• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

3
دبیر «دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی» در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد:

حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های پژوهشی طلاب پیرامون حوزه، نظام و جامعه

  • کد خبر : 39958
  • 05 فروردین 1401 - 13:22
حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های پژوهشی طلاب پیرامون حوزه، نظام و جامعه
دبیر «دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی» با بیان نوع حمایت‌ از طرح‌های پژوهشی گفت: سطح حمایتی دبیرخانه به دو صورت کلی «چاپ اثر» و «پرداخت حق الزحمه پژوهشی» بوده و کتاب‌ها غالبا در قالب انعقاد قرارداد و پرداخت حق الزحمه حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، معاونت پژوهش حوزه در تلاش است تا با حمایت‌های مادی و معنوی طرح‌های پژوهشی طلاب که شامل کتب، مقالات و پایان‌نامه‌ها می‌شود را سازماندهی نماید. این معاونت با هدف جهت‌دهی پژوهش‌های حوزوی در راستای نیازهای علمی «جامعه و نظام اسلامی» و «مسائل کلان و راهبردی حوزوی» همچنین تشویق و ترغیب پژوهشگران و واحدهای پژوهشی حوزه در جهت انجام پژوهش‌های نو و کارآمد،  «دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی» را راه‌اندازی کرده ‌است.

دبیرخانه‌ای برای پاسخگویی به مسائل «حوزه، نظام و جامعه»

دبیر این دبیرخانه در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه گفت:‌ ۲۸ کمیته علمی تخصصی در این دبیرخانه فعال شده‌اند که اولویت‌های حمایت را با هدف پاسخگویی به مسائل «حوزه، نظام و جامعه» را تدوین کرده‌اند؛ برای حمایت از آثار لازم است «طرح تحقیق» برای هر یک از این اولویت‌ها ارائه شود.

حجت‌الاسلام محسن محمدی افزود:‌ البته طرح‌های پژوهشی خارج از این اولویت‌ها نیز اگر در راستای پاسخ به «مسائل حوزه، نظام و جامعه» باشند نیز قابل بررسی است؛ همچنین تحقیق‌ها به صورت گروهی و فردی قابل انجام است، مانند استادی که با کمک شاگردان یک پروژه علمی را انجام می‌دهد.

شیوه ارسال آثار

وی درباره شیوه ارسال مقالات و روند تأیید آن توسط دبیرخانه گفت: لازم است پژوهشگران محترم در سایت معاونت پژوهش، به قسمت « دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی» رفته و ضمن انتخاب یکی از کمیته‌های علمی معرفی شده، فایل‌های مربوطه را جهت تکمیل دانلود کنند. در نهایت فرم‌های «طرح اجمالی» و «معرفی‌نامه» تکمیل شده را در ایتا به شماره ۰۹۳۶۷۵۶۸۸۰۰ و یا به آدرس hdabirkhane@hemail.ir ارسال نمایند. پس از بررسی و تایید طرح، قرارداد پژوهشی منعقد می‌شود.

وی در مورد زمان بررسی طرح نیز گفت:‌ بر اساس نوع طرح و ترافیک کاری کمیته های علمی، در تلاشیم نتیجه طرح ارسالی را در کمتر از ۴۵ روز اعلام کنیم.

نوع و میزان حمایت

دبیر «دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی» با بیان نوع حمایت‌ از طرح‌های پژوهشی گفت: سطح حمایتی دبیرخانه به دو صورت کلی «چاپ اثر» و «پرداخت حق الزحمه پژوهشی» بوده و کتاب‌ها غالبا در قالب انعقاد قرارداد و پرداخت حق الزحمه حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن محمدی درباره نحوه محاسبه حق‌الزحمه پژوهشی گفت: میزان مبلغ قرارداد براساس نظر کمیته علمی و نرخنامه مرکز مدیریت حوزه بوده و بر اساس نوع اثر و نظر کمیته علمی، قراردادهای پژوهشی بین صفحه‌ای ۷۰ تا ۱۱۵ هزار تومان منعقد می‌شود.

حمایت از پژوهش‌های انجام شده

علاوه بر طرحنامه، آثار آماده (اتمام‌یافته) نیز قابل بررسی و انعقاد قرارداد حمایتی است؛ از جمله پایان‌نامه‌های دفاع شده که از حمایت «چاپ اثر» برخوردار می‌شوند.

رزومه پژوهشی

وی در مورد رزومه پژوهشگران عنوان کرد:‌ رزومه باید در راستای طرح پژوهشی و بر اساس معیارهای پژوهشی باشد (انجام کتاب و مقاله یا طرح پژوهشی)؛ البته رزومه علمی برای احراز توانمندی علمی نویسنده بوده و موضوعیت ندارد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.