• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

4
معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات:

فرزندآوری باید یکی از دغدغه های جدی مردم شود

  • کد خبر : 21079
  • 15 مرداد 1400 - 13:15
فرزندآوری باید یکی از دغدغه های جدی مردم شود
حجت الاسلام عزت زمانی گفت: مساله جمعیت یک مساله حیاتی و کلیدی است و باید هنرمندانه و با دقت موضوع فرزندآوری را دغدغه اصلی مردم قرار دهیم.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام عزت زمانی عصر پنجشنبه در گفتمان تبلیغی محرم (مسئولیت پذیری اجتماعی و بحران جمعیت )  که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: بعضی ها مساله فرزند آوری را مورد تمسخر قرر می دهند و یا به آن ضربه می زنند.

وی افزود: مردم و ظرفیت های مردم باید پای این کار بیایند و در زمینه فرزندآوری تلاش کنند و با ایجاد شبکه های اجتماعی در این زمینه کمک کنند ضمن اینکه در این عرصه محتوای گفت و گو و کتاب های مختلف فراهم شده است.

لزوم کمک به خانواده های دارای فرزند

این مقام مسئول ادامه داد: باید مردم به خانواده هایی که دارای فرزند هستند کمک کنند مثلا گاهی در یک مجتمع آپارتمانی، محبت مردم به خانواده هایی که دارای یک فرزند هستند  انگیزه فرزندآوری را در آن خانواده بیشتر فراهم می کند.

وی با اشاره به کمک های مالی به خانواده های دارای فرزند گفت: بعضی از خانواده ها امیدی به مساله مالی فرزندآوری ندارند و مساله اقتصادی و معیشتی را مورد بحث قرار می دهند.

حجت الاسلام زمانی ابراز داشت: خانواده ها و افرادی که از نظر مالی توان دارند خرج  فرزند خانواده های بی بضاعت را بر عهده بگیرند که نبی اکرم(ص) نیز این کار را کردند و با کفالت حضرت علی(ع) این کار را رواج دادند و اکنون در بعضی از مناطق کشورمان شاهد این حرکت زیبا هستیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما و کارشناسان تقویت مساله فرهنگی جمعیت در جامعه است گفت: مردم پیش برنده اهداف انقلابی هستند  از این رو باید مطالبه گری از ظرفیت های حاکمیت داشته باشند و با ایجاد نزدیکی بین مردم و حاکمیت به اهداف خویش دست خواهیم یافت.

تببلیغ و نگاه دغدغه مند

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات و عضو هیئت موسس تشکل فراگیر ادامه داد: اگر تک تک مردم نسبت حرکت تبلیغی با یک دغدغه و نگاه بلند توجه داشته باشند این امر می تواند موثر و در عرصه تبلیغ راهگشا و برای حل مسائل انقلاب اسلامی جلوه ویژه پیدا کند.

وی به نقش تشکل های تبلیغی در بین مردم اشاره کرد و گفت: تشکل ها هویتی جز هویت گروه ها ندارند هر قدر گروه ها در کشور رشد پیدا کنند تشکل هم قدرت و زبان گویای بیشتر و عمیق تری در عرصه تبلیغی خواهد داشت.

حجت الاسلام زمانی ابراز امیدواری کرد: روزی هیچ نقطه ای از کشور نباشد که در آن گروه های تبلیغی فعال باشند در این عرصه نیاز است تا همکاری مبلغان و گروه های تبلیغی در تعامل با سازمان تبلیغات گسترده تر شود.

نقش مردم در انقلاب اسلامی

وی به نقش مردم در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نقش اقشار مختلف در انقلاب اسلامی پوشیده نیست بار حرکت آن و رسیدن به اهداف بر روی دوش مردم معتقد بود. از آغاز حکومت اهل بیت(ع) هر جا مردم با پیوند قلب ها با اتصال به معصومان حرکت کردند در آنجا موفق بودیم و هر کجا این پیوند کم شد با مشکل روبرو شدیم.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات و عضو هیئت موسس تشکل فراگیر خاطر نشان کرد: ظهور حضرت ولی عصر(عج) هم بر همین مبنا و اصل متکی است که ایشان فرمودند که اگر اجتماع محقق شده بود هرگز دیدار ما به تعویق نمی افتاد.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت های مردمی در تمام عرصه های امت اسلامی به میدان آورده شود گفت: هر جا مردم در دوره انقلاب در میدان بودند خطرهای بزرگی از انقلاب برداشته شد و هر جا فاصله ای بین مردم و دولت بود به واسطه مدیران و کم کاری ها از اهداف انقلاب عقب ماندیم.

هنر حاکمیت رشد و بروز استعدادهاست

وی گفت: اکنون حاکمیت اسلامی وظیفه دارد همه امکانات و دارایی ها را در اختیار استعدادهای فردی و اجتماعی مردم قرار دهد تا شاهد پیشبرد انقلاب اسلامی باشیم از این رو حاکمیت باید نقش ایفا کند و هنر او رشد و بروز استعدادهاست.

طلاب و عرصه تبلیغ

حجت الاسلام زمانی به نقش روحانیت، طلبه ها و مبلغان اشاره کرد و گفت: این اقشار نقش کلیدی و اساسی دارند که کمک کنند و به عنوان حلقه های میانی بین مردم و حاکمیت در میدان مبارزه و مجاهده مردم را به میدان بکشانند.

وی تاکید کرد: هر قدر طلاب و گروه های تبلیغی که نوعی از حرکت های تشکیلاتی هستند با این ایجاد پیوند مردم را در عرصه اجتماعی بیاورند موفق عمل کرده اند به عنوان مثال در همین دوره از انتخابات ۱۴۰۰ نیز شاهد جلب حضور مردم در پای صندوق های رای بودیم و این یکی از نقش آفرینی های طلاب و گروه های تبلیغی بود.

از جنگ نرم عقب مانده ایم

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات و عضو هیئت موسس تشکل فراگیر با اشاره به دغدغه های رهبری در خصوص مسائل فرهنگی گفت: در مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید، رهبری تاکید کردند که در مقابل جنگ نرم عقب مانده ایم که باید در مرحله اول به درگاه خداوند توبه کنیم و در مراحل بعدی فعالیت تبلیغی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما به میدان آوردن ظرفیت های مردمی است گفت: در هر دوره از دوره های تبلیغی باید در لایه مطالبه گری از دستگاه ها و مدیران ورود کرد و باید میانداری و مطالبه صحیح صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم به جمع کردن مال و فارغ شدن از عرصه های اجتماعی گرایش پیدا کنند در نقش ها خلل ایجاد می شود و سبب خمودگی در اهداف انقلاب می شود لذا مردم باید با نشاط در اجتماع حضور یابند.

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر اینکه مردم باید دارایی ها و استعدادهایشان را به عرصه میدان بیاورند گفت: سرمایه های مردم عظیم تر است و این امر باعث مشارکت بیشتر و سبب بلوغ اجتماعی مردم می شود.

وی گفت: در مقابل هم حاکمیت و هم مردم باید استعدادهایشان را به میدان بیاورند، انتقادها و هشدارها نباید سبب ناامیدی مردم و از بین رفتن وحدت شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21079
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

31خرداد
عقد شیرین در مقابل دوربین!
صبح دیروز اتفاق افتاد؛

عقد شیرین در مقابل دوربین!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.