• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در آئین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران هرمزگان مطرح کرد:

امروز وظیفه حوزه خواهران استان مقابله با نحله های فکری انحرافی است

  • کد خبر : 25097
  • 23 شهریور 1400 - 14:51
امروز وظیفه حوزه خواهران استان مقابله با نحله های فکری انحرافی است
اگر حوزه های علمیه در سه حوزه آموزش، پژوهش و تهذیب نفس خروجی خوبی داشته باشند، پیشرفت به همراه دارد و اگر در این زمینه ها تعلل شد و به واقع ضرر کرده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در آئین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران هرمزگان که صبح امروز به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزار شد، با اشاره به آیه «وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا»، گفت: این آیه یعنی انطباق با صدق و هر چه منطبق با واقع باشد، صدق است. صدق کار حوزه های علمیه خواهران این است که آموزش درس دادن آنها مطابق با واقع باشد و تعلیم و تعلم یکی از این واقعیت هاست به این معنا که اگر در حوزه های علمیه درس نخوانیم کذب است.

وی، آموزش، پژوهش و تهذیب نفس را سه رکن و واقعیت در حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: در گذشته این سه بخش در هم تنیده بودند، اما الان از هم تفکیک شده اند، در حالی که پژوهش باید در متن آموزش و تهذیب نفس هم باید در بطن آموزش باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر حوزه های علمیه در سه حوزه آموزش، پژوهش و تهذیب نفس خروجی خوبی داشته باشند، پیشرفت به همراه دارد و اگر در این زمینه ها تعلل شد و به واقع ضرر کرده است.

وی افزود: انقطاع کامل با آموزش برای امور پژوهشی و فرهنگی آسیب بزرگی به بار می آورد.

عبادی زاده با استناد به بیان مقام معظم رهبری، گفت: امیدی که ایشان به حوزه های علمیه خواهران دارند می تواند گره های بزرگی که دامنگیر جامعه و خانواده ها است را باز کند، البته چشم اندازها و برنامه ها روشن است و در هر دو سطح ملی و کشوری و هم در سطح استان باید توجه شود.

امام جمعه بندرعباس در زمینه برنامه ریزی ها یادآور شد: ظرفیت های مناطق با هم متفاوت است و به همین علت برخی برنامه ها در برخی استان ها عملیاتی نمی شود، چون برنامه های ضمنی و برش استانی ندارد.

وی، شیوع انحرافات فکری صوفی گری، تفکرات تبشیری و بهائیت را از مسائل مهم استان دانست که امروز وظیفه حوزه های علمیه خواهران استان مقابله با نحله های فکری است و باید آمادگی پاسخگویی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به تاسیس و راه اندازی مراکز تخصصی در زمینه فرق و مذاهب و شیعه شناسی برای برادران طلبه اشاره و بیان کرد: امیدواریم سریعتر این روند پیش رفته تا بتوان از این ظرفیت برای حل مسائل فکری استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به آموزش مجازی، بیان کرد: استان هرمزگان در حوزه تامین استاد، مشکلات بسیاری دارد و چه بسا از طریق همین فضای مجازی بتوان بسیاری از محدودیت ها و مشکلات را برطرف کرد و از این فرصت و ظرفیت برای آموزش و فعالیت های فرهنگی بهتر استفاده کنیم تا بتوانیم به حوزه های علمیه تراز گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری برسیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25097
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.