• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
یادداشت؛

دوخط موازی محمود_میرحسین، همدیگر را قطع کردند

  • کد خبر : 16100
  • 30 خرداد 1400 - 13:53
دوخط موازی محمود_میرحسین، همدیگر را قطع کردند
احمدی نژاد، همانقدر که بوی پوپولیسم می داد، اخیرا صدای شفاف رادیکالیسم و دیکتاتوری هم شد. رجزهای قبل انتخاباتی و توهمات پساانتخاباتی اش نیز ره به جایی نخواهد برد و این لکه سیاه از پیشانی اش پاک نخواهد شد که از کروبی هم عقب ماند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام علیرضا محمدلو، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه طی یادداشتی به بررسی انتخابات ۲۸ خرداد و حواشی آن پیرامون مشارکت و علت یابی عدم حضور عده ای از مردم در این اتفاق مهم سیاسی پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

احمدی نژاد نیامد ولی مردم آمدند. حتی کروبی و خاتمی هم آمدند. اما نکته ای که حائز اهمیت است، آن بخشی از جامعه می باشد که تحت تاثیر بیماری کرونا و تخت بیمارستان و یا دلخور از وضعیت معیشتی و بی کفایتی دولت نشد یا نخواستند که شرکت کنند.

این طیف از مردم، قطعا خوانش احمدی نژادی از نظام را قبول ندارند. منطق یا من یا هیچ در نگاه مردم یک منطق سوخته و بازنده است. یک اندیشه رادیکال و دیکتاتوری روشن است.

آنچه که گویا و گفتنی است، رای ندادن درصدی از مردم، به معنای قبول نداشتن نظام نبود و غالب تریبون آزادها و نظرسنجی هایی که صحبت های مردم را پشتیبانی می‌کرد و انعکاس می داد، حاکی از این بود که مردم از شخص محوری و ناکارآمدی خسته اند.

غالب نظرسنجی ها و گفت و گوهای شفاهی گسترده هم نشان می داد که مخالفین مشارکت در این دوره، برای دوره بعدی ریاست جمهوری، تغییر در وضعیت معیشتی را شرط حضور می دانستند. توهمات ووخودشیفتگی احمدی نژادی ها سرانجام نداشت و این مصادره به مطلوب ها و سبقت گرفتن از اپوزیسیون هم او را به تاریخ انقضای قطعی اش، بیش از پیش نزدیک تر می‌کند.

احمدی نژاد، صدای شفاف رادیکالیسم و دیکتاتوری

احمدی نژاد، همانقدر که بوی پوپولیسم می داد، اخیرا صدای شفاف رادیکالیسم و دیکتاتوری هم شد. رجزهای قبل انتخاباتی و توهمات پساانتخاباتی اش نیز ره به جایی نخواهد برد و این لکه سیاه از پیشانی اش پاک نخواهد شد که از کروبی هم عقب ماند.

فیلسوفی که گفت، دوخط موازی همدیگر را قطع می کنند، اگر خدا بخواهد، چه بسا اگر در دنیای سیاست چنین می‌گفت باورپذیرتر و قانع کننده تر بود. اما این‌بار خدا نخواست بلکه خودشیفتگی و بت‌وارگی درونی شان، ایندو را به چنین روزی مبتلا کرد.

 احمدی نژاد و میرحسین موسوی که سایه همدیگر را با تیر می‌زدند و دوخط کاملا موازی و متباین از هم بودند، در ریل دنیای سیاست، به تلاقی و توافق کلان رسیدند. هردو دیگر نظام را قبول ندارند و انتخابات را تحریم کردند. با این تفاوت که افول میرحسین، سال ۸۸ بود و سقوط احمدی‌نژاد، سال ۱۴۰۰.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16100
  • نویسنده : علیرضا محمدلو

مطالب مرتبط

06اردیبهشت
علت اصلی برداشته شدن محدودیت‌ها، فضا سازی دروغین از شرایط بود
29مهر
ضرورت پرهیز رسانه های ارزشی از مشارکت ناخواسته در احیاء یک میّت سیاسی
یادداشتی در مورد فعالیت های محمود احمدی نژاد؛

ضرورت پرهیز رسانه های ارزشی از مشارکت ناخواسته در احیاء یک میّت سیاسی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.