• امروز : دوشنبه - ۲۸ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 18 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار دکتر قالیباف بیان داشت؛

جامعه را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت کنید/مردم از بازدیدهای حضوری شما بسیار خوشحال می شوند

  • کد خبر : 28891
  • 29 مهر 1400 - 8:04
جامعه را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت کنید/مردم از بازدیدهای حضوری شما بسیار خوشحال می شوند
امام(ع) می فرمایند اگر هفت اقلیم روی زمین را به من بدهند، من دانه ای را از دهان مورچه ای نمی گیرم لذا برای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت جدیت دارند و مهم ترین کار شما نیز برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر در جامعه و ایجاد حق است.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: مهم‌ترین کار شما برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر در جامعه و ایجاد حق است.

ایشان با بیان اینکه توفیق یکی از نعمات پروردگار برای انسان است تا کار خیر کند، افزودند: توفیق نعمت بزرگی است که به هر کس داده نمی شود از این رو توفیقی که به شما داده شده بسیار مهم است به خصوص که طبق فرمایش امام(ره) مجلس در رأس امور بوده و امروز شما برای این مهم انتخاب شده اید.

این مرجع تقلید ادامه دادند: امام(ره) در ۱۰ بخش از صحیفه نور این حدیث نبوی را ذکر کرده اند که همه شما مدیریت داشته و درباره موضوعی که تحت نظر شماست مسئولیت دارید. هر انسانی مدیریتی دارد از خودش گرفته تا خانواده اش، مملکت و دنیایش مدیریت و مسئولیت دارد لذا همه شما درباره صحنه های تحت نظر شما، مسئول هستید که مسئولیت مجلس شورای اسلامی، مسئولیتی بزرگ است که شما توفیق دارید تا وظایف مربوط به آن را انجام دهید.

معظم له افزودند: امام علی(ع) در خطبه ای فرمودند، شما مسئول هستید و اصولا انسان برای ساختن جامعه مسئول است که این ساختن را باید از خود آغاز کند. طبق فرموده امام مسئولیت شما خیلی وسیع است و باید از سرزمین ما حمایت کنید که این توفیقی برای شما است.

ای اهل ایمان! قیام کنید برای اجرای عدالت

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که خداوند در آن فرموده ای اهل ایمان! قیام کنید برای اجرای عدالت، اظهار داشتند: این افراد در دنیا نمونه هستند و نظر امام(ره) نیز همین بود. از این رو باید موضوعی در دنیا ایجاد کنید که نمونه باشد و انقلاب اسلامی نمونه ای برای جهان است که نظیر ندارد و زمینه ای برای ظهور امام زمان(عج) است.

این مرجع تقلید در ادامه نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) را یک نمونه برای استفاده دانستند و افزودند: امام(ع) می فرمایند اگر هفت اقلیم روی زمین را به من بدهند، من دانه ای را از دهان مورچه ای نمی گیرم لذا برای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت جدیت دارند و مهم ترین کار شما نیز برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر در جامعه و ایجاد حق است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه نمایندگی مجلس امانتی از سوی مردم برای شما است، یادآور شد: شما باید خود را برای نگاهداری از این امانت آماده کنید؛ جامعه را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت کنید و از آنجایی که عزت از آن خدا، پیغمبر(ص) و مومنان است شما باید آن را در برابر دشمنان حفظ کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه تأکید کردند: توجه کنید کاری که می کنید برای مردم باشد، در کنار آنها باشید و مشکلاتشان را درک کنید. مردم از بازدیدهای حضوری شما بسیار خوشحال می شوند و اخلاق خوب شما با آنها بسیار مهم است که نباید آن را ترک کنید.

این مرجع تقلید ادامه دادند: من رسانه های داخلی و خارجی را دنبال می کنم و می دانم کار شما بسیار مهم است و دشمن نیز در برابر شما صف آرایی کرده، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی لحظه ای از فکر علیه ما غافل نیستند از این رو لحظه ای نباید بی تفاوت بود.

ایشان همچنین با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر زمان عزیمت به مصر که منجر به شهادت او نیز شد، گفتند: نامه ۵۳ نهج البلاغه در سازمان ملل به عنوان یک منشور کامل است لذا جلساتی برای این موضوعات بگذارید و تابلویی در محل کار خود قرار دهید. امام علی(ع) به مالک می فرمود: مالک! دل خود را از محبت مردم سرشار کن. مردم دو صنف هستند؛ اگر مسلمانند که برادر دینی شما هستند و اگر مسلمان نیستند مانند شما انسان هستند؛ این فرهنگ اسلام است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه از ابتدا در ایران، مسیحی و یهودی ها حضور داشته و علما نیز تلاش داشتند نسبت به آنها مانند ایرانیان مسلمان رفتار کرده و هیچگاه سختگیری برای آنها وجود نداشته است، خاطرنشان کردند: کسی که عدالت را برقرار کند نور چشم است. مردم ستون دین و حمایت آنها سپری در برابر دشمن است از این رو باید به آنها توجه کرد. چنانچه در جنگ تحمیلی نیز همین مردم در عرصه های جنگ حاضر شدند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28891
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.