• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
تبیینی پیرامون تلقی توهین به مرجعیت؛

در برابر لیبرال هایی که بازسازی سیاسی با ظرفیت مرجعیت را تخیل می کنند

  • کد خبر : 29626
  • 07 آبان 1400 - 12:22
در برابر لیبرال هایی که بازسازی سیاسی با ظرفیت مرجعیت را تخیل می کنند
قصد آن داشتند که به‌تدریج، از ظرفیّتِ مرجعیّت برای «بازی‌سازی‌ سیاسی» و «بازسازیِ سیاسیِ» خویش بهره ببرند و مرجعیّت را هزینه و هیزمِ آتشِ فتنۀ خویش سازند، امّا گمان نمی‌بردند که کسانی به بازی وارد ‌شوند که دل‌نگران «حریم» و «اعتبارِ» مرجعیّت شیعه هستند

به گزارش صدای حوزه، مهدی جمشیدی که ظاهرا نوشته قبلی اش ناظر بر فرمایشات آیت الله صافی، واکنش های زیادی را مترتب شد که حتی جامعه مدرسین را به صدور بیانیه مجاب نمود، طی یادداشتی جدید، جریان سوءاستفاده چی و موج سوار عموما اصلاح طلب را به چالش کشیده و توضیحاتی را در باب سوءتفاهمات ایجاد شده ارائه و تبیین نموده که در ادامه می خوانید:

یادداشت این حقیر در نقد سخن یکی از بزرگان گرانقدر حوزه، با واکنش‌های مختلفی روبرو گردید. از آن جمله، برخی نیروهای سیاسیِ حوزوی که وابسته به جریانِ «چپِ سیاسی» هستند، هوچی‌گری به راه انداختند و نسبت‌های ناصوابی را روا داشتند که بر من دشوار آمد. برای کسی‌که «مقلّد» است و دل در گروی «اسلام» دارد و «اسلامِ منهای روحانیّت» را «اسلامِ منهای اسلام» می‌داند و مرجعیت را «قلّۀ عظمت شیعه» می‌انگارد، تلخ است چنین برداشت‌های سوگیرانه و تفسیرهای غرض‌ورزانه‌ای که جز در «سیاسی‌کاری» و «معادلاتِ غیرمعرفتی» ریشه ندارند.

سوء‌استفاده از مرجعیت شیعه

جریان‌های «تکنوکرات» و «لیبرال» که در خاک ناپاکِ دولت‌های سازندگی و اصلاحات روییده‌اند، همواره در پیِ این بوده‌اند که از مرجعیت، یک نیروی «منتقد» و «در برابر انقلاب» بیافرینند تا به این واسطه، فشار را تشدید کنند و انقلاب را به راهی که بیراهه است سوق بدهند. در واقع، برنامۀ ناگفتۀ آنها، «سوء‌استفاده از مرجعیت شیعه» است؛ می‌خواهند سخن‌شان از «زبان مرجعیت» گفته شود تا مخالفت‌ها و مقاومت‌ها خاموش شوند. آنها به دنبال «توجیه‌سازی‌های دینی» برای نسخۀ سیاستیِ خویش هستند و ازاین‌رو، «چشم طمع» به مراجع دارند و خواهان «استفادۀ ابزاری» از آنها هستند. پس مسألۀ آنها، «سپرکردن مراجع» است برای هدف‌های تجدُّدی‌شان، نه «دلسوزی» برای مراجع و «حمایت» از آنها.

هر چند مراجع بزرگوار، اهل تشخیص و تمیز هستند، امّا چنانچه سخنی از ایشان در جامعه منتشر گردید که به دست‌مایۀ «استفادۀ ابزاریِ لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها» تبدیل شد، چه باید کرد؟! آیا باید سکوت کرد تا این توطئۀ نانوشته و مخرّب، تثبیت شود؟! یا باید «دلسوزانه» و «صمیمانه» موضع‌گیری کرد و توصیۀ به حقّ کرد و مجال نداد که جریان‌های سیاسیِ بدنام و بدپیشینه و نفوذی‌های این دفتر و آن دفتر، و پاره‌ای آقازاده‌های بیگانه با زهد و بی‌تعلّقیِ مراجع بزرگوار، فرصت‌طلبی کنند؟! «حقّ» و «صلاح» کدام است؟!

جالب است که نیروهای تکنوکرات و لیبرال ‌که پرچم «آزادی» و «دموکراسی» را در ایران به دست گرفته و به «لوترها و کالون‌های معمّمِ» نقشۀ رفورمِ دینی تبدیل شده‌اند و بر منبرهای‌شان، «مواعظ جان لاکی» می‌خوانند، یک سخن منتقدانه را بر نمی‌تابند و برای «سرکوب منتقد»، نمایش مبتذلِ رسانه‌ای می‌سازند و از دین و «اسلام» و «اخلاق» و «مرجعیت» و «روحانیّت» و «حوزه» هزینه می‌کنند! این‌همه ولخرجی و گشاده‌دستی بدان سبب است که دست در انبانِ «اعتبارِ اجتماعی و قدسیِ حوزه» برده‌اند، نه جیب خویش. «دین‌سازی» و «دین‌فروشی» می‌کنند تا «اسلامِ انقلابی» را مغلوب، و «لیبرالیسم» را مسلّط کنند. دیروز، در صف «مارکسیسم منافق» بودند و امروز در صف «لیبرالیسم منافق». و چه‌ها که نمی‌کنند با «ضروریّات و مسلّماتِ اسلام» تا جامۀ «لیبرالیسم» به اندام آن موزون افتد. بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد که دشمن در پیِ «استحالۀ نظامِ جمهوری اسلامی» است؛ چنان‌که ممکن است حتّی فردی «معمّم» در رأس آن قرار گیرد، امّا هیچ خاصیّتِ قدسی و سیاستی بر این حضورِ نمادین، مترتّب نشود. و بی‌دلیل نیست این‌همه تأکید آیت‌الله ‌خامنه‌ای بر «نظریۀ نظام انقلابی» و این‌که حوزۀ مطلوب، «حوزۀ انقلابی» است.

یادداشت این حقیر، تند و گزنده بود، امّا این غلظت و تعدّی معطوف به جریان‌های «تکنوکرات» و «لیبرال» بود که نان مردم را ربودند و سقف معیشت را بر سرشان فرو ریختند و وضع ناگوار امروز را رقم زدند. اینان که رسم «شارلاتانیسم مطبوعاتی» را از روزنامه‌های زنجیره‌ای عهدِ تاریک اصلاحات به ارث برده‌اند و نام و نشان حوزوی را نیز ضمیمۀ خویش ساخته‌اند، یادداشتی را که آمرش، «وجدان اسلامی و انقلابی‌ام» بوده است را به آمر «بیرونی» نسبت می‌دهند و مرا که تعلّق و تعهّد عمیقِ ایمانی به اصالت‌های اسلامی و حوزوی دارم، «در برابر مرجعیت» تعریف می‌کنند تا بازیِ سیاسیِ آلوده و منفعت‌طلبانه‌شان کامل شود، غافل از این‌که همان یادداشت نحیف، محاسبات‌شان را در هم ریخت و غرض‌شان را نقش بر آب کرد. قصد آن داشتند که به‌تدریج، از ظرفیّتِ مرجعیت برای «بازی‌سازی‌ سیاسی» و «بازسازیِ سیاسیِ» خویش بهره ببرند و مرجعیّت را هزینه و هیزمِ آتشِ فتنۀ خویش سازند، امّا گمان نمی‌بردند که کسانی به بازی وارد ‌شوند که دل‌نگران «حریم» و «اعتبارِ» مرجعیّت شیعه هستند و «صادقانه» و «خالصانه»، سخن حقّ‌شان را با آنها در میان می‌گذارند؛ هر چند رسانه‌های لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها، سیل دشنام‌ها و تهمت‌ها را نصیب‌شان کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29626
  • نویسنده : مهدی جمشیدی

مطالب مرتبط

19اسفند
آیت‌الله صافی نسبت به مسائل منفعل نبود و هرگاه خطایی می دید فوراً تذکر می‌داد
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله لطف الله صافی:

آیت‌الله صافی نسبت به مسائل منفعل نبود و هرگاه خطایی می دید فوراً تذکر می‌داد

13بهمن
جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی از منظر آیت‌الله صافی گلپایگانی
نطق تاریخی آیت‌الله صافی در مجلس بررسی نهایی قانون اساسی:

جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی از منظر آیت‌الله صافی گلپایگانی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.