• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
در دیدار آیت الله دوزدوزانی با اسقف اعظم گرجستان مطرح شد:

سعی و تلاش اسقف اعظم برای ایجاد مرکز صلح و دوستی برای ادیان الهی در گرجستان

  • کد خبر : 26185
  • 03 مهر 1400 - 14:56
سعی و تلاش اسقف اعظم برای ایجاد مرکز صلح و دوستی برای ادیان الهی در گرجستان
سفر این اسقف با هدف تقریب ادیان ابراهیمی و مشورت صورت گرفته است، اسقف سونگولاشویلی در این دیدار با بیان فعالیت های خود در جامعه مسیحیت و در کشور گرجستان، به تلاش خود در ایجاد مرکزی در تفلیس، که در کنار کلیسا، مسجد و کنیسه ای را برای برابری، صمیمیت و دوستی بین ادیان ابراهیمی، ایجاد کند، اشاره کرد.

به گزارش صدای حوزه، سونگولاشویلی اسقف اعظم گرجستان، با سفر به شهر مقدس قم و حضور در منزل آیت الله دوزدوزانی تبریزی از اساتید حوزه علمیه قم، با وی دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: سفر این اسقف با هدف تقریب ادیان ابراهیمی و مشورت صورت گرفته است، اسقف سونگولاشویلی در این دیدار با بیان فعالیت های خود در جامعه مسیحیت و در کشور گرجستان، به تلاش خود در ایجاد مرکزی در تفلیس، که در کنار کلیسا، مسجد و کنیسه ای را برای برابری، صمیمیت و دوستی بین ادیان ابراهیمی، ایجاد کند، اشاره کرد.

اسقف سونگولاشویلی، در ابتدا، بابت این دیدار و سخنان محبت آمیز و متواضعانه آیت الله دوزدوزانی تشکر و قدردانی کرد و با بیان جریانات تاریخی و اجتماعی که بین مسلمانان و مسیحیان وجود دارد از تلاش عده ای برای ایجاد اختلاف بین آنها نام برد و بیان کرد که با توجه به اینکه در آن منطقه بیشترین جمعیت ازآن مسیحیت و اسلام است، لازم است دوستی و مراوده بین این دو دین بزرگ باشد.

وی بیان داشت: ما تلاش می کنیم یک دوستی با صلح و صمیمیت بین خود و برادران دینی مسلمان ایجاد کنیم و این را نیز به دیگران توصیه می کنیم.

عذرخواهی اسقف گرجستان بخاطر ظلمهایی که از طرف بعضی مسیحیان به مسلمانان می شود

اسقف اعظم گرجستان، با بیان عذر خواهی، بابت ظلم هایی که از طرف بعضی مسیحیان به مسلمانان می شود، عنوان داشت: از زمانی که در آن منطقه مسلمانان را به بهانه نداشتن صلیب آزار می دادند، دیگر صلیب نمی آویزند و با این حرکت جلو این آزار و اذیت از مسلمانان گرفته شده است.

اسقف سونگولاشویلی، بیان داشت: تمام سعی و تلاش را خواهد کرد تا مرکز صلح و دوستی برای ادیان الهی بنا کند، اگر چه نتواند این ایده را تمام و کمال جلو ببرد، اما تمام تلاش خود را خواهد کرد.

آیت الله دوزدوزانی نیز در این دیدار، ضمن تشکر و تحسین اقدامات اسقف سونگولاشویلی، گفت: ما برای این ایده شما ارزش قائل هستیم، چرا که با شما اشتراکاتی داریم و نباید کاری کنیم که با یکدیگر دچار اختلاف شویم و مسیحیان در مقابل مسلمانان بایستند. کما اینکه قرآن نیز یک راه ارتباط و آشتی با شرط و شروطی برای صلح بین ادیان الهی قائل است و سفارش به آن کرده است.

استاد حوزه علمیه ابراز امیدواری کرد که اسقف اعظم گرجستان در راستای نیت و قدمی که برداشته به نتیجه برسد افزود: عاقبت با افرادی است که پشتکار داشته باشند و قرآن در این باره توصیه کرده است که انسان با تلاشش نتیجه خواهد گرفت.بنابراین در این راه نباید خسته شد و با صلابت این راه را بایست طی کرد و نتیجه خواهید دید.

آیت الله دوزدوزانی تبریزی گفت: سفارش می کنم که اول، خدا را در همه امور در نظر بگیرید، دوم آنکه به هدفتان معتقد باشید و ایمان داشته باشید که قرآن به این توصیه کرده است، سوم آنکه صبور باشید و در گرفتن نتیجه عجله نداشته باشید، چرا که این کار ممکن است بعد از سال ها و شاید قرن ها نتیجه بخش باشد و باید در این راه استقامت کنید.

 

بیشتر بخوانید:

روز قدس نماد وحدت و همدلی امت اسلامی است

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26185
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.