• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
گزارشی از فعالیتهای چهادی یک طلبه خرمشهری؛

محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و برطرف کردن مشکل آب شرب ۸ روستا

  • کد خبر : 25304
  • 25 شهریور 1400 - 13:28
محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و برطرف کردن مشکل آب شرب ۸ روستا
ما در تمام این ۱۳ روستا رابط فعال داریم و برای رفع مشکلات مردم قدم بر می داریم اما هدف ما از همه این اقدامات کار فرهنگی است. الحمدلله تاحدی هم موفق بوده ایم چراکه ابتدا که ما آمدیم مردم خیلی خوشبین نبودند و اعتماد پیدا نمی کردند و در حال حاضر این اعتمادسازی صورت گرفته و آنها نیز پای کار آمده اند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام مرتضی صنگوریان امام روستای سویچیتی شهرستان خرمشهر، به فعالیت‌های خود در این روستا و ۱۳ روستای دیگر غرب کارون پرداخت و با اشاره به مشکل اصلی این منطقه گفت: آب ۸ روستا مشکل داشت و تنها ۴ ساعت در روز آب داشتند و با پیگیری هایی که داشتیم قرار شد اعتبار ۵ میلیاردی از شرکت نفت و گاز بگیریم تا این مسئله و محرومیت را حل کنیم.

وی یکی از اقدامات خود را بازدید از فقرا و رسیدگی به مشکلات آن ها برشمرد و بیان داشت: یک خانواده فقیر شناسایی شد که منزل آنها نیاز به تعمیرات داشت؛ با کمک گروه جهادی ۴ میلیون و هفتصد هزار تومان برای این منظور تأمین شد. همچنین مبلغ ۳ میلیون به یک خانواده ۶ نفره کمک کردیم؛ قرار است با کمک بنیاد علوی برای آن ها مسکن درست کنیم.

این امام روستا به عنایت ویژه علما و بزرگان در رسیدگی به امور محرومان اشاره کرد و گفت: از طریق دفتر آیت الله سیستانی ۱۰۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی و ۲۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی دریافت و بین نیازمندان تقسیم کردیم.

حجت الاسلام صنگوریان با بیان اینکه منابع لازم برای رسیدگی به امور محرومان و محرومیت زدایی این منطقه همواره از سوی مردم و خیرین تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از دوستان ما در بحرین نیز کمک‌هایی را بدین منظور ارسال کردند.

وی در زمینه فعالیت‌های خود برای ایجاد اشتغال گفت: رایزنی هایی با بنیاد علوی داشتیم که قرار شد به افراد بیکاری که توانایی هایی دارند، وام های خود اشتغالی پرداخت شود.

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب(ع) از کارهای فرهنگی نیز غافل نبوده و در این باره می گوید: برنامه های متعددی در مناسبت های مذهبی دشته ایم. ایام فاطمیه در ۱۳ روستا برنامه داشتیم و برای اولین بار تشییع نمادین برگزار کردیم. در میلاد امام علی(ع) و غدیر در ۷ روستا کاروان شادی به راه افتاد و همچنین تئاتر و استندآپ کمدی به زبان عربی اجرا شد.

وی افزود: کلاس های تابستانی و محفل انس با قرآن و مراسم تکریم مادران از دیگر برنامه های اجرا شده است. با توجه به فعالیت وهابیت در این منطقه و ایجاد شبهات با برخی از افرادی که تحت تأثیر این شبهات قرار گرفته بودند ارتباط گرفتیم و نتایج خوبی در این گفت وگوها حاصل شد.

این شرکت کننده مهرواره اوج در توضیح برنامه های آتی خود برای ارتقای نهضت خدمت رسانی، گفت: بنا داریم تعداد بیشتری از نیازمندان منطقه را شناسایی کنیم تا بتوانیم هدفمندتر به آن ها کمک کنیم.

حجت الاسلام صنگوریان گفت: نهرهای برخی از روستاها به زهکشی احتیاج دارند و تصمیم گرفته ایم که مردم را پای کار حل این مشکل بیاوریم و با مجوز راه و ترابری لوله های بتنی کار کنیم؛ در صورت موفقیت در این پروژه تنها در یک روستا ۱۵۰ هکتار زمین زیر سطح کشت می رود و اکثر جوانان آنجا شاغل می شوند.

وی از مانع تراشی‌های نهادهای دولتی برای ایجاد اشتغال گله کرد و افزود: برخی مراکز دولتی که باید برای ایجاد اشتغال مجوز بدهند مبالغ بالایی را طلب می کنند و مواردی هم داشته ایم که کشاورزان را جریمه سنگین کرده اند.

امام روستای سویچیتی در پایان تصریح کرد: ما در تمام این ۱۳ روستا رابط فعال داریم و برای رفع مشکلات مردم قدم بر می داریم اما هدف ما از همه این اقدامات کار فرهنگی است. الحمدلله تاحدی هم موفق بوده ایم چراکه ابتدا که ما آمدیم مردم خیلی خوشبین نبودند و اعتماد پیدا نمی کردند و در حال حاضر این اعتمادسازی صورت گرفته و آنها نیز پای کار آمده اند.

محرومیت

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25304
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

17اسفند
طلبه‌ای که دل ایران از غمش شکست…
گزارشی از فعالیت های طلاب جهادی در ایام کرونا؛

طلبه‌ای که دل ایران از غمش شکست…

09اسفند
از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب
با پیگیری های حجت الاسلام گرجی امام محله تازه آباد صورت گرفت:

از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.