• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

3
در گفت‌وگو با سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد:

کسب و کارهای دیجیتال و حضور طلاب در این فضا

  • کد خبر : 21324
  • 17 مرداد 1400 - 14:58
کسب و کارهای دیجیتال و حضور طلاب در این فضا
مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس: برخی از طلاب جوان حوزه های علمیه بنا به ضرورت به سمت این بازارها و کسب و کارها سوق پیدا کرده اند و در عین بهره بردن از ظرفیت های بی بدیل فضای مجازی برای تبلیغ دین، با ایجاد خلاقیت و ابتکار، شغلی در شان طلبگی را فراهم کرده اند.

به گزارش صدای حوزه، اگر دو دهه قبل در بین مردم جامعه، سخن از تولید گر و تولید کننده و یا در نهایت خوشبینانه، کارآفرین می کردیم، به ذهن اغلب افراد یک انسان با ده ها دستگاه های صنعتی با یک سوله بزرگ در یک شهرک صنعتی  و چنیدن کارگر متبادر می شد، ولی امروزه به مدد توسعه تکنولوژی های دیجیتال این چنین نیست.

در سالیان اخیر همزمان با پیشرفت های فزاینده تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطاتی بسیاری از تعاملات در دنیای واقعی به جهانی مجازی انتقال یافته است. اصلی ترین ویژگی این تکنولوژی ها یعنی به اصطلاح فشردگی زمان و مکان بسیاری از محدویت های جغرافیایی و زمانی در دنیای فیزیکی را از میان برداشته و فرصت های بدیعی را در اختیار حکومت ها، صاحبان شرکت های فراملیتی و افراد قرار داده است. راه اندازی کسب و کار اینترنتی این روزها در ایران بسیار رو به افزایش هست.

تبیین عرصه های جدید  کسب و کار

راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد برای افراد مختلف خانواده از یک سو و ایجاد اشتغال برای آحاد جامعه از سوی دولت، این ضرورت را برای دولتمردان فراهم کرده است  که به فکر تبیین عرصه های جدید  کسب و کار باشند که تقویت فضای کسب و کار اینترنتی، تجارت های اینترنتی مبتنی بر بسترهای جهانی، کارآفرینی وتولیدی های منطبق بر فضای مجازی از آن جمله هستند.

حضور طلاب در فضای کسب و کار دیجیتال

راه اندازی کسب و کار دیجیتال و کسب درآمد از فضای دیجیتال این روز ها برای هر شخصی بسیار جذاب است. فرقی نمی کند که دانشجو باشید یا طلبه، خانه دار، کارمند یا جویای یک شغل، جوان و یا پیر، به هر حال میتوانید در فضای دیجیتال به کسب درآمد بپردازید. حتی اگر یک مدیر کارکشته و یا جوان در حال تحصیل درهر سطحی باشید،  می توانید به کمک فضای دیجیتال درآمد خود را افزایش دهید.

براین اساس برخی از طلاب جوان حوزه های علمیه بنا به ضرورت به سمت این بازارها و کسب و کارها سوق پیدا کرده اند و در عین بهره بردن از ظرفیت های بی بدیل فضای مجازی برای تبلیغ دین، با ایجاد خلاقیت و ابتکار، شغلی در شان طلبگی را فراهم کرده اند.

برای بررسی بیشتر موضوع به سراغ مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، رفتیم.

فضای مجازی و اشتغال زایی

طغیانی درباره تاثیر فضای مجازی در اشتغال زایی جوانان و کسب وکارهای دیجیتال  ورفع بیکاری و محاسن و معایب آن، گفت: یکی از موضوعات فضای مجازی تشکیل بازارهای فروش برای تولیدات است و تا زمانی که فروشی در دست کار نباشد و توزیع کالا اتفاق نیفتد، تولیدات توانایی به وجود آوردن گردش مالی را نخواهند داشت و باعث ورشکستگی تولید کننده کالا خواهد شد.

 وی در ادامه به جدی گرفتن فضای توزیع و فروش چه داخلی و چه خارجی اشاره و عنوان کرد: در چند سال اخیر بحث تجارت الکترونیک و کسب و کار مبتنی بر بستر اینترنت رونق پیدا کرده و یک ابزار جدید است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مزیت این فضا اشاره کرد که در گذشته برای متصل شدن فروشنده به خریدار اصلی باید مراحلی طی می‌شد تا کالا به مصرف کننده نهایی می‌رسید، اما از طریق این فضا تولید کننده و خریدار اصلی بدون واسطه از یک دیگر خرید می کنند.

وی افزود: البته گاهی ممکن است یک واسطه در این میان قرار گیرد که باز هم نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است، زیرا بخشی از ارزش که در زنجیره توزیع باید بین افراد بیشتری پخش می شد نسبت آن کاهش پیدا می کند، یعنی به طور میانگین ۵۰ درصد ارزش کالا در زنجیره توزیع که در گذشته پخش می شد، در حال حاضر کاهش پیدا می‌کند که این امر به نفع مصرف کننده نهایی می باشد.

تبدیل تهدید کرونا به فرصت

طغیانی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا  خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی و خرید و فروش های غیر رسمی اوج گرفته است تا جایی که  طبق برخی آمار به عددی حدود یک و نیم میلیون نفر رسیده است و انواع خدمات فنی، آموزشی، مهارتی و غیره را به عرضه گذاشته اند، البته این آمار به صورت رسمی نمی باشد چون این بازار رسمی نیست.

وی عنوان کرد: این گونه فضاها بسیار کمک حال اقتصاد کشور و تولید کنندگان است به شرطی که در چارچوب های خود و همینطور احترام به حقوق مصرف کننده باشدند و اطمینان به آن حصول شود و موجب کلاهبرداری‌های عده ای معدود نشود

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه به پیش‌بینی و حرکت در این بحث و سرمایه گذاری مبتنی بر فضای مجازی واینترنت پرداخت و گفت: این فضا بلا انکار است و خواه یا ناخواه پیشرفت می کند و تنوع می گیرد و این موضوع جهانی است و مختص به کشور ما نمی شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نگاه این کمیسیون به عرصه فناوری های نوین و روش های جدید کسب و کار مبتنی بر اینترنت و دیجیتال، بیان داشت: بحث کسب و  کارهای اینترنتی و… در کشور ما جدا از فضای مجازی است، البته در صحنه بین المللی افراد توسط این فضا خرید می کنند و همین امر باعث خنثی سازی حتی تحریم های ظالمانه دشمن علیه ملت هایی چون ایران می شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21324
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

16مرداد
من‌های هک‌شده!
زنان و فضای مجازی؛

من‌های هک‌شده!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.