• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

8
یادداشت؛

تاکسی اینترنتی، نذر حضرت اباالفضل علیه السلام

  • کد خبر : 22205
  • 28 مرداد 1400 - 9:56
تاکسی اینترنتی، نذر حضرت اباالفضل علیه السلام
کار برای خدا و نذر برای امام حسین علیه السلام و... نیاز به سرمایه و پول و امکانات خاصی ندارد؛ کافیست نیت کنی و به دور و برت نگاهی بیندازی؛ هر کسی می‌تواند در حد وسع خود، خادم امام حسین علیه السلام باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در نسبت با امام حسین (ع) و اجر و جایگاه نیت های کوچک و بزرگ در مسیر ایشان، یادداشت کوتاهی خدمتتان تقدیم می شود که از جنس تجربه زیسته خبرنگاری است:

پیش از ظهر تاسوعا همراه با خانواده به گلزار شهدای شهر رفتیم؛ همانجا که هر ساله در این روز مملو از جمعیت عزادار سیدالشهدا علیه السلام بود؛ اما امسال نیز مانند سال گذشته، به خاطر اوج گرفتن ابتلا به بیماری کرونا، اجازه تجمع در این مکان داده نشده بود و جمعیت زیادی در آنجا دیده نمی شد.

در این اندیشه بودم که در شرایط فعلی، «مردمِ عزادار چه کاری را به عنوان جایگزین عزاداری های هر ساله ی خود انجام می دهند؟»، که در گوشه‌ای از گلزار شهدا، تعدادی جوان با لباس مشکی، دمام و سنج به دست و بر دوش دیدم که مشغول دمام زنی بوشهری بودند؛ یکی از آن جوان ها چاووشی می خواند و پس از آن شروع به مداحی کرد؛ البته برای سینه زنی که نبود!

پس از پایان دمام زنی جوانان، به زیارت قبور شهدا رفتیم و سپس تصمیم به بازگشت گرفتیم. سر خیابان آمدیم و با تلفن همراه یک تاکسی اینترنتی گرفتم و پس از چند دقیقه تاکسی رسید.

راننده، جوانی بود مشکی پوش به نام «محمد»، با یک پراید نارنجی رنگ که چندان هم سرپا نبود!

سلام کردم و پس از سوار شدن به راه افتادیم؛ گوشی را به دست گرفتم تا برای پرداختن کرایه، حساب خود را شارژ کنم.

راننده نگاهی به من کرد و گفت نیازی به پرداخت کرایه نیست. با تعجب پرسیدم: چرا؟

محمد گفت: نیت کرده ام به مناسبت روز تاسوعا، نذر حضرت ابالفضل علیه السلام، مسافران امروزم را به صورت صلواتی جابجا کنم؛ یک لحظه متعجب و مبهوت ماندم!

پس از هضم کلامش گفتم: خداوند نذرت را قبول کند و حضرت اباالفضل علیه السلام پشت و پناهت باشد.

آری، کار برای خدا و نذر برای امام حسین علیه السلام و… نیاز به سرمایه و پول و امکانات خاصی ندارد؛ کافیست نیت کنی و به دور و برت نگاهی بیندازی؛ هر کسی می‌تواند در حد وسع خود، خادم امام حسین علیه السلام باشد.

اخبار.مرتبط:

شرایط کرونا هر روز بدتر می شود، چرا به خود نمی آییم؟

تاکسی اینترنتی، نذر حضرت ابالفضل علیه السلام

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22205
  • نویسنده : عمار جوکار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.