• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
جانشین حوزه علمیه خوزستان:

یک هزار طلبه در جریان بحران آبی خوزستان فعالیت جهادی انجام دادند

  • کد خبر : 21147
  • 16 مرداد 1400 - 11:48
یک هزار طلبه در جریان بحران آبی خوزستان فعالیت جهادی انجام دادند
حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه ۵ قرارگاه و بیش از ۱۰۰ گروه جهادی حوزوی، برای حل تنش آبی روستاهای خوزستان پایِ‌کار آمد و در این میان قریب به یک هزار طلبه بسیج شدند، گفت: استمرار فعالیت‌های جهادی تا رفع کامل تنش آبی در روستاهای خوزستان ادامه دارد.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اقدامات جهادگران حوزوی خوزستان در موضوع بحران آب، اظهارداشت: متأسفانه مشکلات خوزستان مربوط به چند ماه اخیر نبوده و مردم صبور و رنج کشیده استان بیش از ۳۰ سال است که در وضعیت نابسامانی زندگی می‌کنند و این موضوع در مناطق محروم، چند برابر بیشتر است.

خوزستان؛ سرزمین نعمت‌ها و محرومیت‌ها

وی با بیان اینکه خوزستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور اما درعین‌حال، محروم‌ترین نیز می‌باشد، گفت: وجود سدهای آبی-خاکی، چاه‌های عظیم نفتی، پالایشگاه، معادن بی‌نظیر و کارخانه‌جات فولاد و پتروشیمی از همه مهم‌تر، موقعیت سوق‌الجیشی خوزستان، همگی یکی از عوامل پیشرفت ایران است، اما درصد بهره‌مندی مردمان خوزستان، از این نعمت‌های بزرگ، تقریباً هیچ است.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، بیان کرد: شاید خوزستان تنها نقطه‌ای بر روی زمین باشد که زمین‌های کشاورزی کنار یک سد عظیم، به دلیل بی‌آبی خشک شده باشند! و شاید تنها نقطه از ایران باشد که لوله‌های انتقال نفت، از زیر پای روستاییانی عبور کند که کودکان آن، به دلیل سوءتغذیه ناشی از فقر و گرسنگی دچار بیماری شده باشند.

تفکرات مدیریتی عامل اصلی مشکلات مردم خوزستان

جانشین حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: همه این مشکلات و گرفتاری‌ها ناشی از بی‌تدبیری مسئولانی است که با شعار خدمت به مردم روی کار آمدند، اما بیشترین خیانت‌ها را به مردم محروم خوزستان کردند! مردمی که دین خود را بارها و بارها به ایران و اسلام ادا کردند، اما بارها و بارها شاهد کم‌توجهی و بلکه بی‌توجهی مسئولان به سرزمین آباد و اجدادی‌شان بود.

حوزه علمیه؛ صدای رسای مردم خوزستان

وی تصریح کرد: در این میان، اما حوزه‌های علمیه و طلاب جوان انقلابی و برخاسته از بطن مردم مستضعف و روستاییان خوزستان، این بی‌عدالتی‌ها را برنتابیده و چندین سال است که صدای رسای مشکلات مردم در تریبون‌های رسمی و … بوده است.

اجحافی که در حق مردم خوزستان شد

جانشین حوزه علمیه خوزستان، به موضوع بحران آب در خوزستان اشاره کرد و افزود: در این استان روستاهایی وجود دارد که حتی آب لوله‌کشی برای شرب ندارند! با تانکر برای مردم آب‌رسانی می‌کنند و این موضوع تازه‌ای نیست! متأسفانه در ماه‌های اخیر به دلیل برخی کارشکنی‌ها و بی‌تدبیری‌ها، تعداد تانکرهای آب‌رسان به روستاها کمتر و کمتر شد تا اینکه برخی از مناطق، حدود ۲ هفته آب خوردن هم نداشتند.

وی گفت: در جایی که تنها منبع درآمد روستاییان، کشاورزی و دام‌پروری است، با قطع آب، دام‌های عشایر تلف و محصولات زمین‌های کشاورزی خشک شد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با اشاره به تشکیل ستاد بحران حوزه علمیه خوزستان در جریان بحران آب، گفت: یکی از اقداماتی که مسئولان حوزوی خوزستان برای کمک‌رسانی به مردم خوزستان انجام دادند، تشکیل ستاد بحران با حضور نهادهای حوزوی بوده که در بحران‌های مختلفی همچون سیل و کرونا و تنش آبی، تمام‌قد در کنار مردم ایستاد و خدمت‌رسانی کرد.

تذکرات و هشدارهای علمای خوزستان

جانشین حوزه علمیه خوزستان، پیرامون اقدامات حوزویان در جریان بحران آب، گفت: پیش از بحران آب، علمای استان نسبت به انتقال آب از سرچشمه‌های کارون هشدار داده و به‌طور میدانی پیگیر این مسأله بودند؛ آیت الله موسوی جزایری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد و دیگر علمای استان، همواره هشدارهای لازم را نسبت به این موضوع داده بودند، اما متأسفانه به این تذکرات توجه نشد و شاهد بروز بحرانی جدید در خوزستان بودیم.

آغاز اعتراضات مردمی و نقش مهم روحانیت و امامان محله

وی، افزود: با شروع اعتراضات مردمی، روحانیت، امامان محله و طلاب مدارس علمیه در صفوف مردم خواستار رفع فوری تنش آبی بودند تا آنجا که اعتراضات مردم با ورود ضدانقلاب، تبدیل به آشوب‌های خیابانی و بحران امنیتی شد!

جداکردن صف مردم از ضدانقلاب

حجت‌الاسلام موسوی زاده، گفت: با آغاز آشوب‌های خیابانی، رسالت طلاب علاوه بر پیگیری اصل مشکل، جداکردن صفوف مردم از اغتشاش‌گران بود که بحمدالله در کمتر از یک هفته، از این بحران نیز عبور کردیم.

اقدامات حوزویان خوزستان برای حل تنش آبی روستاییان خوزستان

جانشین حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: چند اقدام عمده برای حل مشکل روستائیان توسط جهادگران حوزوی انجام شد که نخستین آن، تشکیل قرارگاه‌های میدانی در روستاها و مناطق آسیب‌دیده بود.

فعال شدن ۵ قرارگاه و یک‌صد گروه جهادی

حجت‌الاسلام موسوی زاده گفت: بحمدالله ۵ قرارگاه و بیش از ۱۰۰ گروه جهادی حوزوی، برای حل تنش آبی روستاهای خوزستان پایِ‌کار آمد و در این میان قریب به یک هزار طلبه بسیج شدند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، تأکید کرد: در این میان، نقش مدیران مدارس علمیه، به خصوص مدارس شهرستان‌های هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و… در بسیج امکانات و خدمات مردمی بسیار محسوس بود که انصافا شبانه روز پیگیر حل مشکلات مردم از مرکز استان بودند.

توزیع ۴۰۰ مخزن و بیش از ۵۰۰ هزار آب‌معدنی میان روستاییان

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های غیردولتی توسط گروه‌های جهادی برای خرید مخزن، گفت: طلاب جهادی با فراخوان کمک‌های مردمی و پیگیری‌های میدانی توانستند مبلغ قابل‌توجهی برای خرید مخزن تهیه کنند که در این راستا بیش از ۴۰۰ مخزن تهیه و میان روستاییان توزیع شد.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، از ارسال محموله‌های آب‌معدنی به روستاهای دچار تنش آبی، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار آب‌معدنی توسط گروه‌های جهادی طلبگی تهیه و میان مردم توزیع شده است.

وی افزود: طبخ روزانه صدها پرس غذا برای خانواده‌های مناطق محروم، فعالیت تبلیغی مبلغان جهادی در روستاها و تعمیر لوازم سرمایشی منازل روستایی، از دیگر اقداماتی است که توسط گروه‌های جهادی در این مدت انجام شده و در حال انجام است.

جهاد ادامه دارد

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه استمرار فعالیت‌های جهادی تا رفع کامل تنش آبی در روستاهای خوزستان ادامه دارد، اظهارداشت: بحمدالله طلاب خوزستانی نشان دادند هر موقع و هرکجا که نیاز باشد، جهادی‌وار در راه خدمت به مردم وارد میدان شده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند که امید است.

جانشین حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: إن‌شاءالله از دولت منتخب می‌خواهیم همه عزم خود را برای رفع تبعیض، فقر و تحقق عدالت در خوزستان به کار گیرد و بداند عامل اصلی محرومیت در خوزستان، نگاه مدیران بالادستی است که باید با حذف انقلابی آن افراد نالایق و انتصاب جوانان شایسته، راه را برای ایجاد تحول در خوزستان باز کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21147
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

16فروردین
از تاسیس هیأت در روستا تا راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک و تشکیل جلسات مشاوره
28اسفند
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی دار فانی را وداع گفت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.