• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
مدیر مجموعه فرهنگی ثاقب اعلام کرد:

۱۱۰۰ مبلغ جهادی برای حضور در روضه های خانگی ثبت نام کردند

  • کد خبر : 21508
  • 19 مرداد 1400 - 12:50
۱۱۰۰ مبلغ جهادی برای حضور در روضه های خانگی ثبت نام کردند
حجت الاسلام مهدی کشاورز: طبق آخرین آمار ثبت نامی در سایت، ۱۱۰۰مبلغ که حتی در بین آنها مبلغینی از هند، پاکستان، افغانستان و عراق هستند، برای حضور در روضه های خانگی محرم به صورت رایگان اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام مهدی کشاور مدیر مجموعه فرهنگی ثاقب اظهارکرد: همزمانی ایام محرم و روز خبرنگار را باید به فال نیک گرفت، چرا که اگر شاهدیم جریان عاشورا و سیدالشهدا(ع) این چنین در طول قرنهای گذشته تا به امروز خبرساز شده، نشان از اهمیت کار خبری حضرت زینب(س) و حضرت سجاد (ع) است.

برگزاری مجالس روضه های خانگی، رسالت اصلی مجموعه فرهنگی ثاقب

وی با اشاره به این که رسالت اصلی مجموعه فرهنگی ثاقب برگزاری مجالس روضه های خانگی است، ادامه داد: این مجموعه با دور هم جمع شدن عده ای از مبلغین، روحانیون وطلاب دغدغه مند در دی ماه ۹۹ که دوستدار برگزاری مجالس فاطمیه بودند  ودر عین حال بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتند با طرح یک ایده ای شکل گرفت که این ایده سه هدف عمده را دنبال می کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی ثاقب تصریح کرد: احیای فرهنگ روضه خانگی نخستین هدف بود، چرا که این سنت حسنه از دیرباز در کشور ایران رواج داشته است و براساس اعتقاد بسیاری از بزرگان همچون رهبر معظم انقلاب هیچ امری چون تبلیغ چهره به چهره موثر نیست.

اجرای طرح روحانی خانواده

حجت الاسلام کشاورز اظهار کرد: دومین هدف، ایجاد روحانی خانواده بود؛ این امری توصیه ای نیست چرا که موضوع روحانی خانواده با معنویت خانواده درگیر است و با ارتباط قلبی بین خانواده و روحانی رقم می خورد.

وی ابراز کرد: ایجاد شبکه جامع مبلغین روضه خانگی سومین هدف از تشکیل مجموعه فرهنگی ثاقب بود؛ روضه های خانگی این امکان را به ما می دهد که بستر یک شبکه جریان ساز از مبلغین را فعال کنیم.

مدیر مجموعه فرهنگی روضه های خانگی ثاقب با بیان اینکه برای تحقق این اهداف موانعی را برسر راه خود می دیدیم، گفت: نخست مباحث مالی و هزینه ای برای مبلغین اعزامی به این روضه ها بود که به مبلغین شدیدا توصیه کردیم هیچ چشم داشتی برای حضور در روضه های خانگی نداشته باشند، اما خیرینی نیک اندیش به یاری مجموعه فرهنگی ثاقب آمدند و هزینه ها را متقبل شدند.

تولید محتوای مناسب

وی ابراز داشت: مانع دوم بحث محتوا و تولید مطالب قوی بود که می طلبید نیازهای فرهنگی و معنوی خانواده ها همراه محتواهای تبلیغی با سه شاخصه روشمند، جذاب و تاثیرگذار بودن تولید و دراختیار مبلغین قرار گیرد.

حجت الاسلام کشاورز عنوان کرد: در اولین حرکت خود و در فاطمیه سال ۹۹، ۶۰۰روضه خانگی در سطح شهر اصفهان با فعالیت ۱۳۰ مبلغ دینی آغاز شد و در ادامه ۱۹۰ خانواده اصفهانی درخواست تداوم اعزام مبلغ به منازل و برگزاری روضه خانگی را پس از ایام فاطمیه داشتند.

وی بیان کرد: در ادامه کار، این طرح در ابتدای سال ۱۴۰۰ به صورت جشن های خانگی همزمان با ولادت معصومین پیگیری شد و هزار جشن خانگی با اعزام ۱۸۰ مبلغ انجام گرفت.

مدیر مجموعه فرهنگی روضه های خانگی ثاقب توضیح داد: استقبال مبلغین جهادی، استقبال مردم برای برگزاری مجالس از سوی دیگر و اتفاق سوم تشویق خیرین در این راه باعث شد که این ایده را ثبت کشوری کنیم.

ثبت نام و ساماندهی مبلغان

وی ابراز کرد: همین امر منجر شد سایتی تحت عنوان ثاقب به نشانی https://msagheb.ir طراحی شود که براساس مناطق شهری، محل زندگی مبلغین و بانی خیر، ثبت نام و ساماندهی صورت گیرد و افراد متقاضی میزبانی روضه های خانگی نیز به سایت مراجعه و درخواست خود را ثبت می کنند.

حجت الاسلام کشاورز خاطر نشان کرد:  ۹ هزار روضه خانگی در ماه مبارک رمضان با همین فرایند و با فعالیت حدود ۷۰۰ مبلغ در شهرستان های نجف آباد، قم و اصفهان برگزار شد. اکنون حدود ۴هزار خانواده در سایت ثاقب ثبت نام کرده اند که مکررا درخواست برگزاری مجالس روضه دارند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار ثبت نامی در سایت، ۱۱۰۰ مبلغ که در بین آنها مبلغینی از کشورهایی چون هند، پاکستان، افغانستان و عراق وجود دارند، برای اعزام به منازل افراد اعلام آمادگی کردند.

حجت الاسلام کشاورز یادآور شد: در حال حاضر برای ۵ مرکز استان از جمله شیراز، یزد، همدان، قم و اصفهان و ۲۰ شهرستان استان اصفهان هماهنگی های لازم برگزاری روضه های خانگی در ایام محرم انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رده سنین مبلغین اعزامی ۲۵تا ۴۰ است، در تشریح دیگر شرایط انتخاب مبلغین، گفت: معرفی دو نفر معرف از طریق سایت برای ثبت نام هر مبلغ، استعلام از نهادهای حوزوی و سپس رصد و بررسی آنها توسط ناظرین طرح و نمره دادن به توانایی های آنها و در نهایت اعلام نظر مردمی آخرین ملاک انتخاب مبلغین است.

ارتقاء توانمندی های طلاب

حجت الاسلام کشاورز اظهار کرد: درصددیم توانایی و مهارت های مبلغین را ارتقا داده و به مبلغ تخصصی تبدیل کنیم که برای این مهم مجموعه آموزش های طراحی شده است؛ در این مجموعه به صورت ناپیوسته، مجازی، مبتنی بر نیاز و کاربردی و مهارت محور برای مبلغین برنامه ریزی شده است.

وی در پایان گفت: هدف بلند ما برگزاری روزانه ۱۴ هزار محفل  خانگی توسل به اهل بیت(ع) اعم از روضه ها، جشن ها و توسلات در سراسر کشور است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21508
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

01شهریور
تأثیر روضه های خانگی بر تربیت دینی خانواده و فرزندان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.