• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
در پی انتشار فیلم کارتن خوابی کنار حوزه تا روحانی بی اعتنای اوین طی یادداشتی بررسی شد؛

نسبت ناروای بی تفاوتی اجتماعی در حوزه های علمیه! + فیلم

  • کد خبر : 24327
  • 16 شهریور 1400 - 13:59
نسبت ناروای بی تفاوتی اجتماعی در حوزه های علمیه! + فیلم
تصویری که رسانه های معاند علاقمند به نهادینه سازی آن هستند حوزه ای است که نسبت به اتفاقات جامعه بی تفاوت است و کاری به کار مردم و گرانی و کرونا و ظلم و ستم ها ندارد!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای حوزه، بی تفاوتی اجتماعی برچسبی است که به حوزه های علمیه نمی چسبد چرا که ذاتا حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون، دائم با مردم و جامعه سروکار و دارند و به ویژه گروه های جهادی حوزوی در ماجراهای سیل و زلزله و کرونا نشان دادند که بیشتر از همه اقشار دیگر جامعه، نسبت به وضعیت جامعه حساس و دلسوزند.

اما تصویری که رسانه های معاند علاقمند به نهادینه سازی آن هستند حوزه ای است که نسبت به اتفاقات جامعه بی تفاوت است و کاری به کار مردم و گرانی و کرونا و ظلم و ستم ها ندارد!

برای نمونه این ویدئو را که از شبکه من و تو پخش شده است ببینید:

اینکه این ویدئو چقدر راوی واقعیت است نیازمند بررسی بیشتری می باشد اما بر فرض صحت ادعای این ویدئو باید گفت این قبیل اتفاقات خطاهایی نابخشودنی هستند و مسئولین حوزه های علمیه باید تا جای ممکن مراقب تصویرسازی نادرست از حوزه ها باشند و به حل ریشه ای دو مشکل بزرگ بپردازند: ۱/ لزوم ورود نهادهای رسمی نظیر کمیته امداد و بهزیستی به این قبیل موارد و ۲/ بررسی علل بی تفاوتی طلاب یک مدرسه علمیه به پدیده کارتن خوابی آن هم بیخ گوش یک مدرسه علمیه!
به نظر می رسد اگر طلاب این مدرسه نسبت به مرد کارتن خواب بی تفاوت نبودند، با پیگیری های متعدد از مدیر مدرسه و … می توانستند مشکل را هر چه زودتر حل و فصل کنند.
لازم به توضیح می باشد که همه این نکات بر فرض صحت ادعای این ویدئو می باشد و با توجه به روحیه طلاب که غالبا در مسیر اصلاح اجتماعی و امربه معروف و نهی از منکر هستند، اقامت طولانی مدت این کارتن خواب کنار مدرسه علمیه بسیار بعید به نظر می رسد اما به هر حال اگر چنین بوده است لازم است نسبت به حل مشکل این سطح از بی تفاوتی اجتماعی در مدرسه علمیه مذکور چاره ای شود!!

در فیلم های منتشر شده از زندان اوین هم در یک مورد تصویر طلبه ای را داریم که بی اعتنا از کنار یک زندانی که روی زمین افتاده است رد می شود:

طلبه زندان اوین

اگر رئال و روی زمین بخواهیم حرف بزنیم باید بگوییم که موارد این شکلی که مثلا یک کارتن خواب کنار یک حوزه علمیه هر شب بخوابد و کسی از طلاب به او اعتنایی نکند(که در صحت ویدئو تردید داریم) و یا یک عمامه به سر از کنار مردی رنجور و زندانی بی هیچ اعتنایی رد شود، مواردی نادر و کمیاب در بین طلاب و روحانیون هستند و نوع حضور طلاب جوان در جامعه نشان می دهد آنها نه تنها نسبت به مسائل اجتماعی ساکت نیستند بلکه پیش قراولان اصلاح اجتماعی و مددکارانی بی نظیر برای آسیب دیدگان اجتماعی هستند.

گواه روشن این ادعا صدها گزارش خبری هست که نشان می هد طلاب در روستاها و شهرهای مختلف چه ها که نمی کنند!
از اشتغال زایی تا اداره کمپ ترک اعتیاد و نگهداری از حیوانات تا کمک به درمان بیماران مستضعف و خدمات رایگان به در بیمارستان ها و … مضاف بر اینها خدمات فرهنگی مستمر و بی چشمداشت که اساسا جزء خمیرمایه غالب طلاب می باشد و هر جا باشند همچون عنصری رادیو اکتیو محیط اطرافشان را هم تحت تاثیر قرار می دهند.

اگر طلاب در میدان باشند؛ شما تنها نیستید!

فیلم طلبه ای که با ماشین از وسط هیات رد می شود هم در جهت القای عدم باورمندی حقیقی روحانیون به آموزه های دینی و عقب ماندنشان در التزام به دستورات دینی از مردم عادی ارزیابی می شود که با کلیپ عذرخواهی روحانی مذکور هم اتفاق مثبتی نیوفتاد چرا که آنها که کلیپ اول را دیده بودند غالبشان به جهت ضعف در توزیع مناسب، کلیپ دوم را ندیدند و روحانی مذکور هم در کلیپ عذرخواهی مطلب مشخصی در این جهت که بالاخره چرا چنین کاری کرده بود نمی گوید و از بهت مخاطب نمی کاهد!!

در پایان لازم می دانم صریح و بی اطاله کلام، ساختارهای حوزوی را به تبعیت از طلاب و روحانیون فعال و جهادی دعوت کنم!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24327
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

03خرداد
نشست هم افزایی نهادها جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استان قم
در محل دفتر پایگاه خبری صدای حوزه برگزار شد؛

نشست هم افزایی نهادها جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استان قم

18بهمن
نقش قوانین بازدارنده در کاهش آسیب های اجتماعی
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر واکنش به قتل عروس اهواز مطرح کرد؛

نقش قوانین بازدارنده در کاهش آسیب های اجتماعی

04شهریور
ویدئوی اوین در هفت بند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.