• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

8
در پی صحبت های مجید انصاری در ارتباط با عزاداری منتشر شد؛

انصاری، تنها راه دیده‌شدن را خودکشی معنوی پنداشته است

  • کد خبر : 33927
  • 01 دی 1400 - 15:59
انصاری، تنها راه دیده‌شدن را خودکشی معنوی پنداشته است
گویا یکی از کسانی که مدت‌ها است نه در شبکه‌های صدا، صدایی از او پخش می‌شود و نه شبکه‌های سیما نشانش می‌دهد و نه هم حزبی‌های سابق تحویلش می‌گیرند، دچار عقده حقارت شده و تنها راه دیده‌شدن را خودکشی معنوی پنداشته است از این‌رو پخش عزاداری فاطمیه، محرم، صفر، سینه زنی و زنجیر زنی و ... را در صدا و سیما زیر سوال برده است.

به گزارش صدای حوزه، محمود مقدمی، طی یادداشتی به صحبت های مجید انصاری در ارتباط با عزاداری ها و پخش مناسبت ها در تلویزیون، واکنش نشان داده که در ادامه مطالعه می نمایید:

از قدیم چنین بوده که هرجنس خوبی با دو مشکل مواجه می‌شد؛ اول ارائه نسخه‌های تقلبی همان جنس خوب و دوم ایجاد شبهه نسبت به آن. زیرا آنان که متاع در خور عرضه نداشتند، سعی می‌کردند متاع بی ارزش خود را به جای متاع اصلی جا بزنند و یا تلاش می‌کردند وانمود کنند متاع اصلی چندان هم ارزش ندارد. مکتب پر عظمت شیعه هم از آن جنس متاع‌های با ارزش است که نمونه ندارد و کاسبان دنیا هرگز نتوانسته و نخواهند توانست که مثل آن را بیاورند از این جهت، هم القای شبهات نسبت به تشیع، فراوان است و هم نسخه‌های تقلبی آن به وفور یافت می‌شود. شبهات هم گاهی ناشی از فهم کم یا فهم کج علمی است که عالمان در این خصوص، مسئولیت و وظیفه دارند با پاسخ شایسته علمی، کجی‌ها را راست و کمی‌ها را زیاد کنند البته گاهی شبهات ناشی از عقده‌ها و حقارت‌های درون است که در این صورت اصلاح نمی‌پذیرند هرچند نبی مکرم از آسمان معجزه نازل کند.

خودکشی معنوی انصاری بخاطر حقارت

گویا یکی از کسانی که مدت‌ها است نه در شبکه‌های صدا، صدایی از او پخش می‌شود و نه شبکه‌های سیما نشانش می‌دهد و نه هم حزبی‌های سابق تحویلش می‌گیرند، دچار عقده حقارت شده و تنها راه دیده‌شدن را خودکشی معنوی پنداشته است از این‌رو پخش عزاداری فاطمیه، محرم، صفر، سینه زنی و زنجیر زنی و … را در صدا و سیما زیر سوال برده و چون هیچ دلیل علمی و عقل پسندی برای انکار آن ندارد برای اثبات ادعای خود قسم‌های جلاله می‌خورد که :«اینها خدمت به امام حسین نیست» او که گویا فراموش کرده خود، عمامه بر سر دارد و سالها در همین صدا و سیما حضوری پر رنگ داشته با عاریه گرفتن از شبکه‌های مجازی و رسانه‌های بیگانه، حضور روحانیون انقلابی در صدا و سیما را به تمسخر می‌گیرد. و پخش سینه زنی و زنجیر زنی را منافی با اهداف سید الشهدا (ع) می‌داند.

البته انکار نمی‌کنیم همچنان که این گونه شبهات ناشی از عقده حقارت، وجود دارد و محکوم است، نسخه‌های تقلبی عزاداری و مجالس و مناسبت‌های بی سند هم وجود دارد که آن هم محکوم است لکن نکته مهم این است که ایشان نگران نسخه‌های تقلبی نیست، چون آنها را در صدا و سیما نشان نمی‌دهند، بلکه نگرانی ایشان از عزاداری‌های مستند و عالمان معتمد است که در سیما نشان داده می‌شوند.

ایشان با توهین به شعور مخاطبان می‌گوید: «در دهه محرم، ۳۰ شبکه هرکدام را میزنی این داره زنجیر می‌زنه اون داره سینه می‌زنه این عمامه سیاهه، اون عمامه سفیده، کلا تلوزیون رنگی نیست، سیاه و سفیده» ظاهرا آنتن تلویزیون ایشان کمی متفاوت است که شبکه‌های دیگری را هم می‌گیرد، چراکه شبکه‌های داخلی سیما این‌همه نیست!!

از سوی دیگر به نظر میرسد ایشان با ۳۵۵ روز سال که به تناسب و تناوب در برخی شبکه‌های تلوزیون ساز، آواز و گاهی نیز حرکات موزون پخش می‌کند مشکل ندارد و مشکل اصلی ایشان با دهه‌ی محرم و فاطمیه است که سینه‌زنی و زنجیر‌زنی را نشان می‌دهند. لذا خدمت ایشان عرض می‌کنیم؛ کمی آنتن را بچرخانید آنچه می‌خواهد دل تنگتان می‌بینید و صداهای ظریف‌تری که انتظارش را دارید می‌شنوید!

لازم به ذکر می‌دانم که ضرورت، اهمیت و شیوه‌های عزاداری و حدود افراط و تفریط در آن، مباحث علمی قابل توجهی دارد که در جای خود بحث شده و می‌شود ولی بیان آنها در پاسخ چنین افرادی ضایع کردن علم و استدلال است از این جهت فعلا از آن احتراز شد تا فرصتی مناسب.

در پایان خودم و ایشان را به خواندن مناجات شاکین از مجموعه دعاهای خمسه عشر از حضرت سجاد ع در کتاب مفاتیح الجنان سفارش می‌کنم که می‌فرماید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَهِی إِلَیْکَ أَشْکُو نَفْساً بِالسُّوءِ أَمَّارَهً وَ إِلَى الْخَطِیئَهِ مُبَادِرَهً وَ بِمَعَاصِیکَ مُولَعَهً وَ بِسَخَطِکَ مُتَعَرِّضَهً تَسْلُکُ بِی مَسَالِکَ الْمَهَالِکِ وَ تَجْعَلُنِی عِنْدَکَ أَهْوَنَ هَالِکٍ … مَیَّالَهً إِلَى اللَّعْبِ وَ اللَّهْوِ مَمْلُوَّهً بِالْغَفْلَهِ وَ السَّهْوِ ت… إِلَهِی إِلَیْکَ أَشْکُو قَلْباً قَاسِیاً مَعَ الْوَسْوَاسِ مُتَقَلِّباً وَ بِالرَّیْنِ وَ الطَّبْعِ مُتَلَبِّساً وَ عَیْناً عَنِ الْبُکَاءِ مِنْ خَوْفِکَ جَامِدَهً وَ إِلَى مَا یَسُرُّهَا طَامِحَهً …»

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33927

مطالب مرتبط

13دی
مراسم عزاداری ایام فاطمیه در محضر رهبر انقلاب از امشب آغاز می شود
همزمان با ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها؛

مراسم عزاداری ایام فاطمیه در محضر رهبر انقلاب از امشب آغاز می شود

03دی
آنچه نزد علما مشهور بوده و سند صحیح دارد،فاطمیه اول به روایت ۷۵ روز است/ایام فاطمیه محدود به یک روز نبوده و در چند روز برای آن اقامه عزا میشد
مدیر موسسه یاوران اندیشه فاطمی در ارتباط با صحبت های حجت‌الاسلام والمسلمین ناصرالدین انصاری قمی:

آنچه نزد علما مشهور بوده و سند صحیح دارد،فاطمیه اول به روایت ۷۵ روز است/ایام فاطمیه محدود به یک روز نبوده و در چند روز برای آن اقامه عزا میشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.