• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
مصاحبه ای با دکتر خوش چشم، درباره حواشی سفر سفیر استرالیا به قم:

نمی‌شود درها را بست ولی باید مراقب نفوذ بود و مراودات ما باید در نهایت به نفع اسلام تمام شود

  • کد خبر : 33678
  • 28 آذر 1400 - 13:28
نمی‌شود درها را بست ولی باید مراقب نفوذ بود و مراودات ما باید در نهایت به نفع اسلام تمام شود
شاید همین دیدارها باب همکاری بیشتر و تأسیس شعبه‌های مراکز علمیِ قم، در دیگر کشورها از جمله استرالیا را فراهم کند. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم خیلی بهتر است تا اینکه پیش فرض ما این باشد که همه جاسوسند!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در روزهای گذشته، خبر سفر سفیر استرالیا به قم و دیدارهای وی خبرساز شد. لیندال ساکس در این سفر علاوه بر  دیدار با شهردار، اعضای اتاق بازرگانی شهر قم، با مدیران جامعه المصطفی العالمیه و جامعه الزهرا سلام الله علیها دیدار و گفت‌وگو کرده است.

لیندال ساکس سفیر استرالیا نفوذ

تشرف وی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و سرکردن چادر ایرانی، از نکات جالب سفر وی بود که اعتراض ضدانقلاب از جمله مسیح علینژاد را در پی داشت.

اما موضوعی که در بین کاربران مورد توجه بیشتری قرار گرفت، حضور وی در دو مرکز علمی بزرگ شهر قم بود؛ برخی از کاربران ابراز نگرانی خود را از حضور سفیر کشوری که سیاست‌های ضداسلامی دارد اعلام کردند.

لیندال ساکس سفیر استرالیا نفوذ

خبرنگار صدای حوزه ضمن طرح این نگرانی با دکتر سید مصطفی خوش چشم راجع به اینگونه اقدامات سفرای کشورهای مختلف پرسید که وی در پاسخ گفت: به نظرم  از باب آشنایی و افزایش همکاری باید این موضوع را نگریست؛ شاید همین دیدارها باب همکاری بیشتر و تأسیس شعبه‌های مراکز علمیِ قم، در دیگر کشورها از جمله استرالیا را فراهم کند. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم خیلی بهتر است تا اینکه پیش فرض ما این باشد که همه جاسوسند! اگر قرار است اسلام و تشیع رشد کند و فراگیر شود، نیازمند به گسترش روابط فرهنگی با دیگر کشورها هستیم؛ البته پیش‌فرض قطعی ما این است که باید مراقب نفوذ فرهنگی دیگران باشیم و تأثیرگذار باشیم تا تأثیرپذیر.

وی در پاسخ به این موضوع که استرالیا در سال‌های اخیر، رویکرد ضداسلامی بیشتری به خود گرفته و از این جهت اقدامات سفیر برای مثبت نشان دادن روابطش با مراکز اسلامی، نوعی تناقض می‌باشد تأکید کرد: برداشت‌های اینچنین صحیح نیست چرا که در برخی موارد خود سفرا علاقه دارند با فرهنگ ایرانی، زن ایرانی و آداب و رسوم کشور بیشتر آشنا شوند و اتفاقا باید جاذبه‌های دین اسلام را به اینها نشان داد تا چهره کریه داعشی (وهابی عربستانی) که رسانه‌ها در این سال‌ها به نمایش گذاشته‌اند را بزداید؛ باید زن مسلمان مترقی موفق ایرانی را به سفیر معرفی کنیم و از او بخواهیم که این چهره از اسلام را به کشورش و دولت متبوعش معرفی کند تا فشارها علیه مسلمانان کم شود.

این کارشناس سیاسی و امور بین الملل ادامه داد: هرچند مسائل سیاسی، دلیل بسیاری از قوانین ضداسلامی است اما بخشی از قوانینی که در استرالیا علیه مسلمانان وضع شده، تحت تأثیر حملات داعش در این کشور، همچنین جو رسانه‌ای که علیه مسلمانان وجود دارد می‌باشد و می‌توان با هدایت درست این دیدارها، بخشی از این ذهنیت‌ها را اصلاح کرد.

دکتر خوش چشم در پایان، با تأکید مجدد بر مراقبت از نفوذ بیان کرد: نمی‌شود درها را بست که اگر درها را ببندیم خودمان نابود می‌شویم، به همه هم نمی‌شود شک داشت، اما باید تعامل ما به گونه‌ای باشد که ما برروی سفیر و یا مهمانان خارجی نفوذ و تأثیر داشته باشیم نه بالعکس؛ مراودات ما باید در نهایت به نفع اسلام تمام شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33678

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.