• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

23
پاسخ به یکسری شبهات رسانه ای:

ماجرای وعده های جنجالی مخبر چه بود؟

  • کد خبر : 21935
  • 25 مرداد 1400 - 10:30
ماجرای وعده های جنجالی مخبر چه بود؟
ایران بین 6 کشور تولید کننده واکسن قرار دارد و با قدرت تولید می کند. بیشترین کارایی را هم بین واکسن های وارداتی داشته است. طبیعی است که راهزن های رسانه ای عصبی باشند. از تاجزاده و زیباکلام هم که انتظاری نیست. با خودحقیری کاسبی لایک می کنند. ولی من و تو چرا؟

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، محسن مهدیان، روزنامه نگار و از سردبیران خبرگزاری فارس، با انتشار پستی به بررسی انتقادهایی که به مخبر در ارتباط با تولید واکسن برکت شده است پرداخته که در ادامه مرور می کنیم:

ماجرای وعده های مخبر چه بود؟ آیا واکسن ایرانی شکست خورد؟ ایا مخبر بلوف زد؟ ایا قصد داشت مانع واردات واکسن خارجی شود؟ آیا واکسن ایرانی زمین خورد و مردم کشته شدند؟ دیگه چه شبهه ای هست؟

مرورکنیم اخبار رو. خیلی پیچیده نیست.

۵ اردیبهشت مخبر گفت تا اخر تیر ۱۲ میلیون و تا آخر مرداد ۲۰ میلیون و تا آخر شهریور ۵۰ میلیون واکسن تولید می کنیم.

آیا این وعده محقق شد؟ خیر.

مخبر چرا وعده داد

مصاحبه مخبر بعد از جلسه با وزیر بهداشت بود که خبرش منتشر شد. نمکی در این جلسه وعده کرد تا نیمه اردیبهشت مجوز واکسن برکت ارائه شود. اما مجوز نرسید. چرا؟

چون تست های وزارت بهداشت نهایی نشده بود. مجوز کی رسید؟ ۲۵ خرداد.

بعد از مجوز چه شد؟ مشکل فقط مجوز بود؟

علت تاخیر در راه اندازی خط های تولید چه بود؟

تولید واکسن برکت سه خط تولید داشت: خط اول ۴ میلیون دوز در ماه تولید می کند. خط دوم ۸ میلیون. خط سوم ۲۵ میلیون. مخبر براساس این سه خط تولید وعده ۵۰ میلیونی تولید واکسن داد. طبیعی است که اگر این سه خط تولید مثل ساعت کار کند فراتر از این ۵۰ میلیون تولید می شود.

اما نشد. چرا؟ چقدر تولید شد؟ از اول تیر خط اول تولید راه افتاد.

حدودا هفته ای یک میلیون دوز واکسن تولید شده است. یعنی در تیرماه ۴ میلیون تولید شد. تا امروز هم به ۷ میلیون رسیده است. تا پایان مرداد می شود ۸ میلیون. خط دوم تولید قرار بود از اول مرداد راه بیافتد. نشد. چرا؟ بخاطر تحریم مانع ورود چند قطعه نهایی تجهیزات شدند. اما با این حال تحریم ها را دور زدن و تجهیزات وارد شد. از اول شهریور خط دوم هم راه می افتد و تا پایان شهریور به ۲۰ میلیون دوز واکسن می رسیم. ۸ تا از خط اول و ۱۲ تا از خط دوم.

خط سوم چه شد؟

خط سوم که خط تولید انبوه با ظرفیت ۲۵ میلیون دوز بود، قرار بود از اول شهریور راه اندازی شود. راه اندازی نمی شود. چرا؟ ۹۵ درصد قطعات وارد و ۵ درصد قطعات توسط ابلیس تحریم شده است. اما جبهه ضدایران بزودی زانو خواهد زد و ۵ درصد باقی مانده نیز وارد می شود و خط سوم هم وارد مدار می شود و با یکی دوماه تاخیر وعده ها محقق می شود.

خیلی پیچیده است؟

یه کت به خیاط سفارش میدهید تاخیر ندارد؟ اگر تاخیر کند یعنی کت زمین خورده است یا کت ساز؟ بخدا زشت است پای منبر ذهن های زنگ زده اسیر شویم.

ایران بین ۶ کشور تولید کننده واکسن قرار دارد و با قدرت تولید می کند. بیشترین کارایی را هم بین واکسن های وارداتی داشته است. طبیعی است که راهزن های رسانه ای عصبی باشند. از تاجزاده و زیباکلام هم که انتظاری نیست. با خودحقیری کاسبی لایک می کنند. ولی من و تو چرا؟

میگن مخبر چرا وقتی برکت بود از تولید میگفت امروز که معاون است از خرید؟

پاسخ در سوال است. چون آن زمان مدیر تولید بود و امروز مدیر مصرف. آنروز باید تولید می کرد و امروز باید مصرف کند. طبیعی است که برای مدیریت مصرف هم باید تقاضای داخلی کند و هم خارجی.

مگر آن زمان که گفت ۵۰ میلیون، نیاز ۵۰ میلیون بود؟ خیر. ۱۲۰ میلیون دوز نیاز کشور بود. یعنی همان زمان هم از جمله مخبر استفاده می شود که حداقل ۷۰ میلیون هم باید خریداری شود.

خلاصه گول نخوریم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21935
  • نویسنده : محسن مهدیان
  • منبع : کشکول

مطالب مرتبط

09فروردین
وزارتخانه ها آیین‌نامه‌های ضروری در زمینه تولید دانش‌بنیان را به هیئت دولت تقدیم کنند
28آبان
مخبر:  هر طور شده مشکل چهار استان به‌ویژه اصفهان را برطرف می کنیم
در پی اعتراضات مردمی در مورد وضعیت زاینده رود؛

مخبر: هر طور شده مشکل چهار استان به‌ویژه اصفهان را برطرف می کنیم

20مرداد
واکسن از راه واردات و تولید داخل و به هر شکل ممکن برای همه مردم تأمین شود
رهبر معظم انقلاب در سخنان تلویزیونی، مقابله با کرونا را مسئله اول و فوری کشور خواندند؛

واکسن از راه واردات و تولید داخل و به هر شکل ممکن برای همه مردم تأمین شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ببخشید مخبر این همه پیچیدگی تولید یک واکسن رو که می دونست یانه؟یا تفکرش این بود همه چیز یه شبه تایید میشه…این آقایان تو حرف زدن شان باید خیلی خیلی دقت کنند حداقل میگفت اگه در اولین فرصت تاییداتش رو بگیریم
    اینطور تولید میکنیم…به هر حال تو حرف زدنش اشتباه بسیار بزرگی کرد .اذهان مردم نسبت بهش جور دیگه ای شده…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.