• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
معاون آموزش حوزه علمیه خراسان خبر داد:

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان از ۲۰ شهریورماه

  • کد خبر : 23206
  • 06 شهریور 1400 - 12:24
آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان از ۲۰ شهریورماه
سال جدید تحصیلی از ۲۰ شهریور در بیش از ۱۷۰ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی در سه استان خراسان به صورت مجازی آغاز خواهد شد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال جدید تحصیلی در بیش از ۱۷۰ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی در سه استان خراسان و در همه سطوح به صورت مجازی آغاز خواهد شد و در هر شهر مدیران مدارس وفق مصوبات ستاد کرونای شهرستان و با هماهنگی و تدبیر مدیریت های استانی، برنامه ریزی و اقدام خواهند کرد.

سلامت اساتید، فضلا و طلاب، اولویت اساسی در تمام برنامه ریزی هاست

وی با بیان اینکه سلامت اساتید، فضلا و طلاب، اولویت اساسی در تمام برنامه ریزی هاست، گفت: با فراهم شدن و تقویت زیر ساخت های آموزش مجازی و ارتقاء سامانه، تجربه ارزشمند مدارس در برگزاری کلاس ها، مباحثات و آزمون ها به شیوه مجازی و از طرفی نامعلوم بودن وضعیت بیماری کرونا در کشور تاخیر در فعالیت های علمی و آموزشی وجهی ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان افزود: با بهبود وضعیت شهرها نیز فعالیت های آموزشی به صورت تدریجی از مجازی به حضوری تبدیل خواهد شد و با توجه به فضای فیزیکی هر مدرسه با برنامه ریزی مدیران مدارس در هر روز تعداد اندکی از طلاب در مدرسه حضور خواهند یافت .

برگزاری کلاس ها و مباحثات به صورت آنلاین

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش پهنای باند، تقویت سرورها و… اولویت در برگزاری کلاس ها و مباحثات به صورت آنلاین است، اضافه کرد: ضرورت دارد کادر آموزشی مدارس تمهیدات لازم جهت برگزاری کلاس های پویا و با نشاط را فراهم کنند و تمام امور آموزشی حضوری مانند دقت در حضور و غیاب، پرسش و پاسخ، آزمون های هفتگی، مباحثات علمی و… را به صورت دقیق و کامل در فضای مجازی پیاده و رصد کنند.

حجت الاسلام علوی آزیز بر تشکیل منظم جلسات شورای علمی مدرسه و برنامه ریزی خاص و ویژه متناسب با شرایط  بهداشتی هر شهر و منطقه و تصمیم گیری نسبت به موارد خاصِ هر مدرسه، با هماهنگی مدیریت آموزش مرکز و مدیریت های استانی، توصیه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به واگذاری امتحانات طلاب جدید الورود به مدارس و برگزاری دوره تثبیتی در شهریور، شروع کلاس های آنان با نظر مدیران مدارس برنامه ریزی خواهد شد.

استفاده از تجربیات سال قبل

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مرکز آموزش مجازی این حوزه برای پشتیبانی محتوایی و مهارتی از مدارس علمیه آمادگی کامل دارد، ابراز کرد:  در سال گذشته برخی مدارس علمیه و مراکز تخصصی، تجربیات ارزنده و قابل ارائه ای در بهره گیری کامل و جامع از فضای مجازی کسب کردند که پیشنهاد می شود مدیران مدارس و اساتید این تجربیات را بیش از پیش اخذ و مدنظر قرار دهند.

وی افزود: مدیران مدارس خصوصا در پایه های ابتدایی تحصیلی با برگزاری جلسات توجیهی برای طلاب و والدین از ظرفیت اولیاء طلاب برای نظارت بر فرآیند آموزش بیش از پیش بهره خواهند برد.

دروس خارج فقه و اصول

حجت الاسلام علوی آزیز همچنین نسبت به دروس مقطع خارج، گفت: این دروس تا بهبود شرایط همانند سال گذشته با حضور استاد و دو یا سه نفر از فضلا برگزار و به صورت آنلاین برای سایر افراد پخش خواهد شد و ضبط شده آن نیز توسط مدرسه سطح چهار فقاهت در اختیار و دسترس قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هیچ امری در شرایط فعلی اولویت‌دارتر از حفظ سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از ابتلای افراد به این ویروس سرکش نیست و نباید این امر مهم تحت الشعاع هیچ موضوع دیگری اعم از آموزشی و تربیتی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=23206
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

07فروردین
از آموزش مجازی هم خسته شدیم
گزارشی به مناسبت حضوری شدن مدارس؛

از آموزش مجازی هم خسته شدیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.