• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

9
صرفا جهت رضایت طلاب:

این تعطیلات دوهفته ای را تعطیل کنید!

  • کد خبر : 20920
  • 14 مرداد 1400 - 12:07
این تعطیلات دوهفته ای را تعطیل کنید!
امید است مسئولان محترم مرکز مدیریت حوزه، لحظه ای خود را جای آن طلبه ای که در مدت این دو هفته تعطیلات تابستانی، احتیاج ضروری جهت مراجعه به مراکز مدیریت پیدا می کند، بگذارند و برای سال های آینده، چاره ای برای معطلی چنین مراجعه کنندگانی بیندیشند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، تعطیلی های زیاد تقویمی کشور در برهه های مختلف زمانی، مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است و از آسیب های آن سخن‌ها گفته اند. این مسئله تا جایی پیش رفته است که مجلس شورای اسلامی هم در سال های اخیر، به موضوع ساماندهی تعطیلی ها پرداخته است و برخی از این تعطیلی ها را دست خوش تغییر قرار داده است.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم اما علاوه ‌بر تعطیلی های تقویمی، «طبق سنوات گذشته» یک تعطیلی ۲ هفته‌ای تابستانی را هم برای کارکنان خود تدارک دیده است.

شاید تاکنون برای شما این سوال پیش آمده باشد که دلیل این تعطیلی دو هفته ای، که در بین سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی، منحصر به فرد یا حداقل کم نظیر است، چیست؟

در جواب این سوال ممکن است گفته شود مسئولان مرکز مدیریت، در مدت تعطیلی مذکور به سرکشی از مراکز استانی و مدارس شهرستان ها می پردازند. اما باید گفت با توجه به اینکه خود مراکز مدیریت استانی نیز در این مدت در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند و از طرفی غالب مدارس شهرستانی نیز در مدت مذکور، فقط در حد بخش اداری فعالیت دارند، چنین فرضی مردود به نظر می‌رسد؛ به علاوه این که شواهد و قرائن خاصی نیز در تایید این فرض وجود ندارد!

یک فرض دیگر این است که تمامی طلاب و روحانیونی که امورشان به نحوی به مراکز مدیریت استانی و مرکز مدیریت قم مربوط می شود، در این مدت تعطیلات تابستانی، به صورت اتفاقی توافق کرده‌اند که کارشان هرگز به مراکز مذکور کشیده نشود! بهتر است قضاوت در مورد این فرض را بر عهده خود طلاب و روحانیون محترم واگذار نماییم!

تعطیلی مرکز مدیریت: فعلا تعطیل است

فرض دیگری که برای تعطیلات تابستانی مرکز مدیریت به ذهن می‌رسد این است که مدیران و کارکنان محترم آن مرکز به فرصتی برای مسافرت زیارتی، سیاحتی یا سرکشی به اقوام و خویشاوندان خود در شهرستان های دیگر نیاز داشته باشند و این تعطیلات پاسخی به نیاز گفته شده است.

برای کنار زدن این فرض نیز باید توجه داشت که سازمانها و ارگانهای دیگر برای چنین مواردی ۳۰ روز مرخصی سالانه در نظر گرفته اند تا با تقسیم منطقی زمان مرخصی کارکنان خود، هم به این نیاز کارکنان ارگان و اداره ی متبوع خود پاسخ داده باشند و هم از تعطیلی کامل آن جلوگیری نمایند، تا کار مراجعه کنندگان محترم نیز روی زمین نماند و تکریم شوند.

این که چرا مرکز مدیریت حوزه، از چنین شیوه ای استفاده نمی کند تا کار طلاب و روحانیون محترم دو هفته معطل نشود و تکریم این مراجعه کنندگان گرامی، دچار خدشه نشود، خود جای پرسش است!

گذشته از این باید توجه داشت که از ابتدای تعطیلات تابستانی مرکز مدیریت، یعنی دوم مردادماه تا امروز که چهاردهم مردادماه و انتهای تعطیلات اعلام شده است، شهر مقدس قم و اکثریت مطلق شهرهای بزرگ و کوچک کشور در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی به سر می برند؛ بنابراین مسافرت بین شهری در این ایام به نیت زیارت، سیاحت و امثال آن ممنوع بوده است و از این زاویه نیز تعطیلات تابستانی مرکز مدیریت مورد سوال جدی است!

در پایان باید پرسید که با توجه به وابستگی مسائل مختلف ده‌ها هزار طلبه و روحانی سراسر کشور به مراکز مدیریت حوزه های علمیه، چه در استان ها و چه در شهر مقدس قم، از جمله در موضوعاتی مانند انتقالی، امتحانات شفاهی، تبلیغ، شهریه و موارد بسیار دیگر، آن‌هم در کنار عدم معرفی راهکاری جایگزین یا اضطراری از طرف مرکز مدیریت برای این مدتِ قابل توجه، آیا دلیل پسندیده ای برای تعطیلات تابستانی مرکز مدیریت حوزه وجود دارد؟

امید است مسئولان محترم مرکز مدیریت حوزه، لحظه ای خود را جای آن طلبه ای که در مدت این دو هفته تعطیلات تابستانی، احتیاج ضروری جهت مراجعه به مراکز مدیریت پیدا می کند، بگذارند و برای سال های آینده، چاره ای برای معطلی چنین مراجعه کنندگانی بیندیشند.

 

خبرگزاری حوزه: مرکز مدیریت حوزه به مدت دو هفته تعطیل شد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20920
  • نویسنده : مصطفی جوکار

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

06شهریور
اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود
به همت مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل؛

اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.