• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
طی یادداشتی کوتاه پرداخته شد؛

بین خدمت خالصانه حاکمان به مردم و وفور نعم الهی، غالبا ارتباطی مستقیم وجود دارد!

  • کد خبر : 31648
  • 12 آذر 1400 - 17:18
بین خدمت خالصانه حاکمان به مردم و وفور نعم الهی، غالبا ارتباطی مستقیم وجود دارد!
دولت امروز آقای رییسی، باید به شکل عمیق باور کنند که سنّت خدا پابرجاست و بهره برداری از رحمت و عنایات الهی در این مشکلات رنگارنگ بزرگ مملکت، در گرو نوکریِ بمعنای واقعیِ نوکری است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام حاج آقازاده طی یادداشتی به بررسی آثار و برکات خدمت خالصانه حاکمان به مردم -که عیال الله حساب میشوند-، پرداخته است، که در ادامه مطالعه می نمایید:

در روایات ما، مردم، با هر عقیده ای عیال خدا محسوب می شوند و خدمت به همین مردم، حتی از جانب مدیر کافر هم باشد، برکات خدا را به همراه دارد و ندیدنِ همین مردم یا کم دیدنِ آنها قهر خدا را.

خدمت به مردم عیال الله

سنت خدمت به مردم در دولت قبلی

حالا این سنت خدا را در سیستم مدیریتی دو رییس جمهور قبلی، بازخوانی می کنیم.

کارنامه دولت آقای احمدی نژاد در ۴ سال اول که دولت دویدن و شنیدن و عمل بود، علیرغم غرب ستیزی حداکثری، مواجه شد با فروش و قیمت غیرقابل باور نفت که همان دولت را به یکی از پول دارترین دولت ها تبدیل کرد و وقتی رویه خدمت به مردم، جایش را به مَنیّت داد، برکات خداوندی کم، و دست و پنجه نرم کردن های اقتصادی شروع شد.

کارنامه دولت آقای روحانی که علیرغم غرب گرایی حداکثری، برنامه های حداقلی شان هم به بن بست خورد و با سرافکندگی تمام با گفتاردرمانی، هشت سال را گذراندند و گفتمانشان را باختند و رفتند.

و اما دولت امروز آقای رییسی، باید به شکل عمیق باور کنند که سنّت خدا پابرجاست و بهره برداری از رحمت و عنایات الهی در این مشکلات رنگارنگ و بزرگ مملکت، در گرو نوکریِ بمعنای واقعیِ نوکری است.

وقتی برای خدا، شب و روز گذاشتن های برای مردمِ حتی بی دین، محترم است و رنجاندن مردمِ کافر هم‌ عقوبت دارد، پس حجت تمام است بر رییس دولتی که عالِم شیعی است و بر مردمی حکومت می کند که یکی از بی نظیرترین مردمان تاریخند.

اگر مدیران در خدمت به مردم، نوکری شان را بکنند، رحمت واسعه خدا را خواهند دید و یکی از مصادیق نصرت الهی، این است که غرب‌گراترین دولت، با دادن آنهمه امتیازات به غرب، نه تنها امتیازی از سران کفر نگرفت، بلکه نتوانست طلب هایشان از همان جبهه کفر را احیا کند و گویا این دولت با گفتمان انقلابی، بدون دادن باج، توانسته بخشی از همان ها را احیا کند.

پس وقتی خدا هست خلقش را نوکری کنید تا خدا همراه تان باشد به سمت نصرت.

باشد که رستگار شویم

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31648
  • نویسنده : حجت الاسلام وحید حاج آقازاده

مطالب مرتبط

21آذر
تقدم خدمت به مردم و حراست از بیت المال بر نماز اول وقت
پاسخ امام خمینی(ره) در مورد نماز جماعت در وقت اداری؛

تقدم خدمت به مردم و حراست از بیت المال بر نماز اول وقت

20آذر
قدر کار پرستاران را می دانیم
آیت الله محسن اراکی در مراسم تجلیل از چند تن از پرستاران مطرح کرد؛

قدر کار پرستاران را می دانیم

01تیر
از مشکل گشایی تا تبلیغ متفاوت دین
جهاد یک طلبه با چاشنی فرهنگی و اجتماعی؛

از مشکل گشایی تا تبلیغ متفاوت دین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.