• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4
حجت الاسلام اشکوری مطرح کرد:

آقای یونسی پاسخگوی اتفاقات ضد امنیتی فتنه ۸۸ باشد

  • کد خبر : 17289
  • 13 تیر 1400 - 16:43
آقای یونسی پاسخگوی اتفاقات ضد امنیتی فتنه ۸۸ باشد
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: فتنه سال ۸۸ به سبب نفوذی‌های داخلی و همکاری آنها با دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی در دولت اصلاحات روی داده که آقای یونسی وزیر اطلاعات آن بوده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به اظهارات اخیر آقای یونسی درباره امنیت داخلی، گفت: تمام کشورهای جهان در حوزه امنیت، برنامه ها و طرح های امنیتی را دنبال می کنند تا اینکه از سوی کشورهایی که تزاحم منافع دارند، مورد خطر و تهدید امنیتی قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه کشورها برای اینکه مسائل ضد امنیتی و تهدیدها را از خود دور کنند، سه نوع سیاست را دنبال می کنند، افزود: نخست اینکه برخی کشورها دنبال سیاسیت بازدارندگی برون گرا هستند؛ یعنی عامل تهدید اصلی و خارجی را می شناسند و خود را در چاچوب اهداف عامل تهدید تعریف می کنند، از این رو سایه تهدیدهای خارجی بر داخل برداشته خواهد شد.

این کارشناس مسایل سیاسی اظهار کرد: گونه دوم سیاست امنیتی درون گراست که سران کشورها با اتکای به ظرفیت های داخل خود تهدیدهای خارجی دور و امنیت داخلی را برقرار می کنند و نوع سوم نیز سیاست بازدارندگی ترکیبی است که رهبران جوامع ضمن بهره گیری از توانایی هایی امنیت داخلی با استفاده از ظرفیت های هم پیمانان منطقه ای تهدیدهای خارجی را از کشور خود دور خواهند کرد.

چرا سران آمریکایی از لایه های محافظتی بالا برخوردارند؟

وی با اشاره به اظهارات آقای یونسی درباره تهدیدات موساد به اشخاص و مسؤولان کشور، گفت: مسؤولان آمریکایی این قدرت را ندارند که امنیتی کامل برای سران و مسؤولان کشور خود برقرار کنند، از این رو سران اصلی آمریکا از چند سطح محافظتی بالا برخوردار هستند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: نگاه و دید آقای یونسی برای برقراری امنیت داخل کشور سیاست بازدارندگی برون گراست، در حالی که این دیدگاه از نظر علوم سیاسی امری اشتباه، غلط و رد شده است.

حجت الاسلام اشکوری بیان کرد: بهترین اتحاذ سیاست بازدارندگی ترکیبی است که جریان اصولگرا و انقلابی برای برقراری امنیت نظام و داخل کشور دنبال می کنند.

آقای یونسی باید پاسخگو باشد

وی با بیان اینکه باید آقای یونسی پاسخگوی رخ دادن اتفاقات ضد امنیتی فتنه سال ۸۸ در کشور باشد، افزود: فتنه سال ۸۸ به سبب نفوذی های داخلی با همکاری با دستگاه های اطلاعاتی خارجی در دولت اصلاحات روی داده که آقای یونسی وزیر اطلاعات آن بوده است.

کارشناس مسایل سیاسی نیروها و سازمان های امنیتی و اطلاعاتی کشور را از نقاط قوت نظام اسلامی ایران دانست و گفت: امروز نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور ثابت کردند که پیچیده ترین اقدام ضد امنیتی در داخل کشور را شناسایی و خنثی می کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: متأسفانه در دولت اصلاحات نیز با حرف ها و سخنانی که سران این جریان مطرح کرده بودند، سبب تضعیف نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور شدند، در حالی که با تضعیف این نهادها هیچ زمانی به برقراری امنیت کامل کشور نخواهیم رسید.

سایت جماران سیاست زده شده است

وی با بیان اینکه سایت جماران در تحلیل موضوعات و مسائل کشور دچار سیاست زدگی شده است، گفت: سایت جماران مطالبی را منتشر می کنند که خلاف منافع ملی، هنجارشکن و ساختار شکن بوده و نهادهای امنیتی را مقابل خود تصور می کند، از این رو درصدد تضعیف نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور بر می آید.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: رفتارها، اقدامات و مطالب فرا قانونی، ساختار شکن و هنجار شکن سایت جماران سبب شده که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور را در مقابل هم قرار دهند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17289
  • منبع : رسا

مطالب مرتبط

09اسفند
پروژه کشته‌سازی از فتنه ۸۸ تا فتنه سراوان
بررسی نقش اصلاح‌طلبان در فتنه سراوان؛

پروژه کشته‌سازی از فتنه ۸۸ تا فتنه سراوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.