• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
گزارش تحلیلی از یک رویداد؛

۷ سکانس و ۴ فرامتن از ماجرای توهین یا تلقی توهین به ساحت مرجعیت

  • کد خبر : 30012
  • 10 آبان 1400 - 13:38
۷ سکانس و ۴ فرامتن از ماجرای توهین یا تلقی توهین به ساحت مرجعیت
رعایت نکردن فرم نقد و فراموش کردن سوادرسانه ای در بیان انتقادات باعث شد که طیف اصلاح طلب، فرصت را برای بازسازی سیاسی خود مساعد دیده و با پوشش و برچسب حریت و استقلال مرجعیت موج دوم را نعل تازه زنند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در پی فضای رسانه ای و حواشی اخیر پیرامون یک دیدار و گفت و گویی که میان آیت الله صافی و دکتر قالیباف صورت گرفت و تلقی به توهین گردید، گزارش و یادداشتی ترتیب دادیم و در چند سکانس این موضوع را تبیین نمودیم که در ادامه مطالعه می کنید:

ماجرا از دیدار آیت الله صافی با رئیس مجلس شروع شد که این مرجع جلیل القدر در بخشی از صحبت هایشان اظهار داشتند: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید.

تلقی توهین به آیت الله صافی

این مساله با خود واکنش هایی را به همراه داشت که از آن جمله طیف اصلاح طلب و اعتدالی و تکنوکراتی بود که با تکنیک برجسته سازی، آشتی با دنیا را سوپرتیتر مطبوعات خود کرده و برای مذاکرات پیش رو نسخه پیش نویس کادوپیچ نمودند.

در این میان طیف انقلابی که داغ برجامیزاسیون انقلاب را هنوز فراموش نکرده بودند، واکنش نشان داده و نقدی صحیح و دلسوزانه اما با ادبیات تند وغیرقابل قبول به جهت گیری فرمایشات آیت الله صافی نشان دادند.

رعایت نکردن فرم نقد و فراموش کردن سوادرسانه ای در بیان انتقادات باعث شد که طیف اصلاح طلب، فرصت را برای بازسازی سیاسی خود مساعد دیده و با پوشش و برچسب حریت و استقلال مرجعیت موج دوم را نعل تازه زنند.

در نتیجه این اقدام موذیانه، ساختار حوزوی به تکاپو افتاد و برای دفاع از کیان مرجعیت و احتمالا مصادره نشدن وضعیت، اقدام سریع السیری را در محکومیت اهانت صورت گرفته ترتیب داد که سبک و سیاق اقدام عاجل البته جای تامل داشت!

روزنامه شرق

در ادامه نیز حضرت آیت الله صافی با بخشش پدرانه بیانیه ای صادر کردند و غائله را به سرانجام خود رساندند که این اقدام بموقع ایشان جای بسی تقدیر و تشکر داشت.

فرامتن این رویداد را در چهار محور می توان خلاصه نمود که جریانی به دنبال بازسازی اعتبار و جایگاه ورشکسته خود بوده و همچنین درصدد است که برای نسخه پیش نویسی برای دیپلماسی پیش روی دولت جدید تدارک کند. در فاز حوزوی ماجرا هم خواب دوقطبی سازی میان نهادمرجعیت و طلاب انقلابی را تخیل می کند و چه بسا در پی مصادره کردن شخصیت مراجع بزرگوار به جهت احیای سیاسی خود نیز باشند که باید گفت زهی خیال باطل.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30012
  • نویسنده : حجت الاسلام علیرضا محمدلو

مطالب مرتبط

05اردیبهشت
مارپیچ سکوت و تهدیدات جهاد تبیین
درباره حاشیه رسانه ای سفر خانواده رئیس مجلس؛

مارپیچ سکوت و تهدیدات جهاد تبیین

03اردیبهشت
بهای «منفعت»، بهای «حقیقت»
دوستانه با آقای قالیباف:

بهای «منفعت»، بهای «حقیقت»

03اردیبهشت
خطای نابخشودنی بود ولی مبتلا به خطای تعمیم نشویم!
درباره جریان سیسمونی گیت و حواشی دو سه روز اخیر؛

خطای نابخشودنی بود ولی مبتلا به خطای تعمیم نشویم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.