• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

9
کسری بودجه امسال در اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه قرار دارد؛

زمزمه درخواست لایحه متمم بودجه ۱۴۰۰ در مجلس/ اولین کار ویژه «میرکاظمی» در سازمان برنامه

  • کد خبر : 21907
  • 24 مرداد 1400 - 15:32
زمزمه درخواست لایحه متمم بودجه ۱۴۰۰ در مجلس/ اولین کار ویژه «میرکاظمی» در سازمان برنامه
میرکاظمی در رابطه با بودجه گفت: شرایط خیلی سخت است؛ چرا باید به این نقطه برسیم؟ در سال 91 عملکرد هزینه جاری 89 هزار میلیارد تومان بود؛ چرا امروز باید به 900 هزار میلیارد تومان برسد؟ آیا شرایط اقتصادی خوبی داشتیم؟ آیا اقتصاد مقاومتی را رعایت کردیم؟

به گزارش صدای حوزه،‌ امروز جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی آخرین وضعیت بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این جلسه غیر علنی، «حاجی بابایی» رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گزارشی از درآمدها و هزینه‌های بودجه سال ۱۴۰۰ به نمایندگان ارائه کرد.

در همین خصوص، «احمد بیگی» نماینده مجلس گفت: طبق گزارش درآمدها و هزینه‌های بودجه ۱۴۰۰، بخش‌هایی از بودجه مانند بودجه مناطق محروم و برخی از سازمان‌ها مانند بهزیستی، کمترین تخصیص را داشته و بالعکس در برخی از بخش‌ها تخصیصات ۱۲۰ درصد یعنی بیش از حد مصوب صورت گرفته است. این عدم توازن در تخصیص بودجه باعث بروز مشکلاتی در رسیدگی به محرومان و تأمین هزینه‌های جاری کشور شده است که نیاز است توازن در بودجه ایجاد شود.

وی افزود: خواسته مجلس از دولت این است که لایحه متمم برای بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس بدهد تا این عدم توازن بر طرف شود.

اولین کار ویژه میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه

به نظر می‌رسد با جدی‌تر شدن مباحث مربوط به ناترازی بودجه، اولین کار ویژه میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

«میرکاظمی» روز گذشته در مراسم معارفه خود با بیان اینکه امروز دولت را در وضعیت نامطلوبی تحویل می‌گیریم گفت: بودجه امسال کسری دارد که باید فکری برای آن کرد. پارسال ۵۶۰ هزار میلیارد تومان عملکرد مصارف داشتیم که جای سؤال دارد چطور یک دفعه به هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان می‌رسد در شرایطی که می‌دانیم تحریم نیز شدیدتر شده پس نمی‌توانیم این طور ادامه بدهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر سقف اول آن را هم در نظر بگیریم که ۹۳۷ هزار میلیارد تومان است، آیا امکان تأمین این رقم وجود دارد؟ در حالی که حدود ۲۷۰ میلیارد تومان مالیات می‌گیریم و در ۵ سال اول امسال حدود ۸۰ درصد آن محقق شده است.

کسری بودجه

میرکاظمی با تأکید بر اینکه شرایط خیلی سخت است، افزود: چرا باید به این نقطه برسیم؟ در سال ۹۱ عملکرد هزینه جاری ۸۹ هزار میلیارد تومان بود؛ چرا امروز باید به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان برسد؟ آیا شرایط اقتصادی خوبی داشتیم؟ آیا اقتصاد مقاومتی را رعایت کردیم؟ من تلاش دوستان را نفی نمی‌کنم، می‌دانم در بدترین شرایط تصمیم گرفتند، تأمین منابع کردند، اما ادامه این مسیر به کجا می‌رسد؟ آیا نباید بازنگری کنیم.

میرکاظمی به بودجه ۹۹ اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد از درآمد‌ها عمومی بوده، ۳۰ درصد از فروش دارایی‌های مالی به دست آمده و امسال با پرداخت‌هایی که تاکنون انجام شده عملکرد درآمدی ما ۲۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که مصارف ما ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است. علی‌رغم همه سرمایه‌گذاری‌هایی که شده است چرا شاخص‌های کلان ما بهبود پیدا نمی‌کند؟ آیا باید با این فرمان جلو برویم؟ تا کجا می‌توانیم پیش برویم؟

اخبار مرتبط:

برای جبران کسری بودجه از مردم استقراض کردیم/ هیچ تنش اجتماعی در دولت من به یک هفته نرسید

«میراث دولت روحانی برای رئیسی»/ برآورد ۳۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه پیشِ‌روی دولت سیزدهم

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21907
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

20اردیبهشت
دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا
ادعای رئیس‌کل بانک مرکزی دولت روحانی:

دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.