• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
مصاحبه حجت الاسلام مجید نصیرایی درباره طرح صیانت:

آنچه ما در این طرح دنبال می‌کنیم با چیزی که در ذهن‌ها نشسته است، تفاوت جدی دارد

  • کد خبر : 21642
  • 21 مرداد 1400 - 10:40
آنچه ما در این طرح دنبال می‌کنیم با چیزی که در ذهن‌ها نشسته است، تفاوت جدی دارد
ما نمی‌توانیم از حقوق فعالان فضای حمایت کنیم. خاصه در پیام رسان‌های خارجی که هیچ تعهد و ضابطه‌ای ندارند که اگر هر یک اراده کنند خدمات خود را حفظ کند، قانون و روشی برای دفاع از حقوق کاربران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام مجید نصیرایی در مصاحبه رادیویی با برنامه “رویداد” با اشاره به نگرانی افکار عمومی نسبت به تصویبِ طرح صیانت از فضای مجازی و نقش کمیسیون مشترک اظهار کرد: فضای مجازی روزانه با فضای مجازی گره‌های بیشتری می‌خورد. در این میان دانش آموزان ارتباط چندانی با این فضا نداشتند که کرونا عملا این اتفاق را رقم زد.

وی از نبود چارچوب و ساماندهی مناسب در فضای مجازی سخن گفت و ادعا کرد: ما نمی‌توانیم از حقوق فعالان فضای حمایت کنیم. خاصه در پیام رسان‌های خارجی که هیچ تعهد و ضابطه‌ای ندارند که اگر هر یک اراده کنند خدمات خود را حفظ کند، قانون و روشی برای دفاع از حقوق کاربران وجود ندارد.

حجت الاسلام نصیرایی مدعی شد چنین مسئله‌ای دغدغه خانواده هاست و در پاسخ به سوال مجری برنامه که اتفاقا به نگرانی خانواده‌ها و مردم درپیِ اجرای طرح مجلس سخن گفت، بیان کرد: دوستان در صداوسیما زحمت کشیدند و بسیار کمک کردند؛ ولی باید فرصت بیشتری فراهم شود تا دیدگاه و نظرات دقیق و صحیح مطرح شود.

وی افزود: بنده هم فرمایش شما را قبول دارم که نیازمند صحبت بیشتر درباره طرح صیانت هستیم و در اینباره آمادگی هم وجود دارد.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: ما آمادگی داریم در صورت شکل گیری برنامه‌ای بیشتر در صداوسیما توضیحات مفصل تری ارائه کنیم تا دغدغه مردم کمتر شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: غصه آن چیزی نیست که برخی در ذهن مردم ایجاد کرده‌اند و واقعیت بسیار متفاوت است.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: این واقعیت بعضا با آن چیزی که در مجامع علمی و تخصصی مطرح می‌شود نیز بسیار فاصله دارد.

وی گفت: آنچه ما در این طرح دنبال می‌کنیم با چیزی که در ذهن‌ها نشسته است، تفاوت جدی دارد.

حجت الاسلام نصیرایی همچنین تاکید کرد نماینده‌ها هیچ شک و شبهه و ابهامی درباره این طرح ندارند چون ضرورت دارد برای حمایت از کاربران حتما یک چارچوب تعریف کنیم و کسی در این بین حرفی ندارد ولی شیوه اجرا باید با کیفیت و زمان مناسب اجرا شود و در این بین برخی همکاران از جمله کمیسیون فرهنگی معتقد هستند که باید در محیطی آرام، بدون تنش و با حضور کارشناسان مختلف، بند بند پیشنویس بررسی شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: آنچه برای ما مهم است، اینست که موضوع دقیق، عمیق و با حضور کارشناسان مختلف دستگاه‌های دولتی، خصوصی و حاکمیتی بررسی شده و افکار عمومی در جریان بند به بند آن قرار گیرد.

اخبار مرتبط:

ماجرای بررسی مجدد طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی؛ تکلیف طرح چه شد؟

آنچه ما در این طرح دنبال می‌کنیم با چیزی که در ذهن‌ها نشسته است، تفاوت جدی دارد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21642
  • منبع : رادیو گفتگو

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.