• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

10
آیت الله علیرضا اعرافی:

مرحوم آیت الله تسخیری از معماران بزرگ عرصه بین الملل انقلاب اسلامی بود

  • کد خبر : 21369
  • 18 مرداد 1400 - 14:03
مرحوم آیت الله تسخیری از معماران بزرگ عرصه بین الملل انقلاب اسلامی بود
مدیر حوزه های علمیه گفت: هر اقدامی در جهت معرفی آیت الله تسخیری قابل تقدیر بوده و سخنرانی های وی در مجامع بین المللی بسیار ذی قیمت است و مناسب است که این سخنرانی ها مکتوب شود.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، در آئین رونمایی از پایگاه رسمی آیت الله تسخیری که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی که در قم برگزار شد، عنوان کرد: من در زمان نوجوانی که در درس آیت الله العظمی وحید خراسانی شرکت می کردم، آیت الله تسخیری به عنوان یک روحانی فاضل به درس می آمد و اشکالات و بحث های مهمی را مطرح می کرد.

مدیر حوزه های علمیه  گفت: من در اولین سفرهای خارج از کشور یک ماه در واتیکان و حدود یک ماه هم در هامبورگ بودم. در روزی که عازم سفر می شدیم آیت الله تسخیری به عنوان معاون بین الملل سازمان تبلیغات سخنرانی کرد که برای من سخنان ایشان هنوز هم ارزشمند و کاربردی است.

آیت الله اعرافی یادآور شد: مرحوم آیت الله تسخیری از معماران بزرگ عرصه بین الملل انقلاب اسلامی بود و نسبت به بسیاری از شخصیت های دیگر پیشگام بود.

عضو فقهای شورای نگهبان، ادبیات مرحوم آیت الله تسخیری را عمیق و در عین حال جذاب دانست و تاکید کرد: ویژگی دوم ایشان ذات شخصیت ارتباطی ایشان بود.

وی بیان کرد: با اینکه ایشان دانشمند و فاضل بود، در برقراری ارتباط بسیار توانمند بود؛ در کنفرانس های بین المللی که شخصیت های مختلف از همه کشورها حضور داشتند، زمانی که آیت الله تسخیری وارد می شد، در آن جلسه موردتوجه همه حضار قرار می گرفت.

ویژگی های فردی

مدیر حوزه های علمیه، گشاده رویی و راحت بودن در ارتباطات و دلنشین بودن شخصیت را دیگر ویژگی آیت الله تسخیری دانست و مطرح کرد: خصوصیت بارز دیگر ایشان اهل نظر بودن در مباحث فقهی و اصولی و علمی بود.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: وی جامع بین نجف و قم بود؛ هم از شاگردان شهید صدر  و هم در عین حال فضای قم را درک کرده بود.

وی با اشاره به تنوع مباحث آیت الله تسخیری خاطرنشان کرد: در مجامع بین المللی ایشان به عنوان اقتصاد دان اسلامی مطرح بود و در باب مسائل اقتصادی نظرات ارزشمندی از ایشان به یادگار مانده است.

مدیر حوزه های علمیه، فروتنی را دیگر ویژگی آیت الله تسخیری دانست و افزود: از ویژگی های دیگر آیت الله تسخیری کادرپروری بود.

آیت الله اعرافی گفت: عقل استراتژیک ایشان بسیار بالا بود و در امور بین الملل نظرات دقیق و راهبردی داشت؛ لذا هر اقدامی در جهت معرفی آیت الله تسخیری قابل تحسین بوده و سخنرانی های وی در مجامع بین المللی بسیار ذی قیمت است و مناسب است که این سخنرانی ها مکتوب شود.

وی با بیان اینکه ترجمه آثار آیت الله تسخیری به زبان های دیگر هم مهم است، یادآور شد: روح سازمانی آیت الله تسخیری بسیار بارز بود و در تمام مباحث مربوط به کادرسازی و سازمانی، همواره حاضرالذهن بود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21369
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

27شهریور
مسئولان و اساتید حوزوی عزمی جدی در تحول اجتهادی دارند
17مرداد
رویکردهای ده گانه رسانه حوزه / هنر باید در چهارچوب صحیح شرعی ارائه شود
آیت الله اعرافی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار مطرح کرد:

رویکردهای ده گانه رسانه حوزه / هنر باید در چهارچوب صحیح شرعی ارائه شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.