• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
در پی تلاش جریان سکولار برای تحریف و تقلیل علم دینی؛

حوزه علمیه با ضرورت سه فوریتی، هر چه از اقتصاد می‌داند را رو کند!

  • کد خبر : 35195
  • 16 دی 1400 - 13:36
حوزه علمیه با ضرورت سه فوریتی، هر چه از اقتصاد می‌داند را رو کند!
ضروری‌ست حوزه علمیه، اقبال دولت به سمت ظرفیت‌های دینی را جدی بگیرد و گام های بلندتری نسبت به کرسی مفهوم شناسی علم دینی! و یا امکان دینی شدن دانش! بردارد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام علیرضا محمدلو طی یادداشتی از حوزه علمیه خواست تا با ضرورت ۳ فوریتی، هرچه از اقتصاد می داند را رو کند تا جریان تحریف و سکولار در حوزه و دانشگاه، عنوان علم دینی را به قهقهرا نبرده و ترور موضوعی صورت نگیرد که متن کامل یادداشت را در ادامه مطالعه می نمایید:

حسین انصاری راد که سابقه حضور در مجلس ششم اصلاح‌طلب بعنوان نماینده را دارد گفته: «هرگز یک متخصص اقتصاد به معنای حرفی کلمه در حوزه‌های علمیه وجود نداشته و پرورش نمی‌یابد» و در ادامه نیز افزوده: «حوزه‌های علمیه اساساً به‌منظور پرورش علمای اقتصاد و دیگر علوم تجربی تشکیل و تاسیس نمی‌شوند و قرار نیست به این امور ورود داشته باشند».

رسول جعفریان هم ورود حوزه به عرصه نظریه و تولید برنامه اقتصادی را به سخره گرفته و گفته: حوزه، دین درست ارائه دهد، بقیه امور با متخصصین.

وی قبلا هم خارج فقه آیت الله اراکی درباره خرید و فروش زمین در متاورس و بحث رمرزارزها را مسخره کرده بود.

اقتصاد

اخیرا هم دانشگاه مفید نشستی برگزار کرده که سخنران این نشست، دکتر امیرکرمانی عضو دپارتمان فاینانس دانشگاه برکلی آمریکا بوده است. لازم به ذکر است که موضوع نشست “برداشتی از مفهوم ربا بر اساس آیات و روایات و تجربه دوسده اخیر در نظام‌های مالی” عنوان شده بود.

اقتصاد

چند نکته:

  1. جریان سکولار با چراغ خاموش، در فکر ریکاوری برای بازگشت به میدان است و تا اطلاع ثانوی، جز در صحنه‌های‌ حساس رخ نشان نمی‌دهد.
  2. حضور وزیر اقتصاد در قم و همفکری با حوزه و نزدیک شدن به منابع دینی، صدای جریان ‌اصلاح‌طلبِ چراغ خاموش را در آورده است.
  3. این دیدار رئیس انقلابی دولت، اهمیت راهبردی مثل مذاکرات هسته‌ای داشت که تحرکات اصلاح‌طلبی را موجب شد.
  4. ضروری‌ست حوزه علمیه، اقبال دولت به سمت ظرفیت‌های دینی را جدی بگیرد و گام های بلندتری نسبت به کرسی مفهوم شناسی علم دینی! و یا امکان دینی شدن دانش! بردارد.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35195
  • نویسنده : حجت الاسلام علیرضا محمدلو

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.