• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
شرایط پذیرش شهروندی ترکیه تغییر کرد؛

شرط ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری یا خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری و یا اشتغال زایی برای ۵۰ نفر جهت اخذ تابعیت ترکیه

  • کد خبر : 35250
  • 18 دی 1400 - 0:40
شرط ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری یا خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری و یا اشتغال زایی برای ۵۰ نفر جهت اخذ تابعیت ترکیه
بر اساس یکی از شرایط جدید مورد نیاز برای اتباع خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه، از سوی وزارت صنعت و فناوری مشخص شده است که حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن ارز سرمایه گذاری ثابت انجام داده است. خرید ملک غیرمنقول به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن مشروط بر اینکه در اسناد مالکیت قید شده باشد که تا ۳ سال فروخته نمی شود.

به گزارش صدای حوزه، اسپوتنیک نوشت: بر اساس آیین نامه اصلاح آیین نامه اجرای قانون شهروندی ترکیه که با امضای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در شماره امروز روزنامه رسمی منتشر شد تغییراتی در شرایط پذیرش اتباع خارجی به تابعیت ترکیه ایجاد شد.

بنابراین، شرایط جدید مورد نیاز برای اتباع خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه به شرح زیر است:

از سوی وزارت صنعت و فناوری مشخص شده است که حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن ارز سرمایه گذاری ثابت انجام داده است. خرید ملک غیرمنقول به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن مشروط بر اینکه در اسناد مالکیت قید شده باشد که تا ۳ سال فروخته نمی شود و یا انتقال نگردد؛ طبق مصوبه وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی، قول فروش مال غیرمنقول به موجب قراردادی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود، به شرط سپرده‌ گذاری حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن به ارز صورت می‌گیرد. تعهد به عدم انجام انتقال و ابطال برای مدت ۳ سال در دفتر املاک قید شده است.

  • از سوی وزارت کار و تامین اجتماعی مشخص شود که حداقل برای ۵۰ نفر اشتغال زایی شده است.
  • از سوی سازمان مقررات و نظارت بانکی مشخص شده است که مودی حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن سپرده ارزی را در بانک های فعال در ترکیه به شرط نگهداری به مدت ۳ سال سپرده گذاری کرده است.
  • وزارت خزانه داری و دارایی مشخص کند که مودی اسناد بدهی دولت را به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن ارز به شرط نگهداری به مدت ۳ سال خریداری کرده است.
  • اشخاصی که توسط هیات بازار سرمایه تعیین شده اند سهام مشارکت صندوق سرمایه گذاری مستغلات و سهام مشارکت صندوق سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر را حداقل به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان یا معادل آن ارز خریداری کرده باشند، مشروط بر اینکه حداقل ۳ سال در اختیار داشته باشند.
  • وزارت کار و تامین اجتماعی، وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی زیرمجموعه وزارت کشور به منظور پیگیری مراحل مربوط به درخواست تابعیت با اصلاح آیین نامه، کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارت خزانه داری و دارایی، صنعت و فناوری می تواند تشکیل دهد.
  •  
    رویه ها و اصولی که در تعیین اینکه آیا شرایط سرمایه گذاری در محدوده و میزان مشخص شده برای اخذ تابعیت رعایت می شود یا خیر توسط موسسه تعیین کننده تعیین می شود.
  • وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییر اقلیم، سازمان مقررات و نظارت بانکی، مبالغ ارزی که توسط وزارت خزانه داری و دارایی و هیات بازار سرمایه مشخص می شود، پیش از معامله، به بانکی که در ترکیه فعال است و توسط این بانک به بانک مرکزی فروخته می شود.
  • مبالغ لیر ترکیه که توسط سازمان مقررات و نظارت بانکی در نتیجه فروش به دست می‌آید در سپرده‌ های لیر ترکیه و مبالغ لیر ترکیه که توسط وزارت خزانه‌ داری و دارایی به دست می‌آید در اسناد بدهی دولت به صورت لیر ترکیه برای ۳ سال نگهداری می‌شود. همچنین بانک مرکزی رویه ها و اصول مربوط به موضوع را تعیین خواهد کرد.

 

در سال‌های اخیر و با افزایش تورم و مشکلات اقتصادی در کشور، برخی از ایرانیان در تلاش برای مهاجرت و دریافت شهروندی ترکیه هستند که به جز برخی موارد،‌مشکلاتی را برای اقتصاد به دنبال دارد؛ از جمله خروج ارز از کشور و تحمل ضررهای مالی با نوسانات ارزی در این کشور.  

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35250
  • منبع : اسپوتنیک

مطالب مرتبط

08آبان
خطر نابودی سرمایه خریداران ملک در ترکیه جدی است
سقوط سنگین ارزش لیر ترکیه در برابر دلار؛

خطر نابودی سرمایه خریداران ملک در ترکیه جدی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.