• امروز : دوشنبه - ۱۳ تیر ۱۴۰۱
  • برابر با : 5 - ذو الحجة - 1443
  • برابر با : Monday - 4 July - 2022
کل اخبار 6162اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

صدای حوزهچرا یک کار تبلیغی جهادی به بهانه نبود بودجه باید تعطیل شود؟! صدای حوزهجوانان بیشتر خواستار «توصیف حقایق» هستند نه اثبات آنها/ برای موفقیت در تبلیغ ۹۰درصد نیاز به محتوای خوب داریم و ۱۰درصد فنّ‌خطابه صدای حوزهطرح پیشنهادی چهارگانه مدیریت نوین حوزه علمیه صدای حوزهحجت‌الاسلام علوی؛ رئیس جدید شبکه جهانی ولایت شد/آیت الله اعرافی: این شبکه، جام حوزه نما است! صدای حوزهپاسخ نهائی استاد علیدوست به آقای عابدینی صدای حوزهافتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی | آیت الله اعرافی: این کار گامی در جهت بازنمایی صحیح حوزه و روحانیت است صدای حوزهجلد یازدهم از سلسله کتاب‌های موسوعه فقه تربیتی با عنوان «اصول عام تربیت» صدای حوزهشریکه الامام و یا همان همسر طلبه ای که در خدمت به خلق، کم نمی گذارد! صدای حوزهنقدی طلبگی بر آخرین خطبه های نماز جمعه قم صدای حوزهپایان فصل دوم مدارس فقه تربیتی صدای حوزهبرای گرانی های افسار گسیخته و اجاره بها تدبیری اندیشیده شود! صدای حوزهپاسخ استاد علیدوست به اظهارات عابدینی در مورد تغلیظ دیه در ماه‌های حرام و عدم طهارت مشرکان + فیلم صدای حوزه۱۴ ساحت تربیتی در نظام نامه تربیتی معاونت تهذیب/ نگاه ما به اخلاق نگاه دانشی و آکادمیک و مدرکی نیست صدای حوزهمرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در صورت باخبر شدن از گرانی ناراحت می‌شد و پیوسته به مسئولین تذکر می‌داد!

2
یادداشت؛

شرایط بحران و پروتکل‌های رسانه‌ای در جهت مدیریت افکار عمومی

  • کد خبر : 43425
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
شرایط بحران و پروتکل‌های رسانه‌ای در جهت مدیریت افکار عمومی
مسئولیت پذیری در جرح و تعدیل اخبار و مدیریت صفحه نخست جراید، به معنای نگفتن واقعیت ها نیست؛ بلکه کنترل ضریب اخبار در ذهنیت مخاطبین، مدنظر نگارنده بوده تا مخاطب بتواند بدون تنش و حاشیه با واقعیت ارتباط گرفته و کنشگری اش را تنظیم کند و با سایز واقعیت متناسب نماید.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام علیرضا محمدلو، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه طی یادداشتی به بررسی شرایط بحران و پروتکل‌های رسانه‌ای در جهت مدیریت افکار عمومی پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

۱- از افسران عملیاتی سپاه قدس در قلب تهران ترور شده و به شهادت می‌رسد و حال افکار عمومی را از وضعیت امنیتی و دلایل این نفوذ نگران می‌کند.

۲- ساختمان متروپل سقوط می کند و عده ای از مردم آبادان زیر آوار می‌مانند و فوتی و زخمی می‌دهیم و باز هم تولید نگرانی جدیدی رخ می‌دهد.

۳- هواپیمای آموزشی اف۷ در اصفهان سقوط می کند و خلبان و کمک خلبان به شهادت می‌رسند و باعث تاثر و ناراحتی دیگری می‌شود.

۴- هوای تهران بد است و در برخی از اخبار، این شهر به آلوده ترین شهر جهان تبدیل شده و مدارس تعطیل و ادارات نیمه تعطیل اعلام می‌شوند.

۵- اخبار ویروس آبله میمون در خبرگزاری ها دست به دست می‌‌شود و از علایم و نگرانی ها و روش های پیش‌گیری اش گفت و شنود می‌شود.

بحران های خودساخته

این حجم از نگرانی وقتی در رسانه ها تیتر یک شده و در صفحه نخست جراید، کار می‌شود، جای تامل و بازبینی در زمین رسانه ای را ایجاب می‌کند تا دچار  بحران‌های خودساخته نشویم.

اساسا تولید خبر منفی و افزایش استرس اجتماعی اگرچه مصرف خبر را افزایش می‌دهد و تولیدکنندگان خبر را به تحریک بیشتر و ادامه دادن این فضا مجاب می‌کند؛ اما نتیجه معکوسی در مهندسی اجتماعی را در بر خواهد داشت.

نوع ضریب دادن به اخبار و برجسته کردن واقعیت‌های خبری خاص و لاغری و فربهی رویدادها در رسانه ها، مهمترین ابزار ارباب خبر و رسانه جهت نظم بخشی یا تولید آنارشی و هرج و مرج در سطح جامعه است.

کنترل ضریب اخبار در ذهنیت مخاطبین

این مسئولیت پذیری در جرح و تعدیل اخبار و مدیریت صفحه نخست جراید، به معنای نگفتن واقعیت ها نیست و کنترل ضریب اخبار در ذهنیت مخاطبین، مدنظر نگارنده بوده تا مخاطب بتواند بدون تنش و حاشیه با واقعیت ارتباط گرفته و کنشگری اش را تنظیم کند و با سایز واقعیت متناسب نماید.

رسانه‌ها در ساخت باور و تزریق‌ ذائقه و کاشت رفتار، نقش راهبردی داشته و در تزریق آرامش یا اضطراب در میدان افکار عمومی، بازیگر اصلی و به اصطلاح، نامبر وان محسوب می‌شوند.

اما در شرایط خاص، رسانه مسئولیت پذیر و در خدمت مردم، محور کنشگری اش را افرایش میزان تاب‌آوری و بالا بردن قدرت ذهنی و تحلیلی مردم قرار داده و کلیک خور بودن و سوءاستفاده از تیترها، تصاویر و محتواهای پرکلیک، آن ها را از هویت یک رسانه مسئولیت پذیر، فارغ نمی‌کند.

تفاوت رسانه راهبرد محور با دو نوع رسانه چالش‌محور و منفعل در این موارد است:

۱. تبیین به موقع و روایت درست؛

۲. آرامش بخشی و راهکار محور بودن؛

۳. مطالبه چرایی‌ها.

دلیلش هم ساده است؛ خودش را بخشی از راه حل می‌داند نه صورت مساله.

بیشتر بخوانید:

نقطه بحران مردم و حکمرانان در مواجهه با مسئله «حجاب» کجاست؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43425
  • نویسنده : حجت الاسلام علیرضامحمدلو
  • منبع : sedayehowzeh@

مطالب مرتبط

۰۳تیر
چیستی و فرایند زیست خبری سالم و ایده‌آل!
سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه مطرح کرد؛

چیستی و فرایند زیست خبری سالم و ایده‌آل!

۰۱تیر
علوم شناختی و حوزه نفوذ| نفوذ رسانه‌ای چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
در برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه مطرح شد؛

علوم شناختی و حوزه نفوذ| نفوذ رسانه‌ای چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

۲۳خرداد
سریال یاغی، بحران هویت و ده نکته توصیفی_انتقادی
یادداشتی در پی فیلمی جدید از نمایش خانگی؛

سریال یاغی، بحران هویت و ده نکته توصیفی_انتقادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.