیه نزدیک به ده سال نیمه کاره مانده است، مطرح کرد: وضعیت فعلی مدارس علمیه استان در شان همدان، به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بازاریان همدان از قدیم الایام اهل خیر بودند، خاطر نشان کرد: در دیداری که یه محضر حضرت آیت الله جوادی آملی رسیدیم، ایشان فرمودند “همه باید خوب باشند، اما همدان متفاوت است و وظیفه آنها است که خوب‌تر باشند”.

وی یادآور شد: بار اولی که بنده خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم، ایشان فراوان از مردم همدان تعریف کردند و البته واقعا هم همین طور است و آن اصل تدین در این شهر وجود دارد.

وضعیت طلاب متاهل

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سؤال که چگونه می‌شود در همدان با وجود این همه انسان اهل خیر و متدین، ساختمان حوزه‌ها نیمه کاره باقی بماند، اظهار داشت: در کنار وضعیت مدارس، طلاب ما نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه انسان به خاطر وضعیت زندگی برخی طلاب تاسف می‌خورد، مطرح کرد: شاید برخی مردم باور نکنند که یک طلبه متاهل که دارای فرزند است، ماهی ۸۰۰ تومان دریافتی داشته باشد، البته این مطالب از ترس آنکه به عزت طلاب آسیب بخورد کمتر گفته شده است.

صاحب اصلی حوزه، حضرت حجت(عج) است

امام جمعه همدان با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها اقدامات خوبی در راستای ایجاد منابع پایدار و یا ساخت مصلی ها و ساختمان مدارس با همکاری مسئولان انجام شده است، گفت: چرا در مناطق دیگر این اتفاقات مشکلی ندارد اما در استان همدان مدیران عدم انجام آن را به مشکل قانونی گره می‌زنند، چگونه در مناطق دیگر مشکل ندارد اما در همدان مشکل پیدا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه متعلق به حضرت ولی عصر(عج) است، گفت: صاحب اصلی حوزه حضرت حجت(عج) است و خود آن را اداره خواهد کرد، اما خوب است که ما نیز نقشی در آن داشته باشیم و حضرت(عج) توسط من و شما اینجا را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مدرسه قرانی امام حسین(ع) که در یک مدرسه استیجاری آموزش و پرورش فعالیت می‌کند، مطرح کرد: هر کدام از شما بزرگان استان یک ماشین آجر و یا سیمان برای ساخت ساختمان این مدرسه کمک کند، قطعا این طلاب نیز دارای ساختمان و مدرسه خواهند بود.

وی در پایان با تقدیر از اقدامات آیت الله موسوی اصفهانی، یادآور شد: در مدت ۲۰ ساله حضور آیت الله موسوی اصفهانی اتفاقات خوبی با همراهی خیرین رخ داده است که امیدواریم شاهد پیشرفت‌های بیشتری در آینده در این زمینه باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28932
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

09اسفند
روحانیت در خدمت رسانی‌ها پیش قدم بوده‌اند
امام جمعه موقت همدان مطرح کرد؛

روحانیت در خدمت رسانی‌ها پیش قدم بوده‌اند

20دی
اوقاف، انگیزه چندانی برای احیای موقوفات حوزوی ندارد؛ حوزه باید اقدام کند!
در ادامه پیگیری وضعیت معیشتی طلاب،مدیر توسعه وقف آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

اوقاف، انگیزه چندانی برای احیای موقوفات حوزوی ندارد؛ حوزه باید اقدام کند!

19دی
کارکرد طلاب مستعد، جابجایی مسافر در اسنپ یا جابجایی مرزهای علم؟!
به بهانه فوت طلبه مستعد در مسیر امرار معاش؛

کارکرد طلاب مستعد، جابجایی مسافر در اسنپ یا جابجایی مرزهای علم؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.