• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
همزمان با پنجمین سال ریاست آیت الله اعرافی بر حوزه های علمیه کشور:

بازخوانی انتظار مراجع تقلید از حوزه های علمیه

  • کد خبر : 17301
  • 13 تیر 1400 - 16:55
بازخوانی انتظار مراجع تقلید از حوزه های علمیه
توجه به وضعیت معیشت و برنامه ریزی صحیح برای طلاب از مهم ترین انتظارات مراجع تقلید از مدیر حوزه های علمیه کشور است.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله اعرافی در ۸ تیرماه سال ۹۵ برای نخستین بار با رای شورای عالی حوزه های علمیه به عنوان مدیر حوزه های علمیه برگزیده شد و ۱۲ تیرماه ۹۹ بار دیگر برای مدت چهار سال انتخاب شد. در ادامه گزیده ای از بیانات مراجع عظام و توصیه هایشان را در دیدار با مدیر حوزه های علمیه مرور می نماییم تا بتوانیم ارزیابی درستی از مسیر پیش رفته و مطالبات جا مانده داشته باشیم:

آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، با تشکر از اقدامات و تلاش های وی، مسأله معیشت طلاب را مهم دانسته و گفتند: معیشت از مشکلات اولیه طلاب است که باید دربارۀ آن تدبیری اندیشید و از هر مسیر ممکن این مسأله تقویت و حل گردد، البته ما به نوبۀ خود شهریه طلاب را افزایش داده ایم.

ایشان افزودند: مسائل درمانی و بیمه ای نیز از دیگر مشکلات طلاب است که باید پیگیری شود تا به شرایط مطلوبی برسد، اینکه در برخی موارد گفته می شود طلبه تمام هزینه های بیمارستان را بپردازد و بعد از مرکز خدمات مطالبه کند، این مناسب نیست، چرا که ممکن است توان پرداخت هزینه ها را نداشته باشد.

معظم له در ادامه به مشکل مسکن طلاب نیز اشاره کرده و خاطر نشان ساختند: باید طرحی در این باره تنظیم گردد تا این مشکل نیز به مرور برطرف شود.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی در ادامه با بیان این که بیماری کرونا سبب شده تا بسیاری از مشاغل و کسب و کارها و زندگی مردم مختل شود، گفتند: از خداوند متعال مسألت داریم که با عنایت خود هر چه زودتر این بیماری را ریشه کن فرماید. ۱۵ تیر ۱۳۹۹

دیدار آیت الله اعرافی با آیت الله نوری همدانی

 حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در سخنانی از خدمات چشمگیر و جهادی آیت الله اعرافی در این سالهای مدیریت حوزه تشکر و نکاتی را برای دوره جدیدمدیریت وی متذکرشدند.

معظم له بیان کردند: حوزه علمیه در سال های بعد انقلاب و خصوصا در سال های اخیر،تحول چشم گیری داشته و باید برای رسیدن به حدکامل آن تلاش کرد و زحمات آیت الله اعرافی بسیار ارزشمند بود و من از ایشان تشکرمی کنم.

این مرجع تقلید، پیشرفت حوزه را در سال های اخیرخوب توصیف کردند و گفتند: باهمه این پیشرفت ها با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش نمود و همه باید به مدیریت حوزه کمک کنند.

معظم له آیت الله اعرافی را شخصیتی ممتاز، مخلص، توانمند و پرتلاش دانسته و بیان داشتند:تلاش طلاب درحوادث غیر مترقبه خصوصا سیل سال گذشته و بیماری کرونا بسیار خوب بود و از آنان تشکر می کنم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، وضعیت اقتصادی  و معیشت مردم و خصوصا طلاب را نگران کنند توصیف نموده و گفتند: ما در حدتوان کمک می کنیم، ولی باید مشکل اساسی حل شود، مردم عده ای ازمعممین رامی بینند که مشغول کارحکومتی و اداری هستند و وضع تقریبا مناسب دارند، اینجورتلقی می شود، اوضاع اقتصادی همه طلبه ها آنگونه است درحالی که اکثرطلاب وضع اقتصادی مناسب ندارند.

ایشان به عمق بخشی بیشتر در متون حوزوی، توجه به اخلاق و هجرت طلاب به شهرستانها را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: توجه و نظارت علمی درحوزه های  شهرستانها باید بیشتر شود.

این مرجع تقلید درپایان با تشکر مجدد از زحمات آیت الله اعرافی برای موفقیت وی دعاکردند.

خاطرنشان می شود: درابتدای این دیدار مدیرحوزه های علمیه، گزارشی ازعملکردمجموعه حوزه و برنامه های آینده بیان کرد.

۱۵ تیر ۱۳۹۹

پنج سال مدیریت آیت الله اعرافی بر حوزه های علمیه کشور

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حضرت آیت الله سبحانی از مراجع معظم تقلید  دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: آیت الله اعرافی در این دیدار گزارشی از فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه در دوره چهار ساله گذشته و همچنین از برنامه های آتی این مرکز و خدمات اجتماعی و جهادی حوزه علمیه، طلاب و روحانیت در ایام  کرونا ارائه داد.

حضرت آیت الله سبحانی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب مجدد آیت الله اعرافی برای یک دوره دیگر در مدیریت حوزه های علمیه، توصیه هایی به مدیر حوزه های علمیه در خصوص مسائل حوزه و طلاب داشتند.

ایشان بیان داشتند: تقویت منبر حسینی برای تبلیغ مردم به دین و اخلاق، از اولویت های شورای مدیریت حوزه قرار گیرد. سیاست غلط «محصل دائم العمر» در حوزهای علمیه اصلاح گردد و  طلاب پس از تحصیل به بلاد بازگردند، بسیاری از مساجد امام جماعت ندارند.

معظم له بیان کردند: طلاب در مسیر تبلیغ و تعلیم قرار گیرند. فاصله طبقاتی بین طلاب –  بعلت جذب اندکی از طلاب به مجموعه های دانشگاهی و… آسیب هایی را به انگیزه تحصیل در طلاب وارد کرده است.

حضرت آیت الله سبحانی  گفتند: طلاب پس از مدارس و سطح  رها نشوند، اتاق مخصوصی راه و مسیر آنها را رصد کنند. در مورد کتاب درسی فکری کنید، تا مطالب عمیق، در قالب های امروزی در اختیار محصلین قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17301
  • منبع : رسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.