• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور؛

حضور طلاب در آموزش و پرورش؛ فرصتی که باید مغتنم شمرده شود

  • کد خبر : 16441
  • 03 تیر 1400 - 14:55
حضور طلاب در آموزش و پرورش؛ فرصتی که باید مغتنم شمرده شود
مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که آموزش و پرورش فرصت بسیار مهمی برای حوزه های علمیه است، گفت: حوزه فرصت پیش رو را مغتنم دانسته و نسبت به تربیت طلاب جهت فعالیت در آموزش و پرورش بیش از پیش کوشش کند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در بازدید از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه با تقدیر از تلاش های بی وقفه مجموعه تربیت معلم مبلغ، اظهار داشت: آموزش و پرورش فرصت بسیار مهمی برای حوزه های علمیه است و حضور طلاب و روحانیت در این مجموعه عظیم آموزشی کشور با رعایت حواشی و همین طور حفظ جایگاه حوزه و طلاب بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران آمادگی هر گونه همکاری با مرکز تربیت معلم مبلغ در راستای حمایت از طلاب خواهر را دارد، افزود: ضروری است چندین شعبه برای فعالیت این مرکز در سراسر کشور ایجاد شود تا ضمن بهره‌مندی صحیح از ظرفیت های بسیار حوزه های علمیه خواهران، از برخی آسیب ها نیز جلوگیری شود؛ توجه داشته باشیم که با یک شعبه نمی توان پاسخگوی تربیت معلم بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران حضور معلمان انقلابی و دارای دغدغه فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و ادامه داد: توجه به این مسئله در سال های گذشته مغفول مانده است و جا دارد حوزه های علمیه فرصت پیش رو را مغتنم دانسته و نسبت به تربیت طلاب جهت فعالیت در آموزش و پرورش بیش از پیش کوشش کنند.

وی با تأکید بر این که تربیت طلاب باید به تناسب نیازها صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: به فضل پروردگار این مهم در حوزه های علمیه صورت پذیرفته است و با یک دوره یکساله یا دوساله می توان طلاب را برای حضور در آموزش و پرورش آماده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، حضور حوزه های علمیه خواهران در برنامه ها و طرح ها را ضروری برشمرد و گفت: نیاز است دست اندرکاران بالادستی امر تربیت معلم مبلغ، در تصمیم گیری های اصلی، فعالیت های آموزشی و پژوهش های علمی حوزه های علمیه خواهران را نیز به رسمیت بشناسند و نظرات این نهاد حوزوی را نیز در برنامه ریزی ها ببینند.

وی در پایان با اشاره به این که قریب به ۱۰۰ هزار دانشجو از مقطع کارشناسی تا دکتری مشغول به تحصیل در رشته های اسلامی هستند و در آینده در مقاطع علمی کشور ظهور و بروز خواهند داشت، افزود: حوزه باید از فرصت اندک پیش رو استفاده کرده و سریع تر طلاب مورد نیاز برای فعالیت در مراکز و سازمان های علمی و آموزشی کشور به ویژه آموزش و پرورش را تربیت کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16441
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.