• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

8
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رهدار؛

موقوفات حوزوی باید در اختیار خود حوزه باشد

  • کد خبر : 14341
  • 09 خرداد 1400 - 13:02
موقوفات حوزوی باید در اختیار خود حوزه باشد
گروهی به صورت جدی معتقدند که باید موقوفات حوزوی از سازمان اوقاف گرفته شود و این مطلب را دو بار مقام معظم رهبری به صورت جدی تاکید کردند که اداره موقوفات حوزوی باید به دست خود حوزه باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار رئیس موسسه فتوح اندیشه با حضور در پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه ضمن گفت‌وگو با مدیر مسئول و سردبیر این پایگاه از نزدیک با فعالیت های رسانه ای این مجموعه حوزوی آشنا شد.

حجت الاسلام حمید برزگار مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه در ابتدای این دیدار با بیان اینکه صدای حوزه به دنبال ایجاد فضای نو و بدیع در فضای رسانه ای حوزه علمیه است، گفت: جای خالی نشست های صریح و گفتگو های چالشی میان اساتید و طلاب و مسئولان حوزه علمیه به شدت احساس می شود.

حجت‌الاسلام برزگار با اشاره به اهمیت شنیده شدن صدای طیف های مختلف حوزوی، عنوان کرد: با وجود ارتباطات گسترده میان مردم و بدنه غیر رسمی حوزه، تصویری که امروز از حوزه علمیه ارائه می شود، تصویر کاملی نیست و بدنه حوزه سهم اندکی در آن دارد.

مدیرمسئول پایگاه خبری صدای حوزه ضریب دادن به بخش های غیر رسمی حوزه را از رسالت های رسانه های حوزوی دانست و اظهار داشت: صدای حوزه قصد دارد با پرداختن به مسائلی همچون معیشت، صدای حقیقی بدنه حوزه باشد.

حجت الاسلام برزگار با اشاره به کلیپ منتشر شده از حجت‌الاسلام و المسلمین رهدار در خصوص موقوفات حوزوی، ابراز کرد: این صحبت ها بازخوردهای وسیعی در رسانه های مختلف داخلی و خارجی داشت و باب گفتگو را در خصوص موقوفات حوزوی باز کرد.

حجت الاسلام رهدار

اوضاع موقوفات حوزوی وخیم است

حجت‌الاسلام و المسلمین رهدار در ادامه این دیدار گفت: طبق شنیده های بنده از مسئولان موقوفات حوزوی در سازمان اوقاف و امور خیریه، اوضاع موقوفات حوزوی بسیار وخیم تر از چیزی است که در کلیپ مذکور به آن اشاره کردم و پرونده های بسیار عجیب تری در این زمینه وجود دارد.

رئیس موسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه متاسفانه هزینه ها، مانع از بیان بحث های تند در فضای رسانه‌ای شده است، عنوان کرد: بسیاری از مسوولان به دلیل توجیه نبودن نسبت به اهمیت مسائل، حاضر به پرداخت هزینه برای طرح مسائل نیستند.

حجت الاسلام رهدار

تذکر صریح رهبر انقلاب در خصوص ضرورت مدیریت موقوفات زیر نظر حوزه علمیه

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب دو بار صراحتاً به ضرورت مدیریت موقوفات حوزوی توسط حوزه علمیه اشاره کرده اند؛ در حال حاضر طرحی در حال تنظیم است که مطابق آن باید موقوفات حوزوی زیر نظر مستقیم حوزه مدیریت شود؛ البته آقای خاموشی مخالف آن هستند و احتمالاً دلیل مخالفت نیز فراهم نبودن زیرساخت هاست.

حجت الاسلام رهدار ابراز کرد: اداره موقوفات حوزوی زیر نظر دفتر منابع پایدار حوزه یکی از پیشنهادات برای محقق شدن مدیریت مستقیم حوزه بر موقوفات خود است؛ البته پیشنهاد ما این است که یک ان جی ٱ حوزوی برای این امر در نظر گرفته شود تا ساختار حوزه بیش از این فربه نگردد.

رئیس موسسه فتوح اندیشه ادامه داد: شعبه اصفهان این موسسه گفتگوهایی را در باب وقف و دولت اسلامی با آقایان سجادی، اژدری و محمدی انجام داده و در پی آن مجموعه مقالات ۴ جلدی وقف و تمدن اسلامی به چاپ رسیده است اما متأسفانه سازمان اوقاف و امور خیریه از انتشار آن خودداری می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.