• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
از بازار سرمایه چه خبر؟

مروری بر اتفاقات بازار سرمایه در آخرین هفته ی قرن

  • کد خبر : 39597
  • 28 اسفند 1400 - 10:50
مروری بر اتفاقات بازار سرمایه در آخرین هفته ی قرن
بازار سرمایه در هفته چهارم اسفندماه در حالی متاثر از عوامل بیرونی بود که خروج پول حقیقی متوقف شد و بازار سرمایه شاهد ورود پول سهامداران خرد بود.

به گزارش صدای حوزه، بازار سرمایه در حالی آخرین هفته سال را پشت سر گذاشت که تمام شاخص های عملکردی بورس مثبت بودند و در آخرین روز کاری این هفته نیز مهمترین چالش بازار سهام یعنی خروج پول حقیقی متوقف شد و بازار سرمایه شاهد ورود پول سهامداران خرد بود.

البته برآیند کلی هفته در شاخص کل بورس با کاهش همراه بود. این مساله نیز به افت شدید روز شنبه بازار بر می گردد.

به عبارت دیگر، در هفته چهارم اسفندماه شاخص کل بورس روند پرنوسانی داشت؛ اما در نهایت در فاصله ۳ هزار واحدی کمتر از هفته پیش قرار گرفت. شاخص در میانه کانال ۱٫۳ میلیون واحدی نوسان کرد. همین مساله باعث شد تا سهامداران خرد معامله کمتری در بازار سهام داشته باشند.

نوسان قیمت دلار، افت قیمت نفت و کاهش قیمت فلزات اساسی در هفته گذشته سبب شد، سهم های صادرات محور و نفتی بورس با کاهش قیمت مواجه شوند و همین مساله باعث شد تا روند صعودی بورس تا حدود زیادی با کنترل ادامه پیدا کند.

سهم های کوچک بازار سرمایه که در هفته های پیش رشد قابل توجهی داشتند در این هفته به یک تعادل رسیدند و همین مساله باعث شد تا شاخص کل هموزن و شاخص کل بازار سرمایه در خلاف جهت یکدیگر حرکت کنند.

* کاهش شاخص کل بورس در هفته تقابل سهم های بزرگ

شاخص کل بورس در هفته چهارم اسفندماه هفته را با کاهش شروع کرد و در روز شنبه این شاخص با افت ۱۵ هزار و ۳۷۰ واحدی روبرو شد. روز یکشنبه شاخص کل رشد دو هزار ۴۴۳ واحدی داشت و روز دوشنبه باز هم کاهش شاخص کل باعث شد شاخص کل ۶۰۰ واحد از روز قبل از آن عقب تر بیاید.

بازار سرمایه

اما شاخص کل بورس در روز سه شنبه با رشد دو هزار و ۴۴۷ واحدی که داشت توانست از افت بیشتر این شاخص جلوگیری کند. در آخرین روز هفته نیز شاخص کل بورس با افزایش هفت هزار ۷۹۵ واحدی در نهایت به شاخص یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۱۸ واحدی رسید. بازدهی شاخص در این هفته منفی ۰٫۲ درصد بود و شاخص کل در این هفته سه هزار و ۲۸۵ واحد عقب نشست.

بازار سرمایه

* رشد شاخص کل هموزن در هفته صعود نمادهای کوچک در بازار سرمایه

در هفته چهارم اسفندماه شاخص کل هموزن بورس با رشد ۱۰۷ واحدی به عدد ۳۴۲ هزار و ۷۹۷ واحدی رسید. روز شنبه شاخص کل هموزن با افت سه هزار و ۵۹۴ واحدی هفته را شروع کرد و در روز یکشنبه برخلاف شاخص کل با کاهش ۳۶۱ واحدی روبرو شد.

بازار سرمایه

روز دوشنبه باز هم بر خلاف شاخص کل، این شاخص با رشد ۲۲۰ واحدی روبرو شد و در روز سه شنبه نیز افزایش هزار و ۲۱۹ واحدی پیدا کرد. در روز چهارشنبه شاخص کل هموزن دو هزار و ۶۲۳ واحد بالا رفت و بازدهی ۰٫۰۳ درصدی را برای سهامداران به وجود آورد.

بازار سرمایه

* رشد ارزش کل معاملات در بازار سهام

در هفته گذشته در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۱۸۷ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۴۴ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش از آن، افت ۷ درصدی داشته است.

بازار سرمایه

میانگین ارزش معاملات خرد در این هفته با کاهش ۲۹ درصدی مواجه شد و به عدد دو هزار  و ۸۷۶ میلیارد تومان رسید. روز شنبه بیشترین میزان معاملات خرد انجام شد و روز چهارشنبه نیز کمترین میزان این معاملات در بورس ثبت شد.

بازار سرمایه

بیشتر بخوانید:

علت وضعیت غم انگیز این روزهای بازار بورس

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39597
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

31فروردین
انتشار صورت مالی ۳۱۳ شرکت دولتی در سامانه کدال
06فروردین
بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!
به بهانه حال خراب این روزهای بازار سرمایه؛

بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!

29اسفند
رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی ۱۴۰۰

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.