• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت:

آمریکا در همه جبهه‌ها در حال افول است

  • کد خبر : 22297
  • 29 مرداد 1400 - 12:32
آمریکا در همه جبهه‌ها در حال افول است
شکست ذلت بار نظامی و سیاسی و اخلاقی آمریکا، تاکیدی بر این است که نقش محوله به آمریکا به عنوان پلیس دنیا به پایان رسیده است و آمریکا در همه جبهه‌ها در حال افول است.

به گزارش صدای حوزه، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای به هراس رژیم صهیونیستی از شکست آمریکا در افغانستان پرداخته و می‌نویسد: چهار دلیل وحشت حاکم بر تل آویو به سبب شکست آمریکا و پیروزی طالبان چیست؟ چرا آنانی که به چرخ‌های هواپیما در فرودگاه کابل آویزان شدند بسیار خوش شانس‌تر از همتایان خود از شهرک نشینان صهیونیست در فلسطین اشغالی هستند؟

عطوان نوشت: مسئولان اسرائیلی چه در رده نظامی چه رده سیاسی، تحولات و اوضاع کنونی افغانستان را با نگرانی شدیدی دنبال می‌کنند به ویژه که آنها هنوز از شوک ناشی از جنگ غزه و شمشیر قدس که در آن متحمل شکست نظامی و معنوی شدند، بیرون نیامده‌اند.

این تحلیلگر بیان کرد: درباره این نگرانی و تشریح دلایل آن به موارد زیر می توان اشاره کرد؛

اول، پیروزی طالبان پس از بیست سال مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی و انتقام از ویرانی امارات اسلامی نخستی که در سال ۱۹۹۶ بنا نهاد.

دوم، اعاده حیثیت با فرمول جدید نزدیک به فرهنگ مقاومت آنهم در شرایطی که فرهنگ سازش و عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و اسلامی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، رونق دارد.

سوم، روابط طالبان در افغانستان با حماس و تماس تلفنی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با «ملا عبدالغنی» برادر و تبریک به او به مناسبت شکست دادن آمریکا. جدای از آن تماس‌های محرمانه و روابط شخصی میان دو نفر در هنگام حضور هر دو در دوحه رخ داده است.

چهارم، شکست بزرگی که به آمریکا وارد شده است و صحنه‌های شرم آوری که در فرودگاه کابل رخ داده است و تبعات مربوط به آن به ویژه بخشی که آمریکا از مزدورانش دست شسته و آنها را رها کرده است تا زیر چرخ هواپیما له شوند یا پس از برخاستن از آن سقوط کنند و این صحنه‌ای است که مقام آلمانی از آن به مثابه ننگی برای آمریکا و غرب نام برد.

عطوان می‌نویسد: اسرائیلی‌ها در مقایسه با دیگرانی که وقایع دردناک عوامل آمریکایی در فرودگاه کابل را دنبال می‌کردند، در وحشت و نگرانی بودند و اینکه در آینده با چنین سرنوشتی روبرو شوند با این تفاوت که فرودگاهی برای آنها یعنی اسرائیلی‌ها نخواهد ماند که بتواند به اماکن امن در اروپا و آمریکا پناه ببرند.

وی آورده است: جنگ غزه که یازده روز به طول کشید، تحول بسیار خطرناکی را برای صهیونیستها رقم زد و آن این بود که همه فرودگاه‌های اسرائیلی را حملات موشکی مقاومت فلسطین تعطیل و رژیم صهیونیستی را به طول کامل فلج کرد و در حالت انزوا قرار داد و مانع از ورود یا خروج احدی به آن شد.

عطوان ادامه داد: شکست آمریکا در افغانستان و فروپاشی دولت افغانستان و ارتش آن و فرار رئیس جمهور آن با پول‌ها و نیز تخلیه دیپلمات‌ها و اتباع خارجی؛ همگی عناصر تشکیل سناریویی است که بزودی در عراق و سوریه رخ خواهد داد و اسرائیل رژیمی است که در دنیا تنها خواهد ماند.

وی می‌نویسد: این شکست و هرآنچه که رخ داد به مثابه مقدمه برای شکست آتی با توجه به افزایش قدرت محور مقاومت است که از سه طرف آنرا احاطه کرده است.

عطوان نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود پس از تکمیل شدن فصول شکست گفت که یک نظامی آمریکایی را هم در دفاع از ملتی که رئیس جمهوری آن گریخته است، به آغوش مرگ نمی‌فرستد. همین موضع گیری رئیس جمهوری آمریکا ممکن است که درباره رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی، هم تکرار شود.

وی می‌افزاید: شکست ذلت بار نظامی و سیاسی و اخلاقی آمریکا، تاکیدی بر این است که نقش محوله به آمریکا به عنوان پلیس دنیا به پایان رسیده است و آمریکا در همه جبهه‌ها در حال افول است و قدرت های جهانی و منطقه ای جدیدی که در راس آنها چین و روسیه به عنوان قدرت‌های جهانی و ایران، هند، پاکستان و ترکیه به عنوان قدرت‌های منطقه ای قرار دارند در حال ظهور هستند.

عطوان نوشت: دوره و عصر آمریکا از حیث سیاسی، نظامی و اقتصادی نفس‌های آخرش را می‌کشد، و همه آنچه در دهه هشتاد و نود بر امپراتوری کمونیستی فروپاشیده و دیوار برلین به دست آورده بود، همگی دود شده و به هوا رفته است و از میان خاکستر آن قدرت‌های بزرگ جایگزین به وجود آمده است.

وی در پایان آورده است: اسرائیل به عنوان رژیمی که بیشترین سود را در خاورمیانه از آمریکا برده است به همراه متحدان سازشکار عربش، بازنده‌ترین از این تغییرات اساسی خواهند بود. شهرک نشینان فرودگاه یا هواپیمایی نخواهند یافت که به آن هنگام لحظه فرار، آویزان شوند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22297
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد
هشدار نسبت به اقدام علیه سران حماس؛

درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد

20اردیبهشت
مبارزه با رژیم صهیونیستی دغدغه‌ همیشگی طالب زاده بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.