• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رادیو گفت و گو:

متاسفانه بسیاری از عرصه‌های فرهنگی در کشور مغفول مانده است

  • کد خبر : 21646
  • 21 مرداد 1400 - 10:21
متاسفانه بسیاری از عرصه‌های فرهنگی در کشور مغفول مانده است
مومنی‌ها با اشاره به خلأهای فرهنگی در جامعه و ضرورت کار ریشه‌ای برای اصلاح آن گفت: فرهنگ را نمی‌توان دستوری آموزش داد بلکه باید مقدمات آن را فراهم کرد و آموزش داد بلکه نیازمند نگاه ریشه‌ای است و باید از عموم مردم شروع به کار کرد.

وی ضمن اشاره به معضلات فرهنگی کشور گفت: مدیریت فرهنگی یکی از معضلات است که باید نگاه متعالی به آن داشته باشیم و اگر با دید سایر مسائل به آن نگاه کنیم، کوتاهی در حق فرهنگ است.

مومنی‌ها کاهش بودجه‌های فرهنگی را از معضلات این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: هر زمان که به فرهنگ و آموزش با نگاه ویژه‌ای بنگریم، موفقیت چشمگیری حاصل می‌شود و متاسفانه بسیاری از عرصه‌های فرهنگی در کشور مغفول مانده است.

دبیر کل بنیاد بین المللی تحکیم ادیان و مذاهب در رادیو گفت و گو با اشاره به خلأهای فرهنگی در جامعه و ضرورت کار ریشه‌ای برای اصلاح آن اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، کارهای خوب بسیاری انجام شده است و در شاخص‌های جمهوری اسلامی باید بیشتر از اینها کار شود.

وی از فقر فرهنگی در بسیاری از مسائل یاد کرد و ادامه داد: کار فرهنگی در سطوح مختلف موجب پیشرفته شدن کشور خواهد شد.

مومنی‌ها گفت: باید نگاه متعالی به فرهنگ داشته باشیم و جایگاه آن را در نظام تبیین کرده و براساس آن سیاست گذاری صورت گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به ۳۰ نهادی که در حوزه فرهنگ کشور فعالیت می‌کنند تصریح کرد: باید بین این نهادهای مختلف هماهنگی صورت گیرد و کارهای انفرادی فایده چندانی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر نیاز به آموزش در جامعه با توجه به گستردگی فضای مجازی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر معضلات، وارد شدن تکنولوژی‌ها پیش از فرهنگ سازی است و با توجه به گستردگی فضای مجازی، متولیان فرهنگ باید با نگاهی موشکافانه معضلات را حل کنند.

مومنی‌ها همچنین از ضرورت بالا بردن سواد رسانه‌ای در کشور یاد کرد و افزود: سواد رسانه‌ای در افزایش فرهنگ تاثیر بسزایی دارد و لذا دولت در این حوزه نیز باید ورود کند.

وی ضمن اشاره به کمرنگی فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه اذعان کرد: فرهنگ را نمی‌توان دستوری آموزش داد بلکه باید مقدمات آن را فراهم کرد و آموزش داد بلکه نیازمند نگاه ریشه‌ای است و باید از عموم مردم شروع به کار کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خاتمه از تاثیرگذاری خانواده در فرهنگ یاد کرد و گفت: فرهنگ اسلامی در خانواده منجر به اصلاح جامعه شده و نیازمند عزم و اراده قوی و نگاه ویژه دولت به این حوزه است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21646
  • منبع : رادیو گفتگو

مطالب مرتبط

23اردیبهشت
فرهنگ؛ از تغییر در ظاهر تا تغییر در ذائقه
استاد سطوح عالی حوزه مطرح کرد؛

فرهنگ؛ از تغییر در ظاهر تا تغییر در ذائقه

18اردیبهشت
ما و پدیده فرهنگی حجاب
یادداشت رسیده؛

ما و پدیده فرهنگی حجاب

25فروردین
برای گسترش اسلام از تمام ابزارها خصوصا فضای مجازی استفاده کنید
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده سپاه قم؛

برای گسترش اسلام از تمام ابزارها خصوصا فضای مجازی استفاده کنید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.