• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
طلاب جوان ونهادهای حوزوی کجای ماجرا هستند؟!

از واقعیت افزوده تا کلاب هاوس

  • کد خبر : 8716
  • 18 فروردین 1400 - 21:38
از واقعیت افزوده تا کلاب هاوس

“بازیکن شماره یک آماده” ، یک فیلم علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ۷۲ ساله است. این فیلم بر پایه‌ی رمانی از ارنست کلاین ساخته شده است. این رمان در سال ۲۰۱۱ منتشر شده و داستانش در سال ۲۰۴۵ اتفاق می‌افتد و… بخش کوتاهی از ابتدای این فیلم رو ببینید تا برای […]

“بازیکن شماره یک آماده” ، یک فیلم علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ۷۲ ساله است. این فیلم بر پایه‌ی رمانی از ارنست کلاین ساخته شده است. این رمان در سال ۲۰۱۱ منتشر شده و داستانش در سال ۲۰۴۵ اتفاق می‌افتد و…

بخش کوتاهی از ابتدای این فیلم رو ببینید تا برای دیدن نسخه کامل آن ترغیب شوید. صحبت از یک دنیای کاملا متفاوت هست، دنیایی پر از میدان های جدید برای تربیت و تاثیرگذاری.

رها شدن از دنیای واقعی با واقعیت افزوده

جهانی را تصور کنید که در آن دنیا به واسطه یک بازی آنلاین واقعیت مجازی VR که بین مردم فراگیر شده تبدیل به یک آشوب شده است. سال ۲۰۴۵ میلادیست و دانشمند و بازی ساز قهاری با نام جیمز هلیدی یک جهان مجازی ‌ساخته که مردم با زدن یک عینک واقعیت مجازی می‌توانند وارد آن شوند و خودشان را از تمام واقعیات زندگی‌شان رها سازند…

براستی ما چه نسبتی با تکنولوژی های روز داریم؟ از بحث سوگیرانه بودن تکنولوژی ها و اینکه آنها لزوما مثل کارد هستند یا نیستند که بتوان از آنها استفاده درست یا غلط کرد هم می گذرم و فقط می گویم این تکنولوژی ها در حال ورود به عرصه سبک زندگی ما هستند.

یک روز واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR) و یک روز کلاب هاوس و روز دیگر پرینترهای سه بعدی و هر کدام از اینها با ورودشان بسته ای کامل از رفتارها و گرایشات و نهادینه شدن شکل جدیدی از روابط اجتماعی و حتی اقتصادی را به همراه می آورند.

علت جدی گرفته شدن ناگهانی کلاب هاوس توسط دولتی ها

واقعا چرا کلاب هاوس ناگهان توسط دولتی ها جدی گرفته می شود؟ چرا دو وزیر نامدار دولت در یک اتاق گفتگوی کلاب هاوس تا نصف شب حاضر می شوند و با مخاطبانی گلچین شده و تحت پلتفرمی سخن می گویند که نوع اداره و مناسباتش کاملا سلسله مراتبی هست و تا دعوت نامه ندهند و تا اجازه ندهند نمی توانی حرف بزنی!

واقعیت مجازی می تواند غالب گزاره های معرفتی مذهبی یک جوان یا حالا به اصطلاح یه تین ایجر را کاملا به چالش بکشد آنهم با طعم لذت و سرگرمی و نکته بغرنج اینکه این تکنولوژی ها با سرعتی شگرف فراگیر می شوند!

فقط به این نمونه توجه کنید که بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط وب‌سایت Omida، برآورد شده که درآمد ناشی از محتوای واقعیت افزوده و مجازی در سال ۲۰۲۵ قرار است به ۴ میلیارد دلار برسد و ۹۰ درصد این درآمد از بازی‌های واقعیت مجازی خواهد بود. پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۵ مجموع ارزش مادی سخت‌افزار و نرم‌افزار واقعیت مجازی به ۱۰ میلیارد دلار برسد که این مقدار در سال جاری ۳٫۲ میلیارد دلار است.

حجم استفاده از واقعیت مجازی به نفع گزاره های دینی

اینکه می توان از واقعیت مجازی به نفع گزاره های دینی هم استفاده کرد هم قبول اما ماجرا اینست که الان حجم استفاده های مذهبی از این ابزار، مایل به صفر می باشد.

در این میانه طلاب جوان می توانند با پدیدارشناسی درست نسبت به این پدیده ها که گاه زمان زیادی هم از عمرشان گذشته است نسبت به راهکارهای استفاده بهینه و نیز رفع اسیب های آن اقدام ورزند و اما آیا اقدام می ورزند؟

این روزها در کوچه پس کوچه های کلاب هاوس تصاویر روحانیون معمم جوان و میانسال به چشم می خورد که آمده اند تا از این فضا هم برای تبلیغ و مباحثه با مخاطبانشان استفاده کنند اما نهادهای حوزوی چقدر و با چه سرعتی این مباحث را جدی می گیرند و چقدر خروجی مباحث آنها به انسجام راهبردی کارآمد و قابل اجرا می رسد؟

راستی نمی شود بخشی از بودجه دفتر تبلیغات هم ، به وقت و بهنگام صرف چنین مواردی شود؟!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8716
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

28اسفند
بازی های دیجیتال در دنیای متاورس چگونه خواهند بود؟
تازه ترین اخبار از دنیای بازی های دیجیتال:

بازی های دیجیتال در دنیای متاورس چگونه خواهند بود؟

02اسفند
شیخ فرهاد فتحی؛ از تدریس در حوزه تا حضور چشمگیر در کلاب هاوس / روزی ۱۰ تا ۲۰ ساعت مباحثه رسانه ای!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.