• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

8
رئیس اداره رصد و تولید محتوای فضای مجازی نهاد مقام معظم رهبری:

رسانه‌های غربی، سلبریتی ها را جایگزین مرجعیت روحانیت در رسانه کرده‌اند

  • کد خبر : 21590
  • 20 مرداد 1400 - 14:28
رسانه‌های غربی، سلبریتی ها را جایگزین مرجعیت روحانیت در رسانه کرده‌اند
مرجعیت با تفسیر قرآن و احادیث، مسیر درست را نشان و به شبهات پاسخ می‌دهد؛ اما کم‌کاری از سوی روحانیون در فضای مجازی عرصه را برای دشمنان دین، بازکرده است. در حال حاضر راه برون‌رفت از فضای شبهه که برای مخاطب ایجاد شده است، ورود بیشتر روحانیت در رسانه های مجازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای حوزه، حجت‌الاسلام دکتر حامد ابوالحسنی، رئیس اداره رصد و تولید محتوای فضای مجازی نهاد مقام معظم رهبری با حضور در برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» درباره علوم‌شناختی، دین و هویت در بستر رسانه گفتگو کرد.

ابوالحسنی در آغاز به تکنیک‌های غرب برای ایجاد شبهه در دین اشاره کرد و گفت: در دین اسلام به مرجعیت تاکید شده است و غرب برای ایجاد شبهه و انحراف موضوع تغییر مرجعیت را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از روش‌ها در فضای مجازی، قراردادن مرجعیت سلبریتی به‌جای روحانیت است.

کم‌کاری روحانیت در فضای مجازی برای پاسخ به شبهات

وی با اذعان به کم‌کاری روحانیت در شبکه‌های اجتماعی گفت: مرجعیت با تفسیر قرآن و احادیث مسیر درست را نشان و به شبهات پاسخ می‌دهد؛ اما کم‌کاری از سوی روحانیون در فضای مجازی عرصه را برای دشمنان دین، بازکرده است.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: در حال حاضر راه برون‌رفت از فضای شبهه که برای مخاطب ایجاد شده است، ورود بیشتر روحانیت در فضای مجازی است.

راه به‌زانو درآوردن ایران، حمله به هویت دینی است

ابوالحسنی به تحلیل نقشه غربی‌ها برای به استعمار نوین کشورهایی مانند ایران پرداخت و اظهار کرد: زمانی گزارش‌های اندیشکده‌های غربی را مطالعه می‌کنیم همه آنها بر این باورند که برای به‌ زانو درآوردن ایران باید به هویت دینی مردم جامعه حمله‌ور شد.

وی افزود: زمانی که هویت دینی افراد نابود می‌شود، هیچ کسی در برابر تهاجم ایستادگی نمی‌کند و دشمنان به‌راحتی می‌توانند استعمارگری خود را باهدف چپاول اقتصادی در پیش بگیرند.

رسانه - روحانیت - سلبریتی

تمرکز رسانه‌های معاند بر فرهنگ و باورهای دینی

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: درگذشته روشن‌فکرهایی وجود داشتند که به کشورهای خارجی سفر می‌کردند و آداب، رسوم و مد کشورهای غربی را به ایران منتقل می‌کردند اما اکنون رسانه این کار را انجام می‌دهد. بیشترین تمرکز آنها بر مسائل اعتقادی و دینی مردم مانند محرم، فرهنگ شهادت و… است.

ابوالحسنی تاکید کرد: مانور اصلی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر موضوعات و باورهای اجتماعی است. به‌عنوان‌مثال کمتر به روزه‌داری که یک واجب فردی است می‌پردازند، بیشتر بر مقوله‌های اجتماعی مانند عزاداری متمرکز می‌شوند تا روح مقاومت در برابر ستم را در کردم ضعیف کنند.

هویت دینی مانع تسلیم‌شدن ایران است

به عقیده وی دلیلی که موجب شده است ایران به سرنوشت کشورهایی چون عربستان دچار نشود و در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی کند و به‌زانو درنیاید، داشتن هویت دینی غنی است. درواقع کشورهایی که سر تعظیم در برابر غرب فرود آورده‌اند، هویت تقلیدی از غرب گرفته‌اند و اصالت خود را از دست‌داده‌اند.

مطالب.مرتبط:

اجرای طرح گفتگو و زنجیره تواصی؛ مأموریت تبلیغیِ مجمع فعالان حوزوی فضای مجازی

سلبریتیسم و کنشگری سیاسی اجتماعی

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21590
  • منبع : رادیو گفت و گو

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.