• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

10
حجت الاسلام میرزایی تشریح کرد؛

پولطلا مانع استمرار مشکلات اقتصادی می‌شود/بانکداری ربوی برده داری مدرن است

  • کد خبر : 35919
  • 26 دی 1400 - 10:14
پولطلا مانع استمرار مشکلات اقتصادی می‌شود/بانکداری ربوی برده داری مدرن است
اصفهان ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر همچنان در مسیر ریل گذاری غلطی که از دوران سازندگی آغاز شد حرکت کنیم شاهد گسترش مشکلات اقتصادی خواهیم بود، نیازمند تغییر شیوه مدیریت کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دیشب در مسجد صاحب الزمان(عج) اصفهان، با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال پیش با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات سیاسی جهان دگرگون شد، گفت: قدرت سیاسی طاغوت و نظام غرب با انقلاب اسلامی در کشور شکسته شد اما قدرت فرهنگی و اقتصادی غرب همچنان پابرجا است.

 

توسعه، ریل غلط دولت سازندگی

وی در ادامه افزود: در دولت سازندگی ریل‌های غلطی به نام توسعه در کشور ایجاد شد که اتفاقات ناگواری را در کشور رقم زده است و مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم محصول شیوه مدیریت غربی است که آن دوران پایه گذاری شد و لازم است که همه ما در راستای اصلاح این شیوه‌های غلط اقدام کنیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای عاطفی و معنوی کشور در سالهای ابتدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: وقتی محور پیشرفت و انگیزه جامعه را به جایگاه اجتماعی و میزان ثروت افراد ارتباط بدهیم در این شرایط تضادهایی در جامعه شکل می‌گیرد و مشکلاتی در سطح اجتماعی پدید خواهد آمد.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی برخی ثروتمندان که از طریق نامشروع کشف اموال کرده بودند از کشور فرار کرده، عده‌ای محاکمه و اموال برخی نیز ضبط گردید و اموال عده ای هم بلاتکلیف ماند، این اتفاقات یک برابری و برادری در کشور رقم زد و استمرار این روند حماسه مردم در دفاع مقدس را رقم زد تا به دوران دولت سازندگی و اواسط دهه هفتاد رسیدیم.

 

کسب ثروت رانتخوارها پس از دفاع مقدس

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از دوران دفاع مقدس شاهد بودیم برخی افراد رانت‌ها و ارتباطاتی پیدا کردند و از این طریق به کسب ثروت پرداختند، به عنوان مثال کسی بوده است که از افزایش چند برابری قیمت قیر با رانت خبر داشته است و از طریق رانت یک کشتی قیر خریداری می‌کند و به قیمت چندین برابر در کشور می‌فروشد و کسب ثروت می‌کند. این روند آرام آرام ذهنیت افراد به سمت طبقه بندی جامعه بر اساس ثروت و قدرت برد.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی قدرتمندان دنبال حفظ موقعیت خود هستند و طبقه دوم تلاش می‌کنند به طبقه اول برسند و از وضعیت خود ناراضی هستند، تصریح کرد: این روند رقابتی تا پایین‌ترین رتبه جامعه ادامه دارد، در حالی که امام صادق(ع) عقلانیت، دینداری، حیا، ادب و حسن اخلاق را ملاک برای تعیین جایگاه افراد در جامعه می‌دانند اما در جامعه ما متأسفانه مقدار نفوذ و ثروت افراد ملاک شده است.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به وجود ربا در نظام بانکی کشور، اظهار کرد: ظاهر مضاربه بانکی ما مضاربه است اما واقعیت آن ربا است، نظام بانکی ما اگر اسلامی بود با اعتراض مراجع معظم تقلید مواجه نمی شد. پول خط‌کش و وسیله سنجش قیمت کالا است، پول ممکن است اعتباری و قراردادی باشد یا اینکه کالایی نظیر طلا یا نقره باشد، وقتی پول اعتباری باشد زمانی که سیاست های اقتصادی دولت اشتباه باشد و دچار کسری بودجه بشود از بانک مرکزی پول قرض کرده و بعدا برای جبران آن خلق پول بدون پشتوانه انجام خواهد داد.

وی در ادامه به کاهش ارزش پول جامعه با افزایش خلق پول اشاره کرد و گفت: خلق پول با دستور رییس جمهور انجام می شود و قدرت خرید پول با خلق پول کاهش پیدا خواهد کرد و به اندازه تفاوت قدرت خریدی که پول پیدا می‌کند سر مردم کلاه می‌رود و جیب مردم خالی می‌شود و این یک دزدی سیستمی و شبکه‌ای است که برخی دولت‌ها به آن دست می زنند.

 

بانکداری ربوی برده داری مدرن است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: باید سازوکاری رقم بزنیم که مانع خلق پول بشویم، راهکار این موضوع استفاده از طلا به عنوان پول است. امروز بانک‌ها از مردمی که پول دارند سپرده می‌گیرند و به کسی که به پول احتیاج دارد وام می‌دهند پس از آن این پول را با سودش از وام گیرنده دریافت و به صاحب پول می‌دهند و در این فرآیند ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر خواهند شد.

حجت الاسلام میرزایی سیستم ربوی بانک را برده داری در عصر مدرن دانست و تصریح کرد: بانک در پرداخت تسهیلات نسبت به اخذ سود کل وام اقدام نمی‌کند بلکه سود سالیانه است و هرسال درصد تعیین شده از میزان باقی مانده وام را دریافت می‌کند، اگر تعویق در پرداخت هم صورت بگیرد ربح مرکب هم با دریافت جریمه دیرکرد صورت خواهد گرفت و این کار بانک قرض الحسنه نیست.

 

پولطلا راه حل مشکلات اقتصادی کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رشوه و ربا آفت اقتصاد است و زمانی که این آفت‌ها از اقتصاد حذف بشود شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود، پولطلا که پول کالایی است هم تورم پذیر نیست هم تحریم گریز است و مشکلات اقتصادی را برطرف خواهد کرد. امروز حذف ارز ۴۲۰۰ مسأله کشور است، حذف یا عدم حذف این ارز مشکلاتی به دنبال دارد، راه حل این مشکلات این است که به صورت سیستم اقتصاد سرمایه‌داری فکر نکنیم و اقتصاد خود و پول خود را از دلار جدا کنیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۹۲۴ تا امروز یک انس طلا از ۳۵ دلار به ۱۸۰۰ دلار رسیده است و این یعنی دلار ضعیف بوده و طلا قدرتمند بوده است، پولی که میخکوب به طلا باشد هرقدر هم دلار تضعیف بشود مشکلی به دنبال نخواهد داشت، از ۱۹۲۴ تا به امروز چهار جنگ ارزی در دنیا رخ داده است و هربار تغییراتی در پول‌های بین المللی صورت گرفته است و امروز چهارمین جنگ ارزی با رمز ارزها شکل گرفته است.

 

تکرار بلای بورس در رمز ارزها برای مردم

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه بلایی که بورس بر سر مردم آورد رمز ارزها تکرار خواهد کرد، اظهار کرد: عده‌ای که به دنبال بازار رمز ارزها می‌روند متضرر خواهند شد، برای نظام مالی جدید دنیا که در حال شکل گیری اگر می‌خواهیم بازنده نباشیم باید به دنبال نظام پولی و مالی برویم که اسلام برای ما تعریف کرده است نه اینکه از نظام سرمایه‌داری تبعیت کنیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد انحراف در ریل اقتصاد و فرهنگ کشور از دوران سازندگی به بعد از سوی دولت‌ها عنوان کرد: اگر این ریل‌ها را به سمت الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی برگردانیم به سراغ اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبری برویم می‌توانیم حتی ایران ۳۰۰ میلیونی را مدیریت کنیم ولی اگر سید ابراهیم آمد و شیخ حسن رفت اما منش و روش دولت ما تغییر نکرد مشکلات ادامه خواهد داشت و شاهد تغییر اوضاع نخواهیم بود.

وی بر ضرورت تغییر مسیر اقتصاد و فرهنگ کشور تأکید کرد و گفت: بدون تغییر روش و منش و حرکت در مسیر ریل‌های غلط گذشته مشکلات بیشتری برای مردم و کشور به دنبال خواهد داشت و بر همین مبنا باید از شیوه‌های جدید مدیریت مبتنی بر مبانی اسلامی استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35919

مطالب مرتبط

31فروردین
انتشار صورت مالی ۳۱۳ شرکت دولتی در سامانه کدال
06فروردین
بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!
به بهانه حال خراب این روزهای بازار سرمایه؛

بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!

29اسفند
رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی ۱۴۰۰

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.