• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه مطرح کرد:

حضور ۳۷ هزار کاربر در مهارت خانه طلاب/ بارگذاری ۱۳۲ دوره مهارتی و کاربردی در سامانه

  • کد خبر : 28718
  • 28 مهر 1400 - 17:28
حضور ۳۷ هزار کاربر در مهارت خانه طلاب/ بارگذاری ۱۳۲ دوره مهارتی و کاربردی در سامانه
در یک سال گذشته دوره‌های مختلفی از قبیل دوره‌های آموزشی؛ بدو تبلیغ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در ۵ عنوان درسی با حدود ۲۱۰۰ نفر شرکت‌کننده؛ دوره آموزشی ویژه طلاب وظیفه آموزش‌وپرورش با حدود ۳ هزار و ۹ نفر شرکت‌کننده؛ دوره آموزشی ضمن خدمت مبلغان هجرت و همسران آنان با حدود ۲ هزار و ۲۵۲ نفر شرکت‌کننده؛ دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد با حدود ۵۵۷ نفر شرکت‌کننده در سامانه مهارت خانه طلاب برگزار شده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام محمد حسن زنگویی در گفت‌وگویی با اشاره به توصیه های حکیمانه رهبر انقلاب در خصوص مهارت آموزی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند: اکنون لازم است طلاب علوم دینی مهارت‌های بیشتر و کارآمدتری کسب کنند تا بتوانند به‌طور مؤثر در تبلیغ دین در جامعه حضورداشته باشند، همچنین ایشان در سخنرانی دیگر فرموده اند: مسئله مهارت‌آموزی مسئله‌های جدی و نیازی حتمی است،

وی ادامه داد: از همین رو آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه تحول در حوزه را دارای سه ضلع؛ مأموریت‌های حوزه، نظام رشته‌های و نظام مهارتی و کاربردی عنوان کرد که نشان‌دهنده اهمیت نظام مهارتی است.

حجت‌الاسلام زنگویی ابراز داشت: یکی از مراکز تأسیس‌شده در دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه «مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی» در سال ۱۳۹۶ است، این مرکز باهدف نظام‌مند و هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی و کاربردی در راستای کار ویژه‌های روحانیت ایجادشده و به طلاب حوزه‌های علمیه در قالب برگزاری دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و تربیت مربی به‌صورت حضوری و غیرحضوری خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: این مرکز از سال ۱۳۹۹ به‌صورت نیمه‌مستقل و با اشراف معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه، درصدد خدمت‌رسانی به‌تمامی معاونت‌ها و مراکز حوزه علمیه است.

مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه به جلسه اخیر خود با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: در این جلسه بنده پس از گذشته یک سال از انتصابم به بیان گزارشی اجمالی از فعالیت‌های مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی پرداختم.

حجت‌الاسلام زنگویی ابراز داشت: برگزاری جلسات شورای علمی و مهارتی مرکز؛ برگزاری شورای هماهنگی نهادهای تبلیغی در بخش آموزش‌های کاربردی و مهارتی (شورای همت)؛ تدوین درختواره آموزش‌های کاربردی و مهارتی؛ تدوین نقشه اجرای آموزش‌های کاربردی و مهارتی برای سطوح مختلف حوزه؛ تدوین شرایط احراز مشاغل حوزوی یعنی کار ویژه‌های روحانیت؛ تدوین طرح راه‌اندازی شعب استانی مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی؛ طراحی بسته آموزش‌های مهارتی جهت ارتقاء سطح خدمات اجتماعی طلاب؛ تدوین طرح اساتید مهارتی، تدوین طرح جشنواره شیخ بها و… و. از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که در یک سال گذشته انجام شده و گزارشی از این اقدامات خدمت مدیر حوزه‌های علمیه ارائه کردم.

وی تصریح کرد: در ادامه این جلسه گزارشی از برگزاری دوره‌های آموزش حضوری ارائه شد که در این میان به ارتباط، همکاری و هم‌افزایی با بیش از ۶۰ مرکز و مؤسسه آموزشی؛ برگزاری دوره تربیت مربی کاربردی و مهارتی در هشت موضوع در استان مازندران شهرستان رامسر برای طلاب سراسر کشور؛ برگزاری دوره‌های تربیت مربی فضای مجازی ویژه مبلغان تبلیغ اینترنتی؛ اجرای دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در قم؛ اجرای دوره مهارت فرهنگ و اقتضائات بین‌الملل با همکاری مرکز ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه، حوزه علمیه خواهران و مؤسسه بین‌المللی دین‌پژوهی؛ برگزاری دوره روش برای تفسیر ویژه مدارس امین استان مازندران و … اشاره شد.

حجت‌الاسلام زنگویی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های مرکز آموزش‌های کاربردی، اخذ مجوز و راه‌اندازی شعب استانی شامل استان‌های خوزستان، فارس، یزد، کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، بوشهر و استان مرکزی است که گزارشی از این فعالیت‌ها خدمت آیت‌الله اعرافی ارائه شد.

وی افزود: در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد واحد آموزش غیرحضوری مرکز در سامانه مهارت خانه طلاب ارائه شد، این سامانه که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه طراحی و اجراشده با بهره‌گیری از فنّاوری‌های نوین آموزشی و با استفاده از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به ارائه خدمت طلاب حوزه‌های علمیه می‌نماید. مهم‌ترین امتیازات این سامانه؛ امکان سنجش و برگزاری آزمون آنلاین و آفلاین؛ رعایت عدالت آموزشی برای طلاب سراسر کشور؛ بهره‌وری بهتر و بالاتر اساتید و دانش‌پژوهان و رایگان بودن هزینه دانلود فیلم‌ها برای کاربران همراه اول است.

مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور ۳۷ هزار کاربر در مهارت خانه طلاب، تصریح کرد: تعداد ۱۳۲ دوره مهارتی و کاربردی در قالب ۱۲۰۱ قطعه فیلم آموزشی در این سامانه بارگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز با در اختیار داشتن امکانات ضبط ثبت و تدوین فیلم‌های آموزشی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به‌صورت آفلاین و آنلاین را دارد ازاین‌جهت آماده همکاری با تمامی معاونت‌ها و مراکز حوزوی و غیر حوزوی همسو است.

حجت‌الاسلام زنگویی بیان داشت: در یک سال گذشته دوره‌های مختلفی از قبیل دوره‌های آموزشی؛ بدو تبلیغ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در ۵ عنوان درسی با حدود ۲۱۰۰ نفر شرکت‌کننده؛ دوره آموزشی ویژه طلاب وظیفه آموزش‌وپرورش با حدود ۳ هزار و ۹ نفر شرکت‌کننده؛ دوره آموزشی ضمن خدمت مبلغان هجرت و همسران آنان با حدود ۲ هزار و ۲۵۲ نفر شرکت‌کننده؛ دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد با حدود ۵۵۷ نفر شرکت‌کننده در سامانه مهارت خانه طلاب برگزار شده است که گزارشی از این دوره در جلسه با مدیر حوزه‌های علمیه ارائه شد.

وی با اشاره به‌رایگان بودن دوره‌های مهارتی و کاربردی در سامانه مهارت خانه طلاب افزود: طلاب سراسر کشور می‌توانند جهت گذراندن دوره‌ها از طریق پیشخوان حوزه‌های علمیه و یا درگاه اینترنتی http://karbordi.ismc.ir/ ورود و نسبت به گذراندن دوره‌های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

حجت‌الاسلام زنگویی به ارائه برنامه‌های مرکز، بر اساس بیانات مدیر حوزه‌های علمیه و اسناد بالادستی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه استعدادیابی و استعدادسنجی مهارتی؛ تکمیل بسته جامع کتب و منابع مهارتی و کاربردی؛ برگزاری المپیادهای علمی کاربردی مبتنی بر فنّاوری‌های نوین آموزشی؛ برگزاری دوره‌های آموزش هنر در مدارس علمیه؛ ارتباط و تعامل با مؤسسات و مراکز آموزشی؛ و همچنین راه‌اندازی شعب مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی در تمامی استان‌ها ازجمله برنامه‌های پیشروی این مرکز می‌باشد.

وی به چالش پیشروی این مرکز اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین این مشکلات؛ تأسیسات و زیرساخت‌های استودیویی، ضبط و تدوین فیلم‌های آموزشی، مشکلات مربوط به عدم بودجه در جهت راه‌اندازی شعبه استانی و … است.

مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه به توصیه های مدیر حوزه‌های علمیه در این جلسه نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار، آیت الله اعرافی، ضمن تشکر از همکاران مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای طلاب در سطوح مختلف اشاره کرد، وی توجه به اسناد بالادستی در برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی و کاربردی و تکمیل فرایند درختواره آموزش‌های کاربردی و مهارتی را تاکید و خواستار پیگیری جدی تصویب این درختواره شد.

وی بیان داشت: مدیر حوزه‌های علمیه با توجه‌ به راهبردی بودن درختواره مهارتی و کاربردی، بر لزوم توجه به ابعاد آموزش‌های کاربردی و آموزش‌های مهارتی تأکید نمود.

حجت‌الاسلام زنگویی تاکید کرد: وی طراحی آیین‌نامه‌های اجرایی دوره‌های آموزشی و تصویب آن در شورای معاونین حوزه و شورای سیاست‌گذاری مرکز را از وظایفی اولویت‌دار این مرکز دانست.

وی ابراز داشت: تهیه بسته جامع متون و سرفصل‌های آموزشی برای دوره‌های آموزشی مهارتی از نکات دیگر مورد تأکید مدیر حوزه‌های علمیه بود، در این باره آیت‌الله اعرافی خواستار استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های مهارتی سایر نهادها و سازمان‌ها و سپس تشکیل شورای علمی مهارتی جهت تصویب و تعیین منابع و متون مهارتی شدند.

حجت‌الاسلام زنگویی افزود: از تأکیدات دیگر وی تشکیل و مدیریت گروه‌های علمی و مهارتی و ارتباط با شورا و کمیته‌های علمی معاونت‌های حوزه بود، وی اشاره‌ای به ساختار مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی داشته و توجه به بخش مهارتی و کاربردی در این ساختار را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تشکر از طراحی و راه‌اندازی سامانه مهارت خانه طلاب، نسبت به برگزاری دوره‌های مهارتی الزامی و پوشش دادن مهارت‌های مورد نیاز طلاب در سراسر کشور تأکید کرد و تصریح نمود که شعب استانی این مرکز ضمن اهتمام به آموزش مهارت‌های عمومی مورد نیاز طلاب از ظرفیت مهارت خانه طلاب برای آموزش‌های خود بهره‌برداری نمایند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28718
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

20بهمن
دومین دوره آمادگی طلاب برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش
به همت مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه برگزار می شود؛

دومین دوره آمادگی طلاب برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام. این عکسی که قرار دادید تصویر آقای محمد حسن زنگویی نیست. لطفا تصاویر مسئولین رو از سایت رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه دریافت کنید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.